اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان خبر داد؛

پیشرفت صنعتی جنوب کرمان، این بار در قلعه گنج

پیشرفت صنعتی جنوب کرمان، این بار در قلعه گنج
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان همزمان با کلنگ زنی 2 کارخانه بزرگ صنعتی و صنایع معدنی، از میانگین رشد سرمایه گذاری صنعتی بیش از 386 درصدی و صنایع معدنی 100 درصدی در قلعه گنج خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرمان کرمان؛ محمود اسکندری نسب رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان همزمان با اعلام خبر کلنگ زنی یک کارخانه آهک صنعتی و یک کارخانه تولید انواع لبنیات در شهرستان قلعه گنج گفت: شهرستان قلعه گنج که جنوبی ترین شهرستان استان کرمان می باشد و به عنوان یکی از شهرستان های محروم کشور شناخته می شده، در دولت تدبیر و امید و در راستای تفکرات اقتصادی و توسعه ای استاندار کرمان در انتخاب معین های اقتصادی مناطق استان و انتخاب این شهر به عنوان شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور انتخاب و به همت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت های بزرگی بوده که این پیشرفت ها در حوزه های صنعتی و معدنی بسیار چشمگیر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

وی گفت: تا قبل از دولت تدبیر و امید این شهرستان فقط دو واحد قطعات پیش ساخته بتنی فعالیت داشت و بحمدلله بعد از گذشت 4 سال از دولت تدبیر و امید شاهد فعالیت 4 کارخانه دیگر از جمله 2 کارخانه صنایع غذایی هستیم که این بیانگر رشد فوق العاده سرمایه گذاری 500 درصدی در حوزه کارخانه های فعال صنعتی می باشد.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: با توجه به فراهم سازی زیرساخت ها و تلاش های بنیاد مستضعفان به عنوان معین اقتصادی این شهرستان و پیگیری های این سازمان برای جذب سرمایه گذاران بزرگ، خوشبختانه شاهد رشد سرمایه گذای و صدور 25 مجوز صنعتی طی 4 ساله اخیر بوده ائیم که معادل 78 درصد مجوزهای صنعتی کل تاریخ این شهرستان و همچنین با سرمایه گذاری بالغ بر 916 میلیارد ریال، رشد 380 درصدی که معادل 79 درصد سرمایه گذاری کل تاریخ این شهرستان در حوزه صدور مجوزهای صنعتی است را شاهد بوده ائیم.

,

اسکندری نسب عنوان کرد : در این راستا و با حضور دکتر سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی عملیات احداث کارخانه تولید انواع لبنیات در ناحیه صنعتی این شهرستان آغاز گردید. این کارخانه برای تولید انواع پنیر، ماست و دوغ، بیش از 50 میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز خواهد داشت و برای 200 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

,


وی ادامه داد: در راستای پیشرفت های حاصل شده در سایر مناطق جنوب کرمان و رشد 142 درصدی در حوزه معدن و 476 درصدی در حوزه صنایع معدنی منطقه، علیرغم عدم وجود معادن فعال از قبل، در دولت تدبیر و امید و پس از یک سری فعالیت های طاقت فرسا و برنامه ریزی های دقیق توسط سازمان جهت آغاز عملیات اکتشافی معادن و شناسایی پتانسیل های معدنی شهرستان قلعه گنج 3 پهنه معدنی به مساحت 2711 کیلومترمربع تعریف و به سرمایه گذارانی چون بنیاد مستضعفان که یکی از فعالین اقتصادی بزرگ کشور می باشد، واگذار گردید و بحمدلله در نتیجه اقدامات انجام شده در این پهنه ها، بسیاری از ذخیره های شهرستان شناسایی شده و کارهای تکمیلی در این محدوده ها در حال انجام می باشد. همچنین یک پهنه بزرگ نیز پیشنهاد شده که مجموع پهنه های موجود در شهرستان 43 درصد کل مساحت شهرستان را شامل می شود و در آینده ای نزدیک با تکمیل عملیات اکتشافی در این پهنه ها، تمامی پتانسیل های معدنی شهرستان شناسایی و فعال خواهند شد.

,
,

اسکندری نسب تصریح کرد: همچنین بحمدلله در دولت تدبیر و امید 4 معدن با مواد معدنی کرومیت، آهن، مس و منگنز در این شهرستان فعال شده است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بیان داشت: با توجه به اینکه در حوزه صنایع معدنی نیز هیچ فعالیتی صورت نگرفته بود، بحمدلله و با تلاش ها و پیگیری های شبانه روزی این سازمان اکنون 3 کارخانه با سرمایه گذاری بالغ بر 2805 میلیارد ریال و توانایی اشتغالزایی برای 223 نفر به صورت مستقیم در حال احداث می باشند که کارخانه تولید انواع آهک با سرمایه گذاری بیش از 192 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم 55 نفری یکی از همین طرح ها میباشد که عملیات احداث آن آغاز و طبق قول سرمایه گذار طی یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

,

وی خاطرنشان کرد: در راستای جذب و فعالسازی سرمایه گذاری های صورت گرفته در این شهرستان، قبل از این هم اولین کارخانه فرآوری صنایع معدنی این شهرستان در دولت تدبیر و امید و با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم 30 نفری جهت تولید کنسانتره آهن به بهره برداری رسیده و اکنون در حال فعالیت می باشد.

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه