اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی سرایان خبرداد

پیش بینی کشت جو در 1450 هکتار از مزارع سرایان

پیش بینی کشت جو در 1450 هکتار از مزارع سرایان
مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرایان گفت: عملیات کشت جو از مهرماه سال جاری در اراضی کشاورزی شهرستان سرایان آغاز و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود ۱۴۵۰هکتار از اراضی این شهرستان به کشت جو اختصاص پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی سلیمانی مدیر جهادکشاورزی سرایان در گفتگو با سرایان بیدار، گفت: برای کشت جو وکشت به موقع محصولات پائیزه و استفاده از بذرهای اصلاح شده به کشاورزان توصیه می گردد از ارقام مناسب و سازگار با شرایط منطقه در کشت پاییزه استفاده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار,

وی افزود:بذرهای اصلاح شده دارای کیفیت ژنتیکی مناسب درصد بالایی از افزایش عملکرد محصول را به خود اختصاص می دهد و به همین دلیل تاکید می گردد از بذور اصلاح شده استفاده شود ورقم مناسب برای کشت جو درشهرستان سرایان شامل ریحان ،نصرت ونیک می باشد.

,

مدیرجهادکشاورزی سرایان اظهارکرد:رقم نصرت و نیک  برای کشت جو بین کشاورزان توزیع شده و انتخاب این رقم بدلیل مقاومت به خوابیدگی ،  مقاوم بودن به بیماری و عملکرد بالای آن می باشد ومیزان بذربذرجوموردنیازدرهرهکتار150تا180کیلوگرم درنظرگرفته می شود.

,

سلیمانی گفت:از جمله عوامل موثر در افزایش عملکرد جو تامین عناصر غذایی به میزان مورد نیاز برای این محصول بوده و به طور خلاصه می توان گفت جو در طول رشد خود به مقدار قابل توجهی ازت نیاز دارد و بعد از ازت فسفر و پتاس از جمله عوامل ضروری برای رشد محصول جو به شمار می آید که بایستی در اختیار گیاه قرار گیرد .

,

وی خاطرنشان کرد:میزان مصرف کودهای شیمیایی بسته به آنالیز و تجزیه خاک توصیه می گردد و در منطقه سرایان به طور معمول کود ازته  200 تا 250 کیلوگرم در هکتار به صورت تقسیطی در سه مرحله ، کودفسفاته 100 تا 150 کیلوگرم در هکتار و کود پتاسه 50 تا 100 کیلوگرم در ابتدای فصل کشت توصیه می گردد .

,

مدیرجهادکشاورزی سرایان بیان داشت:پیش بینی می شود با این سطح زیر کشت سه هزار و 350 تن جو در اردیبهشت ماه سال آینده برداشت شود  ومتوسط برداشت جودرهرهکتاردرشهرستان سرایان 2.3تن می باشد.

,

سلیمانی با تاکید بر رشد کلزا در شهرستان سرایان ادامه داد : با توجه به افزایش ۳ برابری کشت کلزا و اینکه امسال 200 هکتار  کشت کلزا در سرایان صورت خواهد گرفت میزان کشت جو در اراضی کشاورزی سرایان تفاوت چندانی نداشته است .

,

وی با بیان اینکه ۱۴۵۰ هکتار در سال زراعی جاری زیر کشت جو می رود اظهارداشت : در حال حاضر در شهرستان سرایان850  نفر بهره بردار مستقیم  به کشت این محصول مشغول هستند .

,

مدیرجهادکشاورزی سرایان میزان سطح زیر کشت جوی سال گذشته را ۱۴۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت : از این سطح زیر کشت  سه هزار و 200 تن جو برداشت شده است . که بیشتر جوی تولیدی شهرستان سرایان به مصرف خوراک دام می رسد .

,

سلیمانی تاکیدکرد:کشاورزان عزیز محصول خود را در مقابل حوادث غیرمترقبه بیمه نمایند تا درصورت بروز حادثه گوشه ای از خسارت آنها جبران گردد .

,

وی عنوان نمود : جوکاران در این فصل در تلاش هستند تا علاوه بر ارتقای کیفیت محصول تولیدی خود میزان برداشت جو در واحد سطح افزایش دهند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه