اخبار داغ

مداح جوان دلواری:

فرهنگ عاشورا فقط برای زمان عاشورا نیست

فرهنگ عاشورا فقط برای زمان عاشورا نیست
به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) گفتگوی صمیمانه با کربلایی احمدعالی پور یکی از مداحان خوش صدا وجوان اهل بیت در دلوار را مشاهده می کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سپاس؛ با شروع محرم و گرم شدن مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) این پایگاه خبری مصاحبه ای با کربلایی احمد عالی پور یکی از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در دلوار ترتیب داده ایم که مشاهده می کنید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) میخواهیم بدون مقدمه های کلیشه ای معمول در گفتگوها از حال و هوای امسال خودتان در محرم بگوید.

, ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) میخواهیم بدون مقدمه های کلیشه ای معمول در گفتگوها از حال و هوای امسال خودتان در محرم بگوید, ., .,

 به نام خدا و سلام، محرم ارباب مگر میشود که بد باشد. 1400 سال از عاشورا میگذرد ولی هر روز شور و عشق حسینی در جهان بیشتر و همه گیر تر میشود. الحمدالله امسال هم برای ما که پر از خیر و نوکری خواهد بود.

,

 سوالات ما شاید محدود باشد ولی دوست داریم تخصصی تر در بحث محرم و مراسمات گفتگو کنیم، به نظر شما هیئت های مذهبی چگونه میتوانند در راستای ترویج شعائر عاشورا قدم بردارند؟

, سوالات ما شاید محدود باشد ولی دوست داریم تخصصی تر در بحث محرم و مراسمات گفتگو کنیم، به نظر شما هیئت های مذهبی چگونه میتوانند در راستای ترویج شعائر عاشورا قدم بردارند؟,

هیئت های مذهبی اصلی ترین مرکز ترویج فرهنگ عاشورایی هستند چرا که در ایام سوگواری محرم دلها آماده تر از همیشه است واز همین رو هیئت ها میتوانند با استفاده از محضر علما از این فیض استفاده کنند و هرچه بهتر در ترویج شعائر عاشورا بکوشند.

,

, , ,

فرهنگ عاشورا فقط برای زمان عاشورا نیست، خودمان میگوییم فرهنگ یعنی یک مرام که همیشگی است و در زندگی جاری و پایداراست.

,

در این بین البته نقش و وظیفه مداحان سنگین تر است، شما خودتان برای تلاش در شناخت معرفت حسینی در این منطقه چه تلاش هایی انجام داده اید؟

, در این بین البته نقش و وظیفه مداحان سنگین تر است، شما خودتان برای تلاش در شناخت معرفت حسینی در این منطقه چه تلاش هایی انجام داده اید؟,

 همیشه از حضور شاعران مذهبی و مکتبی استفاده کردیم ، تا خدایی نکرده مروج صرفا” شور نباشم در این منطقه نیز سعی نمودیم در انتخاب مطالب ارزشی و ولایی و استفاده نمودن از پیشکسوتان این عرصه و تدریس دروس مداحی در این منطقه به همت کانون مداحان و تجمع و نشست های تخصصی با حضور مداحان استانی و کشوری در این منطقه انجام داده ایم.

,

برای مثال ما حدودا” 40 روز قبل از شروع دهه اول محرم با دوستان در این بخش جلساتی میگیریم و پیرامون سبک ها و شعرها بحث و تبادل نظر داریم که اشعار و سبک هایی که قرار است در ایام اجرا شود هم محتوا داشته باشد هم جذابیت.

,

 ساعت مراسمات شما با اینکه کمی دیرتر از هیئت های دیگر در شهرستان است ولی با اینحال جوانان استقبال چشمگیری از این برنامه ها داشته اند. دلیل این استقبال آیا صرفا سبک اینگونه هیئت ها است ؟

, ساعت مراسمات شما با اینکه کمی دیرتر از هیئت های دیگر در شهرستان است ولی با اینحال جوانان استقبال چشمگیری از این برنامه ها داشته اند. دلیل این استقبال آیا صرفا سبک اینگونه هیئت ها است ؟,

همه هیئت ها اینگونه بوده، دوستان مداحم آقایان احمدنیا، سرتلی، نعمتی هم جلساتشان از استقبال گسترده برخوردار بوده، خیر صرفا” به دلیل سبک و سیاق نیست دلیلش روشن است همه لطف آقا امام حسین است.

,

ما حتی وسیله هم نیستیم، هرچه هست لطف صاحب این مراسمات است. ولی وقت گذاشتن ازقبل مداحان برای اشعار این برنامه ها و اینکه مداحان این جلسات معمولا” جوانان هستند این نیز میتواند از دلایل استقبال جوانان باشد .

,

, , ,

 من خودم بارها دیده ام که از مراسمات شما و یا دیگر ذاکران اهل بیت که به این سبک و سیاق هیئت میگیرند استقبال فراوانی میشود خصوصا از قشر جوان دلیل این علاقه مردم چیست؟

,  من خودم بارها دیده ام که از مراسمات شما و یا دیگر ذاکران اهل بیت که به این سبک و سیاق هیئت میگیرند استقبال فراوانی میشود خصوصا از قشر جوان دلیل این علاقه مردم چیست؟,

 دلیلش واضح است عشق مردم و جوانان به اهل بیت هست خودم دیدم طرف هیچ چیزی را قبول ندارد ولی به اهل بیت(ع) که میرسد به شهدا که میرسد بغضش میترکد؛ دگرگون میشود.روشنفکران و سیاستمدارانی که میخواهند اینها را از مردم بگیرند خیلی کوچک و کوته فکر هستند.

,

, , ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه