اخبار داغ

سیستان و بلوچستان حائز کسب رتبه دوم کشوری گروه توسعه ورزش همگانی شد

سیستان و بلوچستان حائز کسب رتبه دوم کشوری گروه توسعه ورزش همگانی شد
رئیس هیئت ورزش های همگانی سیستان و بلوچستان گفت: در ارزیابی وزارت ورزش و جوانان، سیستان و بلوچستان حائز کسب رتبه دوم کشوری گروه توسعه ورزش همگانی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس سلامتی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون افزود: براساس جمعیت،میزان مشارکت مردمی، زیرساخت های ورزش و وجود حامیان مالی و اسپانسر های ورزشی استانهای، کشور بعنوان استانهای (برخوردار_غیربرخوردار)در سه تیپ 1،2 و3 قرار گرفته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,

وی ادامه داد: در تیپ 1 این ارزیابی 8 استانهای ،خراسان رضوی، مازندران، خوزستان، فارس،آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران و گیلان و در تیپ 2 این ارزیابی 10 استانهای، آذربایجان غربی، یزد، مرکزی، کرمان، گلستان، همدان، کرمانشاه، زنجان، اردبیل و البرز قرار دارند.
وی اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان با 12 استان دیگر در تیپ 3 ارزیابی وزارت ورزش و جوانان قرار گرفتند که خوشبختانه علیرغم کاهش اعتبارات ورزشی نسبت به سال 94، با افزایش 2 برابری برنامه ها از 671 برنامه در سال 94 به هزار و458 برنامه در سال 95 رسیده است.
سلامتی خاطر نشان کرد: استانهای بوشهر، کردستان، خراسان جنوبی، لرستان، ایلام، قم، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و خراسان شمالی به ترتیب مقامهای سوم تا یازدهم تیپ 3 این ارزیابی را کسب کردند.
وی بیان کرد:اجرای همایشهای دوچرخه سواری، جشنواره های ورزشی، برگزاری برنامه های هفته تربیت بدنی، برنامه های دهه مبارک فجر با ارزیابی خوب و برگزاری همایش های پیاده روی، کوهپیمایی، برنامه های هفته دفاع مقدس، برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر و برقراری تعامل با ارگانها با ارزیابی متوسط باعث شد گروه ورزشهای همگانی اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان بعد از استانهای هم امتیاز سمنان، قزوین و هرمزگان، مقام دوم کشوری را به خود اختصاص دهد.
وی در خبری دیگر خبر از امضاء تفاهم نامه همکاری بین هیئت ورزشهای همگانی سیستان و بلوچستان و اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان داد.
وی تصریح کرد: تفاهم نامه همکاری فی مابین هیئت ورزشهای همگانی سیستان و بلوچستان و اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و امور تربیتی استان در راستای توسعه همکاریها در راستای ترویج و توسعه همه جانبه ورزشهای همگانی در ۷ ماده امضاء شد.
سلامتی هدف از امضا این تفاهم نامه همکاری را که در راستای سیاستها و اهداف بلندمدت فدراسیون ورزشهای همگانی و برای چشم انداز فدراسیون ورزشهای همگانی که پوشش ۵۰ درصدی مردم در شرکت فعالیتهای حرکتی و ورزشی در بین همه آحاد و اقشار جامعه بود٬ بیان کرد و گفت: در نظر داریم با توجه به شرایط اقتضایی رشته های ورزشی آمادگی جسمانی٬ فریزبی٬ دارت٬ ورزش روزانه و غیره را که قابلیت اجرایی در بین مددجویان و سراسر استان با کمترین هزینه ها قابلیت اجرا دارد را در زندانها ترویج دهیم.
رئیس هیئت ورزشهای همگانی در ادامه ضمن اشاره به هفت ماده ای بودن این تفاهم نامه گفت: ترویج و توسعه فعالیتهای ورزشی در بین مددجویان می تواند تاثیرات به سزایی در ارتقا شاخصهای تندرستی، بهداشت و سلامت جامعه ایفا کند که این امر میسر نخواهد شد مگر با حضور متخصصین ورزشی در زندانها و کانونهای اصلاح و تربیت که با استفاده از علم و دانش و تجربه ورزشی خود می توانند نگرش و گرایش مددجویان را به فعالیتهای ورزشی تغییر دهند.
شایان ذکر است این تفاهم نامه همکاری بمدت دو سال شمسی از شهریور ۹۶ به امضا طرفین رسیده که تمدید آن با توافق طرفین خواهد بود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه