اخبار داغ

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی:

دفاع مقدس ناب‌ترین فرهنگ است

دفاع مقدس ناب‌ترین فرهنگ است
فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: دفاع مقدس ما ناب ترین فرهنگ است و در قرن 21 که غرب و دنیا به دنبال ابتذال و ترویج بی بندوباری است،دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ما فرهنگ میشود و جوانانی که در قرن 21 زندگی میکنند با سبک زندگی حسینی و ادامه مسیر مولایشان حماسه ای حسینی وخلق میکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از وحدت درمیان، سردار علی قاسمی ، فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام خراسان جنوبی،در یادواره شهدای زن که در حسینه شهر قهستان برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به روح بلند همه شهدا به خصوص شهدای زن دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کشور درود فرستاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وحدت درمیان, ، سردار علی قاسمی ، فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام خراسان جنوبی،در یادواره شهدای زن که در حسینه شهر قهستان برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به روح بلند همه شهدا به خصوص شهدای زن دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کشور درود فرستاد.,

 

,

وی افزود:کشور ایران در طول هشت سال دفاع مقدس هفت هزار شهیده زن تقدیم کرده است و خراسان جنوبی سه شهیده زن دارد.

,

 

,

فرمانده سپاه استان بیان کرد:امسال تقارن آغاز ماه محرم و سالروز دفاع مقدس به ما نشان میدهد که دفاع مقدس امتداد و ادامه دهنده عاشورا بوده و باید مسیر عاشورا و دفاع مقدس جریان داشته باشد.

,

 

,

سردار قاسمی تصریح کرد:مومنین مسیر کمال را میروند؛عده ای به شهادت میرسند،عده ای منتظر شهادت اند و عده ای بر سر پیمانشان هستند.

,

 

,

وی عنوان کرد: عاشورا یک تصادف و حادثه نیست عاشورا یک واقعه بصیرتی است و امام حسین (ع) با شناخت کامل از عرفات به سمت قتلگاه و قربانگاه رفت و میدانست که آخرش شهادت است اما این مسیر را با بصیرت و شناخت پیمود.

,

 

,

فرمانده سپاه استان گفت: عاشورا یک فرهنگ،حجت و منشور است که امام خمینی (ره)،بزرگان و جوانان ما در دوران دفاع مقدس به آن اقتدا و عمل کردند.

,

 

,

سردار قاسمی عنوان کرد: عاشورا مبدا قیام ها و حرکت ها است؛انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما که از عاشورا درس گرفت نتیجه قیام و حرکت در سایر کشورها از جمله لبنان،یمن و سوریه شد.

,

 

,

فرمانده سپاه استان بیان کرد: دفاع مقدس ما ناب ترین فرهنگ است و در قرن 21 که غرب و دنیا به دنبال ابتذال و ترویج بی بندوباری است،دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ما فرهنگ میشود و جوانانی که در قرن 21 زندگی میکنند با سبک زندگی حسینی و ادامه مسیر مولایشان حماسه ای حسینی وخلق میکنند.  

,

 

,

وی با بیان اینکه شهید محسن حججی مثل امام حسین (ع) سرش از قفا بریده شد و دستانشان مانند حضرت ابولفضل قطع شد،تاکید کرد: شهدای مدافع حرم زیادی سرشان بریده شده اما یا مثل شهید حججی نبوده و دشمن نحوه شهادتشان را منتشر نکرد اما شهید حججی تا آخرین لحظه ذکر یا حسین و یا مهدی بر لب داشت و ذره ای ترس به خود راه نداد.

,

 

,

سردار قاسمی ادامه داد: شهید حججی تا آخرین لحظه محکم و قوی در مقابل دشمن ایستاد و از راهش جدا نشد برای همین دشمن سرش را از قفا برید و فیلمش را منتشر کرد.

,

 

,

فرمانده سپاه استان بیان کرد: دفاع مقدس حق را از باطل جدا کرد،مستکبر را مفتضح کرد و ظالم را رسوا کرد و در نهایت فرهنگ ناب محمدی را احیا کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: امام علی علیه السلام در حدیثی میفرمایند:" جهاد یکی از درهای ویژه بهشت و مخصوص افراد خاص است".

,

 

,

سردار قاسمی عنوان کرد: شهیدان شهادت را ترجمه و تفسیر کردند و امروزه بعد از 1400 سال فرهنگ شهادت احیا شده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه ما برای دفاع مقدس کار نکرده ایم،اظهار کرد: برای دفاع مقدس فیلم و کتاب زیادی ساخته و نوشته نشده و در زمینه معرفی نقش و حضور زنان در دفاع مقدس خیلی عقب هستیم و کاری نکرده ایم.

,

 

,

فرمانده سپاه استان عنوان کرد: در کل کشور کاری که مستند باشد برای معرفی و بیان حضور زنان و اهمیت نقش زنان انجام نشده است.

,

 

,

سردار قاسمی گفت: در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی زنان دوشادوش مردان در همه زمینه ها از پشتیبانی تا ایستادگی و مقاومت و نگه داشتن شهرها تلاش کردند و نقش زنان در پیروزی کشور کمتر از مردان نبوده و خیلی تاثیر گذار تر بوده است.

,

وی اذعان کرد: زنان ما از حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب الگو گرفته و بعضا مادر چند شهید هستند.

,

 

,

فرمانده سپاه استان بیان کرد: بانوان ما در انقلاب اسلامی نقش بانوان صدر اسلام را احیا کردند.

,

 

,

وی یاد آور شد: ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم چراکه شهدا برای ما مایه برکت اند و هم در دنیا وآخرت شفاعت ما را خواهند کرد.

,

 

,

سردار قاسمی تصریح کرد: امام خمینی میفرمایند:" جنگ از برکات خفیه الهی بود" و اگر الان کشور ایران مانند خورشیدی در جهان میدرخشد به برکت دفاع مقدس است.

,

 

,

فرمانده سپاه استان گفت: شهدا برکات زیادی برای کشور ما داشته و دارند و اگر برکت آنها نبود الان شهید حججی و امثالش را نداشتیم.

,

 

,

سردار قاسمی تصریح کرد:شهدای ما برای رزمندگان سایر کشورها الگو شدند.

,

 

,

وی با اشاره به برگزاری و اهمیت یادوارهای شهدا خاطر نشان کرد: هر یادواره شهدایی که برگزار میشود یعنی اینکه اسلام،امام حسین(ع)،حضرت زینب (س) و عاشورا زنده است و دلیل زنده بودنش هم خونهای مطهر شهدا است.

,

 

,

فرمانده سپاه استان عنوان کرد: برخی منافقین امروز میگویند چرا جوانان ایرانیربرای دفاع از سوریه ، لبنان ،فلسطین، یمن و... میروند و یا چرا ما برای بازسازی عتبات کمک کنیم؟ امام حسین (ع) عرب بود و ما فارس،فارس  را چه به مدافع حرم و بازسازی؟؟این منافقان کور دل باید بدانند که یکی از بهترین سربازان امام علی (ع) سلمان فارسی ایرانی بوده و این از افتخارات ما است.

,

 

,

وی ادامه داد: اگر مدافعان حرم از ایران هستند اینها از اسلام و اهلبیت دفاع میکنند دفاع از اسلام برمسلمان لازم است. 

,

 

,

سردار قاسمی عنوان کرد: امام خمینی میفرمایند:"جوانان امروز(انقلاب اسلامی)از جوانان صدر اسلام خیلی بهتر هستند.

,

 

,

فرمانده سپاه استان اظهار کرد: یار واقعی اسلام ما ایرانی ها هستیم و امروز ایرنی ها حرم همه اءمه را میسازند و سپاه بدر را ایرانیان تشکیل داده و مدافعان حرم سایر کشورها تاسی  از مدافعان حرم ما گرفته اند.

,

 

,

وی عنوان کرد: خراسان جنوبی با توجه به جمعیت یکی از استانهایی است که در زمینه بازسازی عتبات عالیات رتبه برتر را دارد.

,

 

,

فرمانده سپاه استان در پایان تاکید کرد: راه شهدای دفاع مقدس زنده است و ما ادامه دهنده راه امام حسین(ع) ،حضرت زینب(س) و شهدا بوده ایم، هستیم و خواهیم بود و تا آخر ایستاده ایم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه