اخبار داغ

گزارشی از شهدای روحانی بلوچ؛

شهید فولادی از حوزه علمیه رخت دفاع از میهن را بر تن کرد/ روحانی بلوچی که در جبهه ها به شهید اعتقادی معروف شد

شهید فولادی از حوزه علمیه رخت دفاع از میهن را بر تن کرد/ روحانی بلوچی که در جبهه ها به شهید اعتقادی معروف شد
روحانی پاسدار شهید رضا فولادی اهل دلگان سیستان و بلوچستان در عملیات والفجر 8 در سال 1364 به مقام شهادت نائل آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دلگان پرس، چقدر شیرین است، شنیدن قصه انسان های آسمانی با عزمی فولادی، شنیدن قصه مرد جنگ و شهادت، قصه زیبای روحانی پاسدار شهید رضا فولادی که در راه دفاع از دین و میهن به شهادت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دلگان پرس,

او در سال 1346 در روستای چیل کنار شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان دیده به جهان گشود. با آمدنش جانی دوباره به مادرش بخشید و لبخندی زیبا به پدرش هدیه داد. مادرش گفت: او را نذر امام هشتم می کنم و اسمش را رضا گذاشت.

,

رضا پس از تحصیل در دوره ابتدایی و راهنمایی به منظور کسب علوم دینی و پیوستن به خیل عاشقان علم و معرفت، وارد حوزه علمیه امام امیرالمومنین (ع) ایرانشهر شد.

,

پس از 2 سال فراگیری علوم دینی، حفظ اسلام و انقلاب او را متوجه ماموریتی مهم تر ساخت، از حوزه علمیه رخت رزم بر تن کرد و برای جهاد در راه خدا به صفوف لشکریان اسلام پیوست. او احساس کرد در آن روز با شرایط حاکم، در لباس سپاه پاسداران می تواند مفید باشد.

,

, ,

حسن بامری جانباز هشت سال دفاع مقدس و همرزم شهید رضا فولادی گفت: شهید فولادی ایمان و اعتقاد عجیبی به قرآن و عترت اهل بیت (ع) داشت، بعد از شهادتش بین رزمندگان به شهید اعتقادی معروف شد.

,

لذا لباس مقدس پاسداری را بر تن کرد و به عضویت این نهاد مقدس و مردمی درآمد، چقدر این مرد خدا شکست ناپذیر و مقاوم بود. مادر رضا می گوید: بار اول که به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد از ناحیه دست مجروح شد، او را با اسرار بسیار زیاد جهت مداوا به عقب آوردند.

,

به محض اینکه مقداری وضعش بهتر شد دوباره سر از پا ناشناخته عازم خط مقدم جبهه های حق علیه باطل شد، گویا گلوله ها عزم او را سنجیده بودند، این بار او را برای مداوای پای مجروحش زمین گیر تخت بیمارستان کردند.

,

او شب ها چقدر به پاهای خود التماس می کرد که زود خوب شوند تا با این پای مجروح، به لقاء محبوب خوب بشتابد. بار سوم که رفت، گویا دعای التماسش برای شتافتن به حق مستجاب شده بود. این بار رضا آمد اما برای آغوش گرم خاک.

,

روحانی پاسدار شهید رضا فولادی در 21 بهمن ماه سال 64 در عملیات والفجر 8 به آرزوی خود رسید و خودش را جاوادنه کرد.

,

, ,

سردار لالبخش بامری دوست و همرزم شهید در خصوص نحوه شهادت شهید فولادی گفت: روز چهارم عملیات والفجر 8 جهت جایگزین کردن نیروهای تازه نفس، کنار رودخانه اروند رفتم، یک لحظه شنیدم یکی از پشت سر من را صدا می زند، صدایش برایم آشنا بود، وقتی برگشتم، رضا را دیدم، تو باتلاق گیر کرده بود و کمک میخواست، خوب یادمه یک بادگیر آبی تنش بود.

,

وی اضافه کرد: شهید تا کمر در گل فرو رفته بود، از گل و باتلاق بیرونش آوردم، صدای درگیری می آمد به سمت شلیک رفتیم، رضا هم چند نارنجک بیرون آورد و به سمت عراقی های بعثی پرتاب کرد.

,

دوست و همرزم شهید خاطرنشان کرد: یکی از این بعثی ها از پشت سر به سمت رضا شلیک کرد و رضا فولادی را به شهادت رساند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه