اخبار داغ

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان بهار:

برای جلوگیری از ورود اجناس خارجی و قاچاق بازدیدهای دوره ای داریم

برای جلوگیری از ورود اجناس خارجی و قاچاق بازدیدهای دوره ای داریم
با نزدیک شدن به مهر ماه و داغ شدن بازار خرید و فروش لوازم التحریر همواره ورود کالاهای قاچاق و خارجی در این بازار موجب نگرانی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه، در این باره گفتگویی با علی بیات رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان بهار داشتیم. وی در این خصوص گفت: گشت مشترکی به اتفاق اداره تعزیرات، اتاق اصناف و بسیج اصناف از فروشگاه های عرضه کننده لوازم التحریر و پوشاک داشته ایم که با توجه به تعداد کم اصناف در دو نوبت برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارانه,

بیات ادامه داد: بهار و لالجین در یک نوبت بازدید شده و از شهرهای صالح آباد و مهاجران نیز در یک نوبت بازدید به عمل آمده است و در صورت مشاهده هرگونه اجناس خارجی و قاچاق با واحدهای عرضه کننده برخورد می شود.

,

بیات گفت: قبل از اجرای طرح به صورت مکتوب به اتحادیه مربوطه اعلام شده که به تمام واحدهای تحت پوشش خود ابلاغ کنند که از عرضه لوازم التحریر خارجی ممانعت کنند.

,

وی ادامه داد: هدف عمده این کار جلوگیری از عرضه کالای خارجی علی الخصوص قاچاق در طیف وسیع است و خوشبختانه در مورد بازار لوازم التحریر موردی از تخلف در شهرستان بهار رویت نشده است.

,

رئیس اداره صنعت ، معدن در مورد قاچاق پوشاک گفت: متاسفانه پوشاک خارجی و قاچاق در سطح وسیع در کشور توزیع شده و شهرستان بهار نیز از این حیث مستثنی نیست و ما هم بر مبنای دستوالعمل استان پیگیر هستیم و در صورت مشاهده کالا به اداره تملیک استان تحویل داده شده و پرونده واحد مربوطه به اداره تعزیرات ارسال می شود.

,

بیات ادامه داد: رویکرد ما در بازدیدهای صنفی فرهنگسازی است و ما فرصت دو روزه ای به اصناف فرصت می دهیم که نسبت به جمع آوری کالا اقدام ککند و در صورتی که پس از مهلت مقرر جمع آوری صورت نگیرد نسبت به جمع آوری کالای قاچاق اقدام می کنیم.

,

بیات بیشترین کالای خارجی و قاچاق در شهرستان را مربوط به اسباب بازی و لوازم تزئینی منازل دانست و با اشاره به وجود تولیدی های مختلف در شهرستان بهار گفت: در روستای زاغه انواع کیف تولید شده و به بازار عرضه می شود. در دستجرد بیش از 150 واحد تولیدی لباس وجود دارد که این پوشاک مستقیما به تهران عرضه شده و از آنجا به سراسر کشور توزیع می شود.

,

وی ادامه داد: در روستای لتگاه بیش از 120 واحد جوراب بافی وجود دارد که به صورت خوشه صنعتی فعالیت می کنند و محصولات خود را به تهران عرضه می کنند. اینها نمونه هایی از تولید داخلی و شهرستانی است که نشان دهنده توانایی ما در تولید است و مردم ما باید با حمایت از این تولیدات جلوی ورود کالاهای قاچاق و خارجی را بگیرند.

,

بیات در انتها گفت: ما در این اداره تمام تلاش خود را می کنیم که در شهرستان هیچ گونه کالای قاچاق عرضه نشود و در تمام بازدید های مشترک نیروی انتظامی، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی همواره در کنار ما هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه