اخبار داغ

امام جمعه شهرضا:

مسئولان به جای اختلاف به مردم فکر کنند

مسئولان به جای اختلاف به مردم فکر کنند
امام جمعه شهرضا گفت: متأسفانه مردم جامعه در شرایط فعلی معضلات زیادی در بخشهای مختلف دارند، مسئولان باید به جای اختلاف های خود به فکر حل مشکلات مردم باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز؛ امام جمعه شهرضا جمعه شب در آیین سیاه پوشان حسینی، که در حسینیه سینه زن شهرضا برگزار شد، با اشاره به بخشهایی از اشعار حجت الاسلام عظیمی، عنوان کرد: خواندن اشعار مرحوم عظیمی در ایام محرم توصیه می‌شود چون این اشعار بر اساس تعالیم اسلامی و احادیث اهل بیت (ع) سروده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حجت الاسلام سیف الله یعقوبی ادامه داد: برخی افراد اقدام هایی انجام می‌دهند که برای خودشان، خانواده و حتی شهری که در آن زندگی می‌کنند، آبرو کسب می‌کنند، این افراد که بیشتر در زمره افراد مصلح و دانشمند هستند.
وی اظهار کرد: هیئات عزاداری امام حسین(ع) باید به محلی برای جذب جوانان و همه اقشار جامعه به معارف اسلامی باشد، هیئات مذهبی در طول تاریخ زمینه فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) و انتقال آن را از نسلی به نسل دیگر فراهم کرده‌اند
امام جمعه شهرضا گفت: تصریح کرد: باید از هیئات مذهبی به عنوان کانونهای اصلی نشر معارف اسلامی و مبلغان فرهنگ عاشورایی حمایت کنیم.
یعقوبی اذعان کرد: متأسفانه مردم جامعه در شرایط فعلی معضلات زیادی در بخشهای مختلف دارند، مسئولان باید به جای اختلافات خود به فکر حل مشکلات مردم باشند.
وی اضافه کرد: افسردگی و اختلالات روانی و مشکلات روحی در بسیاری از موارد ناشی از مشکلاتی است که در زندگی مردم وجود دارد، مسئولان باید اختلافات خود را کنار بگذارند و صادقانه برای رفع نیازهای مردم تلاش کنند.
امام جمعه شهرضا تصیح کرد: برخی از افراد گمان می‌کنند وقتی دولتی تغییر کرد الزاماً باید همه مسؤولان نیز تغییر کنند در حالی که باید هدف اصلی خدمت به مردم و کمک به آنها باشد.
حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: متأسفانه شش ما قبل از انتخابات و شش ماه بعد از انتخابات همه کارها تعطیل و رکود بر بازار حاکم است، اینها در شرایطی است که برخی از کسبه به دلیل نابسامانی اقتصادی در آستانه ورشکستگی قرار دارند.
فرماندار شهرضا نیز در این آیین اظهار کرد: مردم شهرضا از گذشته تاکنون به دیانت و تقوا شهره بوده‌اند و آداب و رسوم دینی و مذهبی انها نیز گواه پیشنه‌ای کهن در دینداری آنها است.
محسن گلابی اظهار کرد: وجود هیئات مذهبی متعدد در شهرضا نشان دهنده روحیات مذهبی آنها و ارادت خالصانه‌ای است که نسبت به اهل بیت (ع) ابزار داشته‌اند.
وی تلاش برای کسب معرفت را مهمترین وظیفه عزاداران حسینی برشمرد و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا شخصیت امام حسین(ع) و یاران ایشان را به درستی بشناسیم تا بفهمیم چه عواملی باعث شد تا ایشان به همراه اعضای خانواده و یارانشان آن حماسه بزرگ را خلق کنند.
شهردار شهرضا نیز در این آیین بیان کرد: شهرداریها به عنوان مدیران شهری وظیفه دارند تا در مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی همه امکانات خود را در اختیار برگزاری این مناسبتها قرار دهند.
رحیم جافری با اشاره به تدوین آیین نامه تبلیغات شهری شهرداری شهرضا، عنوان کرد: بر اساس این آیین نامه امکان نصب داربست در هر مکانی وجود ندارد، متقاضیان اطلاع رسانی درباره فعالیتهای هیئات قبل از هر اقدامی لازم است با شهرداری هماهنگی کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه