اخبار داغ

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی:

۸.۵ میلیون تن گندم برای آرد خبازی ها نیاز داریم

۸.۵ میلیون تن گندم برای آرد خبازی ها نیاز داریم
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب که خبازان کشور نیازمند 8.5 میلبون تن گندم برای تامین آرد نانوایی های خود هستند، افزود:تمام این میزان آرد از داخل کشور تامین می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "اسماعیل اسفندیاری پور" مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران در خصوص این خبر گفت: ۸.۵ میلیون تن گندم برای آرد خبازی ها نیاز داریم که این میزان از تولید داخل تامین می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی افزود: در سال ۹۱ نزدیک به ۷ میلیون تن گندم با قیمت هر تن ۳۸۵ دلار به کشور وارد شده است که این واردات موجب خروج ۲.۶ میلیارد دلار ارز از کشور گردید.

,

"اسفندیاری پور" تصریح کرد: متوسط خرید گندم از کشاورزان در سال های ۹۰ تا ۹۲ به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید و این در حالی است که متوسط خرید گندم در ۴ سال گذشته ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده که ۸۳ درصد رشد داشته است.

,

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در پایان به الزامات حمایتی در کشت گندم اشاره و اظهارداشت: توجه به سیاست گذاری درست در سطوح ملی، حمایت و پشتیبانی، درآمد مناسب برای کشاورز و پیگیری و پشتکار همه عوامل تولید گندم، می تواند در خودکفایی گندم به نتایج مطلوب تر بیانجامد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه