اخبار داغ

عضو هیأت رئیسه مجلس:

دولت در انتخاب استانداران شناخت آنها نسبت به استان ها را لحاظ بکند/لغزش استاندار سایر دستگاه ها را دچار چالش میکند

دولت در انتخاب استانداران شناخت آنها نسبت به استان ها را لحاظ بکند/لغزش استاندار سایر دستگاه ها را دچار چالش میکند
عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: تحقق شعارهای دولت با انتصاب استانداران کارآمد رقم میخورد اگر اینجا به شایسته ها بی توجهی شود قطعا شعارهای دولت تحقق پیدا نمیکند و به هر صورت زمان را از دست میدهیم و همچنان مشکلات به قوت خود باقی می ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از نافع، اکبر رنجبرزاده در گفت و گو با خبرنگار ما در رابطه با تغییرات استانداران عنوان کرد: تدام و یا پایان دادن به تغییرات از تصمیماتی است که در حیطه اختیارات رئیس جمهور و وزیر کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی ادامه داد: اما آنچه که معمول است و اتفاق می افتد در راستای تعامل مجلس و دولت معمولا عدم رضایتمندی نمایندگان هر استان از استاندار یا رضایتمندی آنها یکی از فاکتورهای موثر در تداوم در استانداری ها ویا تغییرات در استانداری ها میتواند باشد.

,

رنجبرزاده با بیان اینکه ادامه جابه جایی ها بستگی به ارزیابی وزارت کشور بستگی دارد، افزود: اینکه آیا استانداران در برنامه ها، اولویت ها و شعارهای دولت و  پاسخگویی به مطالبات مردم  موفق بودند یا نه هم میتواند برای تغییرات بیشتر و یا پایان تغییرات ملاک باشد.

,

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: برای هرگونه جابه جایی و یا تثبیت نظر نمایندگان هم اینجا معمولا وزارت کشور دریافت میکند که بتواند در راستای تعامل حرکت کند.

,

وی خاطرنشان کرد: به هر صورت نمایندگان هم دغدغه استان و شهرستان خود را دارند و حتما تمایل دارند فردی توانمند و موفق در راستای پاسخگویی به حق مطالبات مردم موفق بوده و کارنامه خوبی داشته باشند و گذشته اش نشان بدهد که نیاز است در سمت استانداری ابقا شود و یا اینکه عوض شود.

,

رنجبرزاده اذعان داشت: دولت در دوره جدید کاری اش حتما شعار هایی را داده است متناسب با شعارها ، خواسته های مردم و اولویت های کشور استاندارانش را هم چینش می کند و طبیعتا در راستای تقویت جهت گیری دولت برای پاسخگویی به مردم هرگونه تغییری باید شکل بگیرد و این همیاری و همکاری مجلس هم می تواند به دولت کمک بکند .

,

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در ارتباط با درنظر گرفتن شاخصه های شایسته سالاری توسط دولت تاکنون در انتخاب استانداران که یکی از شعارهای اصلی و مهم دولت بوده است، اظهار داشت: تغییراتی که در استانداران برخی استان ها داده شده را نمیتوانم به صراحت بگویم که مثبت بوده است یا خیر چرا که خیلی اطلاعاتی از رزومه کاری استانداران استانهای دیگر را ندارم و در استان همدان نیز تغییری اتفاق نیافتاده است.

,

وی با اشاره به استاندار سابق استان قزوین که در حال حاضر استاندار استان هرمزگان شده است، گفت: ایشان استاندار موفقی بوده است که در هرمزگان هم می تواند مفید واقع شود و این را با توجه به شناختی که از ایشان دارم عرض میکنم.

,

*استانداران انتخابی باید تعهد و تعامل کافی داشته باشند

,

وی تاکید کرد: انتظار همین است که انسان های شایسته بتوانند شعارهای دولت را جامه عمل بپوشانند و به خواسته های به حق مردم  توجه و رسیدگی ویژه بکنند و اولویت های کشور را برای رسیدن به اهداف شناسایی بکنند.

,

 رنجبرزاده با تاکید بر اینکه انتظار این است که استاندار انتخابی تلاش مضاعف، تجربیات ، تعهد و تعامل کافی و لازم داشته باشد، افزود: استانداران در هر استانی در واقع دولت آن استان حساب میشود و دستگاه های اجرایی هماهنگ و همسو با استاندار هستند بنابراین هر میزان توانمندی، شایستگی، انگیزه بالا و لیاقت استاندار در حوزه های مختلف کاملا مبرهن و آشکار باشد طبیعتا به همان میزان هم کارها بیشتر انتظار است که پیشرفت کرده و جلو برود.

,

عضوهیأت رئیسه مجلس گفت: اینکه دولت چه میزان موفق بوده به شعار شایسته سالاری در انتخاب استانداران جامه عمل بپوشاند  این را نمایندگان هر استانی می توانند اعلام نظر بکنند.

,

 

,

وی در رابطه با انتقادی که اخیرا نسبت به برخی استانداران وارد می شود اینکه بدون لحاظ داشتن شناخت از استان آنها انتصاب میشوند، بیان کرد: طبیعتا یک استاندار اگر شناخت بیشتر و بهتری روی جامعه آن استان داشته باشد و شناخت عمیق تری روی پایه ها و زیرساخت اشتغال، توسعه ، جغرافیا و فرهنگ آن استان داشته باشد به همان میزان درجه موفقیتش افزایش پیدا می کند.

,

 

,

وی ادامه داد: هر میزان که استاندار نسبت به استان عدم شناخت داشته باشد و برای اولین بار برای آشنایی با آن استان ورود پیدا بکند زمان میبرد و آن زمان هم زمانی طلایی است که از دست می رود.

,

 

,

 

,

 

,

* دولت در انتخاب استانداران شناخت آنها نسبت به استان ها را لحاظ بکند

,

 

,

 

,

 

,

وی تاکید کرد: بهتر است که استانداران انتخابی شناخت بهتری از استان داشته شوند بعد به این مسئولیت استانداری منصوب شوند اگر این اتفاق نیافتید این هم یکی از مواردی است که میتواند ملاک قرار بگیرد برای اینکه درجه موفقیتش بالاتر رود چون شناخت بیشتر با موفقیت رابطه مستقیم دارد.

,

 

,

* لغزش استاندار سایر دستگاه ها را دچار چالش میکند

,

 

,

رنجبرزاده عنوان کرد:  میزان شناخت بر شتاب و سرعت توسعه اثر گذار است و دولت حتما باید اینها را لحاظ بکند یعنی همه جهات را درنظر بگیرد چرا که موتور محرکه دستگاه های اجرایی هر استان استاندار است این استاندار اگر با یک تجربیات بالا و موتور محرکه حدید و نو و آماده به کار و خدمت بیاید قطعا بقیه دستگاه ها هم به تبع استاندار میتوانند حرکت کرده و جهت گیری درستی در هر استان ایجاد شود، اگر خود استاندار دچار لغزش شود سایر دستگاه ها نیز طبیعتا دچار چالش می شوند.

,

 

,

*تحقق شعارهای دولت با انتصاب استانداران کارآمد رقم میخورد

,

 

,

وی گفت: استاندار به نظرم جایگاه مهمی است که تحقق شعار های دولت با انتصاب فرمانداران، استانداران کارآمد و شایسته، کارآزموده و با تجربه و با انگیزه خدمت و متعهد رقم میخورد و اگر اینجا به شایسته ها بی توجهی شود قطعا شعارهای دولت تحقق پیدا نمیکند و به هر صورت زمان را از دست میدهیم و همچنان مشکلات به قوت خود باقی می ماند.

,

 

,

*وزارت کشور برای همدان استاندار توانمندتری سراغ دارد برای بررسی معرفی کند

,

 

,

رنجبرزاده با بیان اینکه تغییر و ارزیابی استانداران با وزارت کشور است، عنوان کرد: طبیعتا دولت نمیخواهد خود را ناموفق جلوه دهد آنچه که در بین نمایندگان استان همدان مطرح شد ما نظری ابتدا به ساکن در خصوص تغییر ایشان نمیدهیم که حتما تغییر بکنند یا حتما ابقا شوند ما صحبتمان این است که اگر جایگزین بالاتری نسبت به آقای نیکبخت نداشته باشند وضعیت موجود بهتر از این است که بخواهد تغییر پیدا بکند اگر فرد جایگزین توانمندتری از ایشان دارند که آن موقع نمایندگان میتوانند روی آن نظر بدهند .

,

 

,

وی ادامه داد: ولی بحثی که در این رابطه هست جابجایی است مثلا آقای نیکبخت به هرمزگان بروند و آقای دیگری از استان دیگری به همدان بیاید من فکر میکنم خیلی به نفع استان همدان نیست و آنچه که اتفاق افتاد ایشان در همدان مانده اند و بحث جابجایی ایشان هم برای هرمزگان یک مقطعی مطرح شد برای اینکه به هرمزگان بروند.

,

 

,

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چون در انتخاب استاندار برای همدان حساسیت بیشتری وجود داشت و نمایندگان همدان راضی نمیشدند بپذیرند استانداری از یک استان ضعیف بخواهد به همدان بیاید این بود که شاید این مسائل مقداری وقفه در کارشان ایجاد شد به خاطر این موضوع بود .

,

 

,

وی اضافه کرد: اگر قرار است استانداران جابه جا بشوند استاندار فعلی نسبت به استانداران دیگری که ازجای دیگری قرار است بیایند بهتر است حالا اگر فرد جدیدی با تجربیات بالاتر و شناخت عمیق تری را وزیر کشور دارند به ما معرفی بکنند تا مقایسه و ارزیابی بکنیم.

,

وی در پایان اظهار داشت: ما صلاح نمیبینیم استاندار از جای دیگری بیاید و استاندار ما به جای دیگری برود اگر فرد توانمندتری هست معرفی شود ما ارزیابی کرده و نتیجه گیری میکنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه