اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج علمی خراسان رضوی:

اختصاص 6 تا 9 ماه کسری خدمت برای طرح‌های مخترعین

اختصاص 6 تا 9 ماه کسری خدمت برای طرح‌های مخترعین
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی گفت: هر محققی که اقدام به تهیه پروژه‌ای قابل قبول در مقاطع ارشد و دکترا کند، از شش تا 9 ماه کسری خدمت بهره می‌برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی تنها، در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون وظایف سازمان بسیج علمی خراسان رضوی، اظهار کرد: وظیفه سازمان بسیج کردن منابع موجود در حوزه علمی و فناوری در مراکز مختلف علمی است و طبق تفاهم منعقد شده با دانشگاه آزاد قرار بر این شده است که مراکز رشدی را در این دانشگاه ایجاد کنیم که در واقع با ظرفیت‌های موجود دانشگاه و بسیج، طرح‌های کسر خدمت دانشجویان ارشد و دکترا ارائه می‌شود و تفاهم نامه دیگری نیز با دانشگاه پیام نور داریم که طبق آن با معرفی این سازمان، دانشگاه پیام نور امکان استقرار به شرکت‌های دانش بنیان را می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی با تأکید بر اینکه بسیج چیزی خارج دستاوردهای جوانان ندارد، تصریح کرد: هر پروژه‌ای در دوره کارشناسی ارشد و دکترا بین شش تا ۹ ماه می‌تواند کسری خدمت را به دنبال داشته باشد یعنی با سه پروژه مدت خدمت فقط به مدت آموزشی تقلیل می‌یابد.

,

 

,

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای نیز با آستان قدس در دست اقدام است که طبق آن اقشار اندیشه ورز بسیج، روی اقتصاد زائر کار کنند، به طور مثال استاد دانشگاه اقدام به تعریف پایان نامه در دوره ارشد و دکترا کند که چه کنیم تا از ۱۰۰۰میلیارد بازار سوغات مشهد حداکثر استفاده را ببریم و وجود کالای چینی در بازار سوغات را به حداقل برسانیم و قرار است طبق این تفاهم‌نامه اقتصاد زائر و مجاور با الگوی علی ابن موسی‌الرضا گره بخورد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: کسی که وارد مشهد می‌شود و یا اینکه در مشهد زندگی می‌کند باید این را بداند که اقتصاد و مبنای زندگی از امام رضا نشأت گرفته است و برای نیل به این مهم باید نخبگان پای این کار بیایند.

,

 

,

تنها یادآور شد: بنیاد نخبگان استان دو جایگاه دارد که یکی نماینده بنیاد ملی نخبگان و در قسمت دوم نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و با همکاری صورت گرفته با این بنیاد، موضوع ثبت اختراع را تسهیل کرده‌ایم که مخترع بین ۳۰ تا ۷۰ درصد تخفیف دریافت می‌کند.

,

 

,

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی با بیان اینکه باید از محقق و پژوهشگری حمایت کرد که محصولش، دردی از جامعه را دوا کند، عنوان کرد: در حال حاضر پنج میلیون دانشجوی بیکار داریم که باید برای این موضوع چاره‌ای جدی اندیدشید که به نظرم با همفکری نخبگان این موضوع مرتفع می شود.

,

 

,

وی ابراز کرد: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری برای اشتغال‌زایی روی آن بسیار تأکید دارند راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان است و کار بسیج این است که بسته عملیاتی این مهم را فراهم آورد تا هسته‌های نخبگانی بتوانند روی آن کار کنند.

,

 

,

تنها اضافه کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید ۵۰هزار شرکت دانش بنیان در ایران راه اندازی شود که از این تعداد هشت هزار شرکت سهم خراسان رضوی است و برای رسیدن به این هدف باید در پایان برنامه ششم توسعه به ازای هر سال دو هزار شرکت دانش بنیان ثبت شود و از این بین سهم بسیج بین ۲۰ تا ۴۰ شرکت در سال می‌شود.

,

 

,

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در سال جاری قرار بر این شده است هر فردی که طرح قابل قبولی ارائه دهد، پنج میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت کند و در سطح استانی وام‌ها کم‌بهره اقتصاد مقاومتی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان و در مقیاس کشوری بسته به نوع طرح این مهم به ۵۰۰میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد و البته کمک دیگری نیز در حوزه امکان سنجی می‌شود که بین ۵۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان است که مخترع با تکمیل این دوره می‌تواند از سایر منابع مالی نیز بهره ببرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه