اخبار داغ

لزوم تعیین تکلیف شوراهای دهستان دژگان بندرلنگه/ سرگردانی مردم در ابهام تقسیمات کشوری

لزوم تعیین تکلیف شوراهای دهستان دژگان بندرلنگه/ سرگردانی مردم در ابهام تقسیمات کشوری
دهستان دژگان از توابع بخش مهران بندرلنگه یکی از دهستان هایی است که هنوز هیات رئیسه شورا اسلامی بیشتر روستاهای آن مشخص نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده؛ دهستان دژگان از توابع بخش مهران بندرلنگه یکی از دهستان هایی است که هنوز هیات رئیسه شورا اسلامی بیشتر روستاهای آن مشخص نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

یکی از اعضای شورای اسلامی دژگان در این باره می گوید: چند سالی است که بر اساس تقسیمات کشوری بخش جدیدی بنام بخش مهران بندرلنگه با مرکزیت لمزان بوجود آمده است و طبق این تقسیم بندی بایستی دهستان دژگان که خود نیز ادعای مرکزیت این بخش را داشت جزء این بخش محسوب می شود ولی طی این چند ساله بیشتر کارهای اداری آن زیرنظر بخشداری مرکزی بندرلنگه صورت می گرفت.

,

به گفته وی یکی از دلایل این امر نزدیکی مسافت این روستاها به بخشداری مرکزی بندرلنگه و همچنین برآورده شدن تمامی کارهای آنان اعم از کارهای اداری و همچنین خرید و مایحتاج شهروندان در سفر یک روزه به بندرلنگه است که این خود باعث کاهش زمان و هزینه برای روستائیان این منطقه می شود.

,

توضیح اینکه در مرکز بخش مهران علاوه بر مسافت زیادتر ، چند اداره به صورت نمایندگی وجود دارد و بیشتر کارهای اداری نیز هنوز در بندرلنگه صورت گیرد و حتی نمایندگی ها نیز همه کارهای اداری را نمی توانند انجام دهند.

,

با این اوصاف هنوز در این دوره تکلیف هیات رییسه این روستاها برای پیوستن به هر یک از بخش ها قطعی نشده است و به طور قطع بیشتر اهالی این دهستان خواستار پیوستن به بخش مرکزی بدلایل مذکور هستند.

,

البته به این نکته نیز اشاره می شود که اعضای روستاهای تابعه دهستان دژگان چندین جلسه و نامه نگاری با مسئولان استانی و مقامات بلندپایه کشوری صورت گرفته است و برخی نماینده ها در زمان انتخابات وعده رفع مهمترین خواسته ی اهالی این منطقه را داده اند و حال باید منتظر ماند و دید مسئولان چه تصمیمی برای باز کردن گره این اهالی غرب هرمزگان اتخاذ خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه