اخبار داغ

رزمنده دفاع مقدس:

بزرگترین افتخاری که جبهه نصیبم کرد حضور در جوار مقام معظم رهبری بود

بزرگترین افتخاری که جبهه نصیبم کرد حضور در جوار مقام معظم رهبری بود
رزمنده دفاع مقدس گفت: باید در زمینه حمایت و پیروی از رهبری و نماینده ولی فقیه کاری کنیم که جوانان ما در این هیاهوهای جامعه از برجام گرفته تا آمریکا، ترس و هراسی نداشته باشند، ما اگر مطیع رهبری باشیم قطعا ازهیچ مسئله ای بیم نخواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین رمضانی مقدم، رزمنده هشت سال دفاع مقدس، در گفتگو با خاورستان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ماه محرم اظهار کرد: اهل شهرستان قاین هستم، با توجه به اینکه در دوران انقلاب اسلامی سرباز بودم و بعد از یکسال انقلاب پیروز شد؛ سربازی ام به اتمام نرسید، زمان  جنگ به من گفتند چون سربازی ام را به پایان نرسانده ام باید یکسال باقی مانده را در زمان جنگ تحمیلی به اتمام برسانم و من در سن 23 سالگی برای اولین بار به جبهه اعزام شدم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، , .,
 
,
 
,
 
,

 
رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: بعد از این که قرار شد برای ادامه خدمت اقدام کنم گفتم اگر قراراست خدمتم را ادامه دهم در پاسگاه ها و شهرها نمی‌مانم و باید به جبهه برای ادامه خدمت اعزام شوم.
 

رمضانی مقدم گفت: برای انجام خدمت سربازی با میل خودم به اهواز اعزام شدم و در لشکر 92 زرهی اهواز و گردان 151 برای اولین بار خدمت در جبهه را تجربه کردم.
 

وی خاطر نشان کرد: در آن زمان دشمن تا نزدیک اهواز پیشروی کرده بود و من توفیق داشتم که آن موقع در اهواز در خدمت رزمندگان باشم و پس از دو ماه به عنوان رابط قرارگاه کربلا و نیروهای عمل کننده معرفی شدم و بعد از آن هر جا که قرار بود عملیاتی انجام شود حاضر بودم.
 

رزمنده دفاع مقدس عنوان کرد: در مدت زمان سه سالی که در جبهه بودم توفیق داشتم در شش عملیات شرکت کنم و در مدت سه سال، شش ماه را در خدمت جهاد سازندگی بودم  که در جهاد سازندگی در عملیات و الفجر هشت که منجر به فتح فاو شد طوری خدمت کردم که به عنوان یکی از فاتحین فاو معرفی شدم.
 

رمضانی مقدم اظهار کرد: حدود 35 نفر از افرادی که در عملیات و الفجر هشت و فتح فاو حضور داشتند به خدمت مقام معظم رهبری که در آن زمان به عنوان رئیس جمهور ایران بودند و آیت الله منتظری که قائم مقام رهبری بودند معرفی شدند که من هم یکی از این افراد بودم و از دست مبارک  رئیس جمهور وقت تقدیر نامه ای دریافت کردیم که برای من حضور در جوار آیت الله خامنه ای توفیق بزرگی بود.
 

وی عنوان کرد: از آنجائیکه تمایل داشتم همه یگان های نظامی و انتظامی و رزمندگان را ببینم و خدمت کنم مدت 16 ماه به عنوان نیروی بسیجی در خدمت سپاه پاسداران در لشکر 18 شهدای کردستان بودم.
 

رزمنده دفاع مقدس با بیان  اینکه الان به عنوان راوی دفاع مقدس در خدمت زائران راهیان نور هستم و از آن زمان خاطرات زیادی دارم و هر موقع که به مناطق می‌روم خاطرات برایم زنده می‌شود، خاطر نشان کرد: یکی از خاطراتی که خیلی برای خودم جذاب و شنیدنی است مربوط به یکی از شهدایی است که علاقه و ارادت خاصی به ائمه و دعای توسل داشت.
 

رمضانی مقدم عنوان کرد: این شهید که نامش ابراهیم و از رزمندگان شهر اسفراین و خیلی جوان معنوی بود، قرار بود در جریان عملیات بیت المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد، عملیاتی انجام شود و ما همه آماده عملیات بودیم.
 

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار یکی دوساعت قبل از انجام عملیات که ساعت حدود 22 بود از من خواست که برایش دعای توسل بخوانم من هم برایش دعا را خواندم و ساعت حدود 12 شب قرار شد عملیات آغاز شود، این شهید دوباره ساعت 12:30 دقیقه شب به من گفت که برایم دعای توسل بخوان و من هم برایش دعای توسل را خواندم.
 

رزمنده دفاع مقدس عنوان کرد: بعد از اینکه دعا را خواندم عملیات آغاز شد و این شهید بزرگوار که از نیروهای امدادی بود قرارشد مجروحان را از خط مقدم به محل پایگاه استقرار مجروحان منتقل کند و من هم به عنوان نیروی امدادگر کمک می‌کردم بعد از اینکه  از منطقه برگشتم دیدم دو تا مجروح آورده اند و این شهید برای بار سوم از من خواست دعای توسل برایش بخوانم من هم قبول کرده و برایش دعای توسل را خواندم.
 

رمضانی مقدم بیان کرد: بعد از اینکه دعا را خواندم برای منتقل کردن مجروحین به پایگاه امدادی به خط مقدم رفتم و در این مدت دو تا سه بار برای آوردن مجروحین به پایگاه به جلو رفتم و برگشتم ،بعد ازگذشت مدتی دوباره این شهید از من خواست تا برایش دعای توسل را بخوانم اما اینبار به من گفت دعای توسلی برایم بخوان که بتوانم متوسل شوم.
 

وی ادامه داد: حالت و رفتارش تغییر کرده بود ومثل دفعات قبل که برایش دعا میخواندم نبود من احساس کردم که قراراست شهید شود چون تا قبل از این اورا اینگونه ندیده بودم، گفتم چشم من برایت دعا را می‌خوانم و به گمان من تو شهید خواهی شد اما  من و بقیه رزمنده ها را فراموش نکنی که در جواب من گفت  قرار نیست تو با من بیایی و شهید نخواهی شد.
 

رزمنده دفاع مقدس گفت: من رفتم جلو و برگشتم دیدم ابراهیم  نیست از دوستان پرسیدم ابراهیم کجاست ؟ گفتند مجروح شده اما هنوز او را به عقب منتقل نکرده اند و منتظر تو است، من رفتم که ابراهیم را ببینم دیدم به شدت مجروح شده و منتظرم مانده بود و وسایل و وصیت نامه اش را به من تحویل داد و گفت من می‌دانم که تو شهید نخواهی شد پس این وسایل من را به خانواده ام برسانی.
 

رمضانی مقدم عنوان کرد: وسایلش را تحویل گرفتم و قول دادم که تحویل خانواده اش بدهم و عملیات هنوز تمام نشده بود که من در دشت شلمچه مجروح شدم و زمانی به هوش آمدم که در بیمارستان اختر تهران بستری بودم.
 

وی خاطر نشان کرد: نکته جالب برای من این بود که از وسایل خودم هیچ چیز به همراه من نبود اما وسایل ابراهیم در بیمارستان تهران کنارم بود و کوله پشتی اش را به عنوان وسایل من از دشت شلمچه به تهران آورده بودند.
 

رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: من تا 25 روز بستری بودم و بعد از مرخص شدن برای تحویل دادن وسایل ابراهیم به اسفراین رفتم، وقتی به خانه پدر شهید رسیدم هنوز خانواده اش از شهادت ابراهیم خبر نداشتند به محض در زدن من، پدرش بیرون آمد و گفت چرا اینقدر دیر آمدی؟ من گفتم مگر مرا می‌شناسید گفت بله من حدود 20 روز است که  جلوی درخانه را آب و جارو زده و منتظرم که بیایی.
 

رمضانی مقدم گفت: با حضور من و تحویل دادن وسایل ابراهیم خانواده اش فهمیدند که فرزندشان شهید شده است، بعد ازآن قرار شد که جنازه ابراهیم را برای تشییع بیاورند و به همین دلیل برای مراسم تدفین ابراهیم سه روز در اسفراین ماندم و در این سه روز پدر ابراهیم من را از خودش جدا نمی‌کرد و می‌گفت تو مانند پسرم هستی، بعد از سه روز که من در اسفراین بودم جنازه را برای تدفین نیاوردند و من به قاین برگشتم اما درآن سه روز حالتی داشتم که فراموش شدنی نیست.
 

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز همه ما مرهون تلاش های هشت ساله رزمندگان دفاع مقدس است،عنوان کرد: خیلی بهتر خواهد بود اگر یاد کردن از رزمندگان فقط در طول هفته دفاع مقدس نباشد و همیشه باید به یاد رزمندگان، شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزاده ها باشیم و در بحث معرفی دفاع مقدس و همچنین اینکه چرا این دفاع مقدس شد باید بیش از این تلاش کنیم.
 

رزمنده دفاع مقدس اظهار کرد: جوانان آن زمان رشادت ها و دلیری هایی از خود نشان دادند که نباید به فراموشی سپرده شود.
 

رمضانی مقدم تاکید کرد: ما باید در زمینه حمایت و پیروی از رهبری و نماینده ولی فقیه کاری کنیم که جوانان ما در این هیاهوهای جامعه از برجام گرفته تا آمریکا، ترس و هراسی نداشته باشند، ما اگر مطیع رهبری باشیم قطعا ازهیچ مسئله ای بیم نخواهیم داشت.
 

وی تصریح کرد: تا زمانی که از ولایت فقیه  پیروی، پشتیبانی  و محافظت  کنیم در دنیا ازشرایط اقتصادی، نظامی، فضای مجازی و جنگ نرم هراسی نخواهیم داشت.

,  ,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه