اخبار داغ

گفتگو با جوانان هیئتی فراهان؛

محرم؛ بیعتی دوباره با سالار شهیدان کربلا/افتخار می‌کنم که مدال نوکری ارباب بر گردن دارم

محرم؛ بیعتی دوباره با سالار شهیدان کربلا/افتخار می‌کنم که مدال نوکری ارباب بر گردن دارم
مردم شهرستان فراهان نیز همانند مردم سراسر کشور در ماه محرم الحرام، میزبان عزاداران حسینی می‌شوند و جوانان و نوجوانان این شهرستان، عاشقانه مجالس عزای سید و سالار شهیدان را بر پا می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ روزهای ماه ذی‌الحجه در حال سپری شدن است و در آستانه آغاز محرم شور و حال خاصی در میان اقشار مختلف مردم از بزرگ و کوچک، مرد و زن و پیر وجوان نمایانگر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

شور حسینی که هر سال بیشتر از سال قبل خود را در میان مردم نشان می‌دهد سبب شده تا مردم از هر قشری به استقبال این ماه پر غم و اندوه روند و مساجد، تکایا و هیئات مذهبی را آماده برای عزاداری ماه شهادت سید و سالاران شهیدان و ۷۲ تن از یاران باوفایش کنند. 

,

مردم شهرستان فراهان نیز همانند مردم سراسر کشور در آستانه ماه محرم الحرام، آماده میزبانی از عزاداران حسینی می‌شوند و جوانان و نوجوانان این شهرستان، عاشقانه مجالس عزای سید و سالار شهیدان را بر پا می‌کنند.

,

در این روزها جوانان و نوجوانان با اشتیاقی وصف نشدنی در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها حضور پیدا می کنند و این مکان‌ها را با پارچه‌های سیاه، مزین به پرچم عزای امام حسین(ع) می کنند، هر کسی در تکاپوی آن است که بتواند با دلی پاک و سرشار از عشق حسینی به استقبال از عزداران محرم رود.

,

, ,

محرم؛ بیعتی دوباره با سلار شهیدان کربلا

,

یکی از جوانان فراهان که در حال آماده کردن حسینیه برای پذیرایی از عزاداران محرم است در گفتگو با خبرنگار ما گفت: عشق به امام حسین(ع) پیر و جوان نمی شناسد، هر ساله در چنین ایامی دوستداران اباعبدالله(ع)، تکایا و مساجد را سیاه پوش می کنند. در دهه محرم عاشقان کربلا گرد هم می آیند و بیعتی دوباره با سالار شهیدان کربلا می بندند.

,

وی افزود: در مجلس عزای محرم علاوه بر سینه زنی و عزاداری باید اهداف نهضت عاشورا برای جوانان تبیین شود و مکتب حسینی می‌بایست در میان جوانان نمود پیدا کند.

,

این جوان هیئتی اظهار کرد: هر سال این عزاداری‌ها پررنگ‌تر و پرشورتر می‌شود، پیر، کودک و جوان همه به دنبال آن هستند که مدال افتخار نوکری ارباب را به گردن بیاویزند و بی ریا در صف شفاعت کنندگان سالار شهیدان باشند.

,

, ,

عاشورا؛ مکتب سازندگی برای جوانان است

,

سید سعید، یکی دیگر از جوانان فراهانی با اشاره به عشق به امام حسین(ع) گفت: نهضت عاشورا از قدیم در دل جوانان بوده و هرسال نسبت به سال قبل حضور جوانان در مراسم عاشورایی بیشتر می‌شود.

,

وی افزود: مراس عزای حسینی باید آمیخته با شعور حسینی باشد، باید با احساسات پاک عزاداری کرد و جوانان با عشق، علاقه، ایمان و اخلاق در مراسم و عزاداری‌ها حضور یابند.

,

آقا محمدی اظهار کرد: جوانان هیئتی پرچم داران امام حسین(ع) هستند، باید قدر خود را بدانند و همین نوجوانان و جوانان هیئتی هستند که نهضت عاشورا را برای نسل‌های آینده حفظ می کنند.

,

وی گفت: عاشورا و قیام آن، بهترین مکتب برای سازندگی جوانان است، تمام عاشورا و قیام امام حسین(ع) درسهای اخلاقی و اجتماعی است که جوانان باید آنها در سرلوحه کارهای خود قرار داده و با استفاده از آنها، در مسیر درست زندگی قرار گیرند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه