اخبار داغ

سال تحصیلی 97-96 آغاز شد؛

عطر «مهر و محرم» در فضای کشور پیچید/ 105 هزار مدرسه آماده پذیرایی از 13 میلیون دانش‌آموز

عطر «مهر و محرم» در فضای کشور پیچید/ 105 هزار مدرسه آماده پذیرایی از 13 میلیون دانش‌آموز
امسال مهرماه علاوه بر همزمانی با آغاز هفته دفاع مقدس، با عطر محرم هم آمیخته شده است و هم‌آغازی مهرماه با ماه خون و قیام محرم، نوید شروع سالی بهتر و پربارتر برای دانش‌آموزان می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ باز هم بوی مهری دیگر وزیده است، مهرماه در ذهن پیر و جوان ایرانی با شروع فصل علم و تربیت و با خاطره تخته سیاه و گچ ثبت شده است و امسال، هم‌آغازی این ماه با ماه خون و قیام محرم، نوید شروع سالی بهتر و پربارتر برای دانش‌آموزان می‌دهد تا با تمسک به درس‌های قیام ابا عبدالله‌الحسین(ع) برای رسیدن به قله‌های رفیع تعالی اخلاقی گام بردارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

از امروز کوچه‌ و خیابان‌های شهرها و روستاهای کشور، میزبان قدم‌های استوار 13 میلیون دانش‌آموز است که فعالیت خود را در 105 هزار مدرسه کشور آغاز می‌کنند.

,

,

, ,

دانش‌آموزانی کوله به دوش یا کیف به دست با عزم و اراده و نگاه به آینده در شرق و غرب و شمال و جنوب ایران پهناور روانه مدارسی می‌شوند که سه ماه تابستان برای حضور آنها انتظار کشیده است.

,

هر سال مدارس در شروع سال تحصیلی از نمادهایی مربوط به علم و دانش و دفاع مقدس استفاده می‌کردند و امسال به این نمادها، پرچم و کتیبه‌های حسینی هم افزوده شده است و حال و هوای زیبایی را در مدارس ایجاد کرده است.

,

هر سال رئیس جمهور به پاس گرامیداشت مقام رفیع علم‌آموزی، اول مهرماه، در یک مدرسه حاضر می‌شود و با نواختن نمادین زنگ آن، سال تحصیلی دانش‌آموزان را تبریک می‌گوید و امسال هم یکی از مدارس تهران میزبان وی برای شنیدن پیام آغازین سال تحصیلی جدید است.

,

,

, ,

564 هزار کلاس درس در سراسر کشور در حالی میزبان 13 میلیون دانش‌آموز است که تاکنون 138 میلیون نسخه کتاب درسی بین آنها توزیع شده است و 280 عنوان کتاب جدید نیز به عناوین آموزشی امسال اضافه شده است؛ امسال ششمین سال اجرای طرح 3ـ3ـ6 است و پایه یازدهم هم از امسال به مقاطع تحصیلی کشور اضافه می‌شود و آخرین سال حضور پایه پیش دانشگاهی در نظام آموزشی است.

,

,

, ,

معلمان هم امسال در کنار دانش‌آموزان در حالی به استقبال مهرماه می‌روند و مسئولیت سخت تعلیم و تربیت جوانه‌های آینده‌ساز کشور را بر عهده می‌گیرند که امیدوارند امسال با برنامه‌های وزیر جدید آموزش و پرورش، سالی پر از خبرهای خوش و خوش قولی را در پیش رو داشته باشند.

,

,

, ,

امیدواریم سال تحصیلی جدید برای همه اهالی نظام تعلیم و تربیت کشور، سالی پر نشاط باشد و مشکلات مالی همیشگی آموزش و پرورش با همت دولت و اهمیت دادن به تعلیم و تربیت مرتفع شود و شاهد تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه