اخبار داغ

میراث معنوی در کشور ما مغفول مانده است

میراث معنوی در کشور ما مغفول مانده است
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: میراث معنوی در کشور ما مغفول مانده که باید میراث معنوی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و این میراث احیا و ثبت شوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛محمد رحیم رهنما  امروز در نشست با روسای ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های خراسان رضوی به منظور تبادل نظر و بررسی موضوعات سه حوزه سازمانی وارائه راهکار برگزار شد  عنوان کرد: مسئولان ادارات شهرستان‌های میراث فرهنگی باید از  تمامی ظرفیت های اداره کل در پیشبرد این اهداف در سه حوزه  میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری بهره گیری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی با بیان اینکه به صورت کامل از فعالیت های روسای شهرستان‌ها حمایت خواهم ادامه داد:  تلاش داریم که جایگاه مسئولین  شهرستان‌ها را ارتقا دهیم و نمایندگی‌ها را به اداره تبدیل و برای شهرستان های فاقد نمایندگی نیز نمایندگی ایجاد شود.

,

 

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، این اداره را تولید کننده ثروت خواند و بیان کرد:  ما تلاش خواهیم کرد در چارچوب قوانین و مقررات سازمان، اختیارات شهرستان ها را بیشتر کنیم  و انجام امور را به شهرستان ها واگذار نماییم بنابراین مدیران شهرستان ها باید سعی کنند ارتباط بیشتری با مراکز علمی و دانشگاه های استان برقرار کنند  و به سمت هوشمند کردن سه حوزه سازمانی بروند.

,

 

,


رهنما ابراز کرد: مسئولان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستانها باید همت کنند و اطلاعات به روز و کارشناسی شده ای که بر پایه علمی استوار است را در اختیار زائران و مسافران و گردشگران قرار دهند و باتوجه به اینکه توسعه گردشگری داخلی و خارجی مدنظر است باید اطلاعات حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به زبانهای بین المللی از جمله انگلیسی و عربی منتشر کنند.

,
,

 

,

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی در دو بعد میراث ملموس و متجلی می شود گفت:  باید در جهت حفظ و نگهداری  میراث معنوی(ناملموس) آن  را به جامعه معرفی و در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت  کنیم.

,

 

,


مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: میراث معنوی در کشور ما مغفول مانده که  باید میراث معنوی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد  و این میراث احیا و ثبت شوند.

,
, .,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه