اخبار داغ

در آیین بازگشایی مدارس کاشمر عنوان شد؛

عاشورا بزرگترین درس تاریخ بشریت است/ تلاش برای تعلیم و تربیت، جهاد در راه خداست

عاشورا بزرگترین درس تاریخ بشریت است/ تلاش برای تعلیم و تربیت، جهاد در راه خداست
رییس آموزش و پرورش کاشمر عاشورا را بزرگترین درس تاریخ بشریت و تلاش برای تعلیم و تربیت را جهاد در راه خدا توصیف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر علی طاهریان امروز در آیین بازگشایی مدارس کاشمر که در محل دبیرستان فاطمیه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ماه مهر در واقع نوروز خرد و دانش است و امسال بهار دانش در نوروز دانایی با محرم حسینی مقارن شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

وی افزود: حماسه عاشورا بزرگترین درس تاریخ بشریت است و ما هم که دانش آموز و معلم هستیم شایسته است از این فرصت مغتنم و بزرگ بهره کافی و وافی را با برنامه‌ریزی دقیق ببریم.

,

 

,

رییس آموزش و پرورش کاشمر ادامه داد: همچنین هر ساله آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس مقارن است که این ایام یادآور ایثار و تلاش رزمندگان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی است و ما باید یاد آن روزهای بزرگ را به دانش‌آموزان و نیز به خودمان متذکر شویم.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: با الگوپذیری از روحیه دفاع مقدس لازم است بسیجی‌وار در عرصه تعلیم و تربیت پیکار کنیم و جبهه تعلیم و تربیت را مجاهده در راه خدا به حساب آوریم همان طور که در روایات ما هم آمده است که کسب علم و دانش یک جهاد است.

,

 

,

طاهریان گفت: ما امروز علاوه بر «زنگ مهر» که زنگ شروع سال تحصیلی است «زنگ ایثار» را هم به یاد ایثارگری‌های دفاع مقدس و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به صدا درمی‌آوریم، همچنین «زنگ نماز» هم به صدا درمی‌آید.

,

 

,

رییس آموزش و پرورش کاشمر تصریح کرد: زنگ نماز در روز اول مهر به این دلیل به صدا درمی‌آید که به خودمان متذکر شویم هدف از خلقت ما عبودیت و تسلیم در برابر پروردگار بوده است و همواره باید این موضوع را به خود گوشزد کنیم.

,

 

,

امام جمعه کاشمر هم در این مراسم در سخنان کوتاهی اظهار داشت: ماه مهر همیشه برای ما دوست داشتنی است و تقارن این ماه را در سال جاری با ماه محرم که ماه مقاومت، ایثار و فداکاری امام حسین(ع) است و همچنین هفته دفاع مقدس به فال نیک می‌گیریم.

,

 

,

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم طباطبایی ادامه داد: رزمندگان ما در دفاع مقدس هشت سال مقاومت کردند تا به نسل‌های آینده نشان دهند که با دشمن بی‌منطق و زورگو باید در میدان مبازره برخورد کرد زیرا آن‌ها لایق مذاکره و صحبت نیستند.

,

 

,

شایان ذکر است در این مراسم که امام جمعه کاشمر، فرماندار، فرمانده سپاه کاشمر، شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای کاشمر حضور داشتند برنامه‌های متنوعی به اجرا درآمد.

,

 

,

همچنین بنا به اعلام مسئولان آموزش و پرورش کاشمر امسال 26 هزار دانش‌آموز در شهرستان کاشمر به کلاس درس می‌روند که از این تعداد دو هزار و 766 دانش‌آموز کلاس اولی هستند.

,

 

,

همچنین 15 هزار و 477 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و در 552 کلاس و مابقی دانش‌آموزان کاشمر در دوره‌های متوسطه اول و دوم تحصیل می‌کنند.

,

 

,

تعداد مدارس کاشمر نیز 180 مدرسه اعلام شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه