اخبار داغ

گزارش از طرحی که موجب اعتراض گلخانه داران شد؛

هزینه سنگین خروج کارگران اتباع خارجی غیرمجاز برای گلخانه داران کهنوج

هزینه سنگین خروج کارگران اتباع خارجی غیرمجاز برای گلخانه داران کهنوج
عدم حمایت از نیروی کار داخلی و همچنین عدم آموزش به کارگران داخلی موجب شده است که گلخانه داران کهنوجی دست به دامان اتباع بیگانه ای غیر مجاز و ارزانی شوند که چند روزی است طرح برخورد با آنها در دستور کار مقامات قضایی و انتظامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شوباد،ورود اتباع غیرقانونی به کشور از جمله مسائلی است که مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.و مشکلاتی از قبیل امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رهاورد سفر مسافران غیرقانونی به ایران است که جامعه را به سمت بی ثباتی می کشاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از ,  , شوباد, ،, ورود اتباع غیرقانونی به کشور از جمله مسائلی است که مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.و , مشکلاتی از قبیل امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رهاورد سفر مسافران غیرقانونی به ایران است که جامعه را به سمت بی ثباتی می کشاند.,

اتباعی که با فرهنگ جامعه ایران آشنا نیستند و پس از ورود به کشورمان به دلیل نداشتن درآمد و پول کافی ناهنجاری های بسیاری را پدید می آورند، ناهنجاری هایی از قبیل تکدی گری، رفتارهای خارج از عرف فرهنگ ایرانی، دزدی، جنایت و برهم زدن امنیت اجتماعی شهروندان از جمله مصایب ورود غیرقانونی به ایران است.

, اتباعی که با فرهنگ جامعه ایران آشنا نیستند و پس از ورود به کشورمان به دلیل نداشتن درآمد و پول کافی ناهنجاری های بسیاری را پدید می آورند، ناهنجاری هایی از قبیل تکدی گری، رفتارهای خارج از عرف فرهنگ ایرانی، دزدی، جنایت و برهم زدن امنیت اجتماعی شهروندان از جمله مصایب ورود غیرقانونی به ایران است.,

اتباع بیگانه غیرمجاز به دلیل اینکه از سوی هیچ نهادی حتی سفارت خانه کشورشان حمایت نمی شوند برای سیر کردن شکم خود و پس انداز کردن پول و فرستادن آن به خانواده هایشان تن به هر کاری می دهند و در بیشتر موارد با دستمزدی بسیار پایین تر مشغول به کار می شوند و این امر باعث می شود که کارگران مجاز و وطنی شغل خود را از دست بدهند و از کار بیکار شوند.

,

mgyj_lll.jpg

, mgyj_lll.jpg,

بیکاری کارگران مجاز بر امنیت اجتماعی تاثیر بسزایی دارد چون در زمان بیکاری یا مجبور می شوند به اندازه آن مهاجر غیر قانونی دستمزد بگیرند و یا به سوی شغل های کاذب بروند و یا به سراغ دزدی و یا وارد خرید و فروش مواد مخدر کشانده می شوند که در روند مسالمت آمیز جامعه مشکلات و معضلات فراوانی را ایجاد می کنند.

,

عدم حمایت از نیروی کار داخلی و همچنین عدم آموزش به کارگران داخلی موجب شده است که گلخانه داران کهنوجی دست به دامان اتباع بیگانه ای غیر مجاز و ارزانی شوند که چند روزی است طرح برخورد با آنها در دستور کار مقامات قضایی و انتظامی است.

,

این کارگران بیگانه غیرمجاز با هزینه بسیار کمتر از کارگران داخلی به سرکار می روند و همین مسئله باعث شده است که گلخانه داران این متطقه رغبت بیشتری برای بکارگیری آنها داشته باشند.
اما با این طرح برخورد با اتباع غیرمجاز، این گلخانه داران مجبور هستند که هزینه بیشتری به کارگران داخلی بدهند، همین سبب اعتراض آنان مقابل دفتر نماینده مردم کهنوج در مجلس شده است.

,
,

گلخانه داران کهنوجی که یکی مهمترین بنگاه های اقتصادی منطقه میباشند،چند روزی هست که از طرح برخورد با اتباع بیگانه گله مند میباشند.

,

یکی از گلخانه داران طی پیامی به خبرنگار "شوباد" اعلام کرد طبق مصوبه شورای محترم تامین شهرستان اتباع بیگانه ای که در این گلخانه ها مشغول به کار بودند جمع آوری شده اند.

,

x3d_photo_2017-09-22_22-45-09.jpg

, x3d_photo_2017-09-22_22-45-09.jpg,

همه ساله بعلت نبود نیروی کار فعال با مساعدت شورای محترم تامین مجوز استفاده از تعداد محدودی کارگر به گلخانه ها داده میشد اما متاسفانه ،امسال با این اتباع برخورد شده است و روند تولید و فعالیت اقتصادی این گروه اختلال ایجاد خواهد کرد.

,

گلخانه داران کهنوجی با حضور در مقابل دفتر نماینده محترم پنج گنج جنوبی مراتب اعتراض خود را به ایشان اعلام نموده و دکتر حمزه نماینده مردم کهنوج نیز قول مساعدت و پیگیری لازم جهت رفع و اطمینان خاطر آنان از سرمایه گذاری در این شهرستان را مطرح نموده اند.

,

78x_x10.jpg

, 78x_x10.jpg,

در این خصوص ابوذر عطاپور  فرماندار کهنوج در موضوع گلایه گلخانه داران منطقه اظهار کرد:در خصوص اتباع بیگانه و حضور آنان در شهرستان کهنوج،باید به اطلاع برسانم بر اساس مصوبه شوراى امنیت کشور حضور اتباع افغانى در شهرستان کهنوج ممنوع بوده است و تحت هیچ شرایطى امکان استفاده از نیروى کار افغانى در شهرستان وجود ندارد چون اساسا هیچ مرجعى در شهرستان نمیتواند خلاف مصوبه شوراى امنیت کشور اقدام کند و در هیچ دوره اى مصوبه اى براى استفاده از نیروى کار افاغنه در شوراى تامین شهرستان مصوب نشده و همه ساله به طور غیرقانونى استفاده شده است.

,

tyky_contentimages_41966.jpg

, tyky_contentimages_41966.jpg,

وی افزود:این ممنوعیت اولا براى حمایت از نیروى کار بومى و ایرانى بوده و دوما براى جلوگیرى از تبعات امنیتى و مهمتر از همه مسائل و مشىکلاتى که مردم عزیز و شریف کهنوج از آن مطلعند و نیاز نیست من آنها را بازگو کنم.

,

فرماندار کهنوج بیان کرد:در خصوص اشتغال براى مثال در صنف مکانیک و صافکار با خروج افاغنه ،براى نیروى کار ایرانى اشتغال ایجاد شده است.و از زمان ممنوعیت حضور افاغنه در کهنوج قریب به ٧ سال میگذرد طبیعتا اگر بزرگواران دراین ٧ سال نیروى کار ایرانى را آموزش داده بودند ،الان علاوه بر ایجاد اشتغال براى نیروهاى بومى ،ماهرترین نیروى کار گلخانه در شهرستان کهنوج وجود داشت.

,

وی در پایان گفت:ما با تمام توان از هر گونه سرمایه گذارى و سرمایه گذار که با رعایت قانون ،براى نیروى کار ایرانى و بومى اشتغال ایجاد کند حمایت قاطع میکنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه