اخبار داغ

امام جمعه آران و بیدگل عنوان کرد:

لزوم معرفت به عمق نهضت حسینی و راهبردهای تحول آفرین محرم

لزوم معرفت به عمق نهضت حسینی و راهبردهای تحول آفرین محرم
امام جمعه آران و بیدگل عزاداری امام حسین(ع) را حرکتی حیات‌بخش برای جامعه عنوان کرد و گفت: مردم باید با این حرکت و قیام عاشورایی شوند تا بتوانند سبک زندگی امام(ع) را به منصه ظهور رسانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خطب شکن؛ آیت الله سید محمد موسوی در گفتگویی محرم را ماه حزن و اندوه اهل بیت(ع) خواند و عنوان کرد: محرم ماه آمیختن خون، عشق، حماسه، عرفان و ماه قیام و پیام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

امام جمعه آران و بیدگل محرم را کانون شور همراه با شعور علیه فساد و تباهی و نجات بخش توده مستضعفان و درهم کوبنده پایه های ظلم دانست و اضافه کرد: به همین دلیل دیکتاتورهای تاریخ و دشمنان  با عزاداری و گریه بر مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش مخالف هستند.

,

وی با بیان این که برگزاری سوگواری ضروری است تصریح کرد: گریه بر مصائب سیدالشهدا(ع) بسیار مهم است اما لازم‌تر از آن معرفت به اباعبدالله(ع) و قیام او و آگاهی نسبت به عمق نهضت حسینی و راهبردهای تحول آفرین محرم است.

,

آیت الله موسوی عزاداری امام حسین(ع) را حرکتی حیات‌بخش برای جامعه عنوان کرد و گفت: مردم باید با این حرکت و قیام عاشورایی شوند تا بتوانند سبک زندگی امام(ع) را به منصه ظهور رسانند و این وظیفه مهم وعاظ و مادحین است.

,

وی خطاب به هیئات عزاداری، مادحین و سخنرانان برنامه های سوگواری محرم تاکید کرد: عزاداری ها نباید به پیرایه ها و خرافات آمیخته شود لذا با دقت و حساسیت ویژه‌ای از آفات و آسیب های شکلی و محتوایی که عزاداری ها را تهدید می کند اجتناب شود.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل با بیان این که عزاداری سیدالشهدا(ع) دارای هویتی است که ما هنوز نتوانسته ایم کامل آن را کشف کنیم ادامه داد: اگر حادثه عاشورا به صورت تک بعدی بیان شود بزرگترین ضربه را به فرهنگ حسینی وارد کرده‌ایم.

,

وی با اشاره به نامگذاری هفته نخست ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امام حسین(ع) جانمایه مقصود از سفر الهی خود را اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر اعلام فرموده که سرلوحه تعالیم همه اولیا و انبیاست.

,

استاد درس خارج فقه و اصول با تاکید بر این که شیعه نباید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشد خاطرنشان کرد: در فرهنگ عاشورا قدرت یافتن یزید مسلکان بزرگترین منکر و جد و جهاد برای حاکم کردن حق و پاکسازی روان جامعه از بدی معروفی عظیم است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه