اخبار داغ

امام جمعه قیدار:

دفاع مقدس،نمونه عملی الگوی مقاومت است

دفاع مقدس،نمونه عملی الگوی مقاومت است
امام جمعه قیدار گفت: در دوران ۸ سال دفاع مقدس، ملت ایران توانست نمونه عملی از الگوی مقاومت ارائه دهد و پس از جنگ تحمیلی نیز بر پایه همین الگو توانسته است با دشمنی‏ های خارجی مقابله کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴،امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس جمعی از پاسداران سپاه خدابنده به امام جمعه شهر قیدار دیدار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق۲۴,

در ابتدا ولی اله ابراهیمی فرمانده سپاه خدابنده با تبریک هفته دفاع مقدس گزارشی از برنامه های این هفته ارائه کرد و سپس حجت الاسلام شاهسوندی دربره ماه محرم و هفته دفاع مقدس مطالبی را بیان کرد.

,

سپس حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار عنوان کرد: هفته دفاع مقدس برای همه ایرانیان به عنوان هفته شرف و اقتدار است تکریم و گرامی داشت آن تکریم و گرامیداشت همه ارزش هاست یک گنجینه تمام نشدنی است هشت سال دفاع مقدس نمونه عملی از الگوی مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی در سایه تحریم‏ هاست.

,

وی یادآور شد: مردم ایران در شرایطی که تازه انقلاب کرده بودند حکومتی جدید را در کشور شکل داده بودند و هنوز ساختارهای سیاسی و نظامی را سامان نداده بودند و آشوب‏های داخلی در بعضی از نقاط کشور در جریان بود، دچار تهاجم نظامی ارتش عراق شدند. در حین جنگ هم کشور مواجه با ترورهای منافقین و اختلافات سیاسی شد. از آن‏طرف، کشور عراق از همه امکانات تسلیحاتی و مالی برخوردار بود و قریب ۸۰ کشور تجهیز کننده صدام در جنگ با ایران بود در چنین وضعیتی ایران توانست به مقابله با قوای متجاوز عراق بپردازد و همه سرزمین‏های اشغالی خود را باز پس بگیرد و برای نخسین‏بار، یک وجب از خاک کشور هم در تصرف ارتش متجاوز باقی نماند.

,

, ,

امام جمعه قیدار گفت: جنگی که موجودیت انقلاب را نشانه رفته بود، به یک فرصت برای نمایش و اثبات ظرفیت‏ها و توانمندی‏های نظام و مردم ایران در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی میهن اسلامی و آرمان‏های بلند انقلاب تبدیل شد.

,

موسوی افزود: در دوران ۸ سال دفاع مقدس، ملت ایران توانست نمونه عملی از الگوی مقاومت ارائه دهد و پس از جنگ تحمیلی نیز بر پایه همین الگو توانسته است با دشمنی‏ های خارجی مقابله کند و امروز هم اتکاء بر این راهبرد مقاومت هوشمندانه بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

,

وی ادامه داد: طی ۳۸ سال گذشته ایران در عرصه صنایع دفاعی علی ‏رغم تشدید و استمرار تحریم‏ها، بیشترین پیشرفت‏ها را داشته و در برخی از عرصه‏ها نظیر موشکی و تولید پهباد توانسته به قدرت بلامنازع در منطقه تبدیل شود.

,

, ,

موسوی به عاشورا نیز و ایام محرم نیز اشاره کرد و افزود: ایام محرم عاشورا بزرگترین مکتب انسان ساز است باید تمام عزاداری ها و برگزاری مجالس در محرم با انگیزه درس گرفتن و عبرت گیری از عاشورا باشد.

,

وی ادامه داد: مجالس عزاداری حسینی ناب ترین فرصت برای انتقال ارزش هاست از آماده ترین زمان ها برای احیائ ارزش هاست که در این زمینه روحانی و مداحان و مسئولین هیئت ها نقش اساسی و محوری دارند باید از گنجینه عظیم عاشورا استفاده کرد و به مجالس عزاداری غنا بخشید

,

امام جمعه قیدار گفت: باید توجه داشته باشیم که عاشورا گوهر نابی است که دشمن در صدد دستبرد زدن به آن است در هر زمان که توانسته با آن مقابله سخت نموده حرم امام حسین(ع) را تخریب کرده شخم زده آب بسته و با عزادارانش برخورد کرده و هر وقت چنین قدرتی نداشته تحریف کرده تا عزاداری ها بی محتوا و بی اثر گرددد و امروز دشمن با انواع ترفندها با واردن کردن بدعت ها و خرافات،قمه زنی،دروغها، و استفاده از آهنگ ها و ... می خواهد عزاداریها را بی محتوا سازد.

,

محمدی مداح اهل بیت در پایان این مراسم حاضران را به فیض رسانید.

, , ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه