اخبار داغ

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

موکب های زنجان در سامرا برپا می شود

موکب های زنجان در سامرا برپا می شود
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: به همت حسینیه و زینبیه اعظم و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان موکب های استان زنجان در سامرا برپا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرزنجان،حجت الاسلام جعفر جنتی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ، با بیان اینکه مکتب امام حسین (ع) مکتب آزادیخواهی،عزت طلبی و هیهات من الذّله است، اظهار کرد: در مکتب امام حسین (ع) جایی برای ذلت و خواری نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرزنجان,

وی با اشاره به اینکه در ایام عزاداری برای امام حسین (ع) علاوه بر حزن و عزاداری ایام مطالعه و نگرش بر زندگی امام حسین (ع) نباید فراموش شود، ابراز کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان طبق ثنوات گذشته طرحی را به عنوان سوگواری بصیرت عاشورایی را در استان زنجان اجرا می کند.

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه جذب حداکثری مردم به بقاع متبرکه،مدیریت صحیح و ترویج فرهنگ بصیرت،شهادت طلبی و عزت خواهی از اهداف اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ماه محرم و صفر است، تصریح کرد: قرآن، اهل بیت (ع) و موقوفات سه محور مهم اوقاف و امور خیریه هستند.

,

حجت السلام جنتی با بیان اینکه  فرمایشات رهبر معظم انقلاب فرموده اند: بقاع متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی شود، افزود: اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای فرمایشات رهبرمعظم انقلاب برنامه های متعدد فرهنگی و بصیرتی خود را در بقاع متبرکه استان زنجان برگزار می کند.

,

وی بااشاره به اینکه تجمع هیئت های بزرگ حسینی در طرح لبیک یا حسین در بقاع متبرکه استان زنجان برگزار می شود، عنوان داشت: برنامه احلی من العسل در چهارم ماه محرم راس ساعت 10 صبح در امام زادگان شاخص استان زنجان برگزار می شود.

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه همایش نوجوانان حسینی به تاسی از حضرت قاسم(ع) در ششم محرم  برگزار می شود، ادامه داد: 12 ماه محرم همایش رهروان زینبی در زینبیه اعظم زنجان و در بقاع شاخص استان زنجان برگزار می شود.

,

حجت السلام جنتی با اشاره به اینکه نهضت بیداری از جمله برنامه بصیرت عاشورایی است، اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی خیمه های معرفت و بصیرت عاشورایی با استفاده از مبلغان و مبلغین اعزامی و بومی برای پاسخ به سوالات و شبهات در بقاع های متبرکه استان زنجان برپا خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه نیاز جامعه موقوفات جدید را ایجاد می کند و موقوفات در ماه محرم و صفر بیشتر انجام می شود، خاطرنشان ساخت: نزدیک به 2هزارو 763 موقوفه در استان زنجان وجود دارد.

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشازه به اینکه در شش ماهه نخست سالجاری 6 وقف جدید در استان زنجان به ثبت رسیده که این تعداد وقف در شان پایتخت شور و شور حسینی نیست، تاکید کرد: 26 هزارو 680 رقبه  و 132 امام زاده و بقاع متبرکه در استان زنجان وجود دارد.

,

انتهای پیام

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه