اخبار داغ

نویسنده آمریکایی:

آمریکا و غرب٬ القاعده و داعش را بوجود آوردند

آمریکا و غرب٬ القاعده و داعش را بوجود آوردند
یک نویسنده آمریکایی در یادداشتی اذعان کرد اروپا و غرب یک بحران اجتماعی را به شکل یک جنگ وحشیانه در سوریه به سراسر جهان گسترش می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل کوگانا، ویلیام انگداهل تحلیلگر ژئوپلیتیک برنده جایزه مشاور ریسک استراتژیک، نویسنده و مدرس دانشگاه است و 9 کتاب او از جمله جنگ جهانی ،سیاست نفت انگلیسی-آمریکایی، دانه های تخریب، دستورالعمل پنهان از دستکاری ژنتیکی که به 14 زبان خارجی ترجمه شده است عموم کارهای وی بر پایه ی ظهور ایالات متحده به عنوان یک ابرقدرت بین المللی پس از سال 1945 آمریکا به عنوان نوع جدیدی از امپراطوری است که تنها بر اساس اشغال نظامی قدرت نمایی نمی کند محوریت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوگانا،,


نویسنده آمریکایی گفت: این یک امپراتوری نامتعارف بود کنترل مالی و زنجیره امنیت غذایی، انرژی و بالاتر از همه نفت پایه ای برای آنچه که بزرگترین تمرکز قدرت در تاریخ محور تجاوز کاری های آن کشور بوده است که برای ایجاد یک هژمون آمریکایی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی همه ی تلاش خودرا بکار بسته اما موفق نبوده است.

,
,


انگداهل به عنوان یک اقتصاددان و روزنامه نگار تحقیقاتی در ایالات متحده آمریکا و اروپا کار کرده است وی به عنوان یک محقق در مصاحبه ها و مذاکرات و سمینارهای خصوصی در سراسر جهان در مورد جنبه های مختلف اقتصاد و سیاست با تمرکز بر وقایع ژئوپولیتیک کنونی نظراتی دقیق را ارائه می دهد.

,
,


او در آغاز این سوالات را مطرح کرده و سپس پاسخ استدلالی ارائه می دهد:

,
,


1- چگونه پنتاگون و سیا از گروه های اسلام رادیکال مثل داعش و القاعده به عنوان وسیله ای برای کنترل انرژی جهان استفاده می کنند؟
 2-تاریخ واقعی القاعده و داعش و پشت صحنه ی آن کدام چیست؟
 3-چگونه واشنگتن یک فرقه مرگ را به نام اخوان المسلمین به دست آورد تا نفت جهان را کنترل کند؟                                                                                                                                                  
 4 - پس زمینه واقعی جنگ مقدس در چین و روسیه کدام است؟
 5- چرا استراتژی داعش و آمریکا نمی تواند موفق شود؟
اروپا و غرب یک بحران اجتماعی را به شکل یک جنگ وحشیانه در سوریه به سراسر جهان گسترش می دهد. از سوی آنها داعش به عنوان دولت اسلامی شناخته می شود بطوری که این گروه تروریستی در سال 2014 اعتراف کرد که هدف آن ایجاد خلافت جهانی است. جنگ و تروریسم در سوریه موجب بحران عظیم پناهندگان در سراسر اروپا شده است. در پاییز سال 2015 روسیه برای کمک برای شکست داعش در سوریه دعوت شد. این اقدام نظامی روسیه عصر جدیدی را در سیاست جهانی به وجود آورد.

,
,
,
,
,
,
,



واشنگتن دیگر در دنیای نظامی قدرت غالب نبود. جهان به شدت به سوی یک جنگ جهانی جدید حرکت می کرد داعش در این میان ادعا می کرد که مذهب را در هسته خود دارد. اسلام به عنوان یک سلاح جنگی مورد استفاده قرار گرفت اما توسط چه کسی در برابر تروریسم داعش یا القاعده قرار دارد.

,
,
,


برای پاسخ به آن سوال لازم است نگاهی به دهه 1950 و تولد یک سازمان اطلاعاتی جدید در آمریکا و روابط آنها با اخوان المسلمین بصورت مخفی نگاهی داشته داشته باشیم. چیزی که پدیدار می شود یک تصویر باور نکردنی است.

,
,


در بخش های دیگر از این کتاب می خوانیم شاید شما تعجب کنید که چه چیزی در جهان در حال وقوع است، اکنون از زاویای مختلف در این کتاب دیدی روشن و صریح به شما منعکس خواهد شد. این کتاب به دنبال افشاگری علیه سازمان سیا و نخبگانی است که پس از جنگ جهانی اول تا سال 2015 سرمایه گذاری در انرژی و منطقه صنعتی نظامی داشته اند آنها علاوه بر ابزار های مختلف از دین نیز استفاده کرده اند تا موجب نفرت بین کشورهای اسلامی و غرب شوند تا غرب دلیلی برای حمله ، تجاوز ، نابود کردن و غارت کردن این کشورها که عمدتاً غنی از گاز طبیعی، ذخایر نفتی و دیگر منابع طبیعی بسیار مطلوب هستند در دست داشته باشد.

,
,


 نویسنده همچنین نشان می دهد که سازمان سیا برای تولید مواد مخدر به ویژه هروئین و همچنین پرداخت پول مواد مخدر به عنوان وسیله ای برای تامین مالی برنامه های اصلی خود بخشی از آن به ویژه در افغانستان به کار گرفته است.

,
,


برای همه جهانیان لازم است که از آن مسائل آگاهی داشته باشند. و بدانند چیزی که اینها به ما گزارش می دهند خلاف واقعیت است در واقع چیزی جز فریبکاری برای ترویج دستور العمل حرص و طمع ارائه نکرده اند اینها رفاه و زندگی مردم را مانعی برای برنامه های خود می داند. و بیشتر جنگ ها، مرگ ، رنج ها و آوارگی که رخ داده است قبل از این تا این حد وجود نداشته است این چیزی جز شرارت، خود خواهی، قدرت طلبی بقیمت گرسنگی و حمله وحشیانه به مردم بی گناه نیست.

,
,


باید همه بدانند که زمان توقف چپاول ، دزدی، کشتن و نابودی فرا رسیده است. انگدال در قسمتی دیگر از کتابش  اصطلاح نظریه های توطئه را تعریف می کند و همه اسناد صحیح را در آنجا معرفی می کند و ثابت می کند امریکای بی گناه و نوع دوست وجود ندارد و همه این عناوین چیزی جز توجیه این جنگ ها نبوده است. بخش شگفت انگیزی دیگری در این کتاب آشکار نشان دادن جاه طلبی های امپریالیستی و توهمات این کشور در افغانستان است.آنها با استفاده از عبارات نقل شده از یونان باستان مردم را سرگرم اصطلاحات و جملاتی می کنند تا اشتهای سیری ناپذیر قدرت و ثروت طلبی خود را بیش از پیش گسترش دهند.

,
,


عبدالمجید اورا
 

,
,
,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه