اخبار داغ

در مراسم صلح و سازش طوایف فنوج عنوان شد

وحدت و برادری رمز پیروزی مسلمین/ فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی زمینه ساز صلح و سازش+تصاویر

وحدت و برادری رمز پیروزی مسلمین/ فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی زمینه ساز صلح و سازش+تصاویر
پس از پنج سال با تلاش و پیگیری دادگستری فنوج مراسم صلح و سازش و طایفه میری و هوتی در این شهرستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، مراسم صلح و سازش طوایف میری و هوتی به همت و تلاش دادگستری فنوج و با حضور پرشور اعضای شورای تامین ،شورای اداری، شورای شهر، معتمدین، متنفذان، علما، روحانیون و بیش از 500تن از مردم این شهرستان در محل مسجد الغدیر فنوج برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاپایا,

در این مراسم رئیس حوزه قضایی شهرستان فنوج با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت فرارسیدن ایام محرم و شهادت سید و سالار شهیدان، اظهار داشت: اهمیت صلح و سازش تا بدان جایست که خداوند متعال 80 مرتبه واژه اصلاح و بیش از 35 مرتبه به گذشت از حق و در راه صلح و سازش و تبدیل کینه ها به صلح و سازش در قرآن اشاره کرده است.

,

وی افزود: حل و فصل  دعاوی و صلح و سازش از بهترین فضائل اخلاقی می باشد به گونه ای که رسول خدا(ص) می فرماید: "اصلاح و سازش میان مسلمانان برای انسان بالاترین صدقه و احسان به شمار می آید".

,

سامان صفری با اشاره به اهمیت صلح، سازش و اتحاد در میان مسلمین، بیان کرد: صلح و برداری در میان مسلمین از مهمترین نکاتی است که همواره توسط معصومین و بزرگان دینی به آن اشاره شده است تاجایی که امیر مومنان حضرت علی(ع) می فرماید: "اصلاح و سازش دادن میان مردم از تمام نماز ها و روزه های مستحبی بالاتر است".

,

وی ادامه داد: پرونده قتلی که امروز گرد هم آمدیم تا صلح و سازش آن را جشن بگیریم در سال ۱۳۹۱بر سر مسائل خانوادگی و پس از دو فقره قتل آغاز شد که این پرونده در دادگستری شهرستان نیکشهر تشکیل گردید و سال گذشته پرونده به حوزه قضایی شهرستان فنوج ارسال گردید و تلاش ها جهت صلح و سازش دو چندان شد که خوشبختانه پس از تلاش ها و پیگیری های مجدانه علما ریش سفیدان و معتمدین شهرستان این پرونده خونین به صلح و سازش منجر شد تا پس از پنج سال ده تن از افرادی که از خانه و کاشانه خود متواری بودند به آغوش گرم جامعه باز گردند.

,

صفری با تقدیر از همه افرادی که به نوعی در این صلح و سازش نقش داشته اند، خاطرنشان کرد: اینجانب به عنوان نماینده دستگاه قضایی و خادم مردم از تمامی افرادی که در این موضوع به نحوی کمک کردند فرمانداری، دستگاه های نظامی و انتظامی، علما و روحانیون، مولوی هاشم زهی نماینده مسجد مکی زاهدان و خانواده های میری و هوتی تقدیر و تشکر می کنم.

,

وی اذعان داشت: این صلح و سازش مصادف با دومین سالگرد افتتاح دادگاه عمومی فنوج می باشد که ما این موضوع را به فال نیک می گیریم چراکه در مدت این دو سالی که از افتتاح این مرکز میگذرد چیزی در حدود ۳۶۰۰ پرونده به دادگاه عمومی شهرستان فنوج وارد شده که بیش از ۹۷ درصد از پرونده ها منتهی به صدور رای و مختومه شده است.

,

رئیس حوزه قضایی شهرستان فنوج در پایان تصریح کرد: در طول اخیر یکسال در شهرستان فنوج ۴ فقره قتل منجر به سازش گردیده که این نشان از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی در میان جامعه و مردمان این شهرستان دارد و نشان دهنده این حقیقت است که می تواند ضمن پیشگیری از وقوع جرم موجبات صلح و سازش و اصلاح ذات البین را در جامعه فراهم ساخت.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه