اخبار داغ

رئیس سازمان آتش‌نشانی اراک خبر داد؛

اطفاء بیش از ۱۸۰۰ حریق توسط سازمان آتش‌نشانی اراک / فعالیت مدرسه «همیار آتش‌نشان» در این شهرستان

اطفاء بیش از ۱۸۰۰ حریق توسط سازمان آتش‌نشانی اراک / فعالیت مدرسه «همیار آتش‌نشان» در این شهرستان
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال تاکنون ۱۸۰۱ مورد حریق حادث شده است که در این حوادث ۳۹ نفر مصدوم و سه نفر فوت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ مسعود آقازیارتی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در نشست خبری با اشاره به تشریح برنامه‌های این سازمان در روز ملی آتش‌نشان گفت: روز هفتم مهرماه بر اثر حمله هوایی دشمن بعثی در سال 57 به پالایشگاه آبادان تعدادی از آتش نشانان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند که از آن سال این روز به نام روز ملی آتش نشان نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی با اشاره به تقارن هفته آتش نشان با هفته دفاع مقدس افزود: در 31 شهریورماه به همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با هماهنگی انجام شده با فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی برای اولین سال شاهد برگزاری مراسم رژه هفته دفاع مقدس با حضور ناوگان موتوری این سازمان بودیم که به دشمن نشان دادیم در آمادگی کامل هستیم و با قدرت هر لحظه آماده دفاع هستیم.

,

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک تصریح کرد: در این هفته هر روز را به نام دو تَن از شهدای پلاسکو نامگذاری کرده‌ایم و باتوجه به شهادت شهید «نظری» از آتش نشانان اراکی در این حادثه دیداری با خانواده این شهید والامقام خواهیم داشت و با حضور نیروهای آتش‌نشان اقدام به عطرافشانی قبور شهدا خواهیم کرد.

,

آقازیارتی عمده برنامه‌های این هفته را اهدای خون، تجلیل از بازنشستگان، اجرای برنامه‌های مناسبتی به مدت سه شب پی در پی ویژه کارکنان سازمان، اجرای ویژه برنامه‌ای در سطح پارک‌های گلبرگ، امیرکبیر و شهدای گمنام برای عموم مردم، شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه، نواختن زنگ «ایمنی» در مدارس، و برگزاری مانور امداد و نجات و اطفاء حریق عنوان کرد.

,

,

, , , ,

 

,

اطفاء بیش از 1800 حریق توسط سازمان آتش‌نشانی اراک

,

وی با اشاره به ارائه گزارش عملکرد یک ساله این سازمان گفت: از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال تاکنون 1801 مورد حریق حادث شده است که در این حوادث 39 نفر مصدوم و سه نفر فوت کردند. که در این بین بیشترین حریق را با 719 مورد مربوط به آتش‌سوزی باغات و فضای سبز، 441 مورد حادثه مربوط به آتش‌سوزی ضایعات و 159 مورد نیز آتش‌سوزی منزل مسکونی بوده است.

,

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به یک‌هزار و 567 مورد حادثه به وقوع پیوسته در مدت یک سال و حضور ماموران آتش‌نشانی در این حوادث گفت: این حوادث منجر به 263 مورد مصدومیت و 45 فوتی شد که از این حوادث نیز 266 مورد مربوط به محبوس شدن حیوانات، 201 مورد حبس در آسانسور، 179 مورد سوانح خودرویی بوده که سازمان آتش‌نشانی اراک در این حوادث خدمات‌رسانی داشته است.

,

آقازیارتی به افتتاح مدرسه «همیار آتش‌نشان» در اراک اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه در بحث فرهنگ‌سازی بایستی از همان دوران کودکی بحث آموزشی را دنبال کنیم این مدرسه با این هدف که در هر منزل یک آتش‌نشان داشته باشد به شکل رایگان مباحث آموزشی را به کودکان ارائه می‌دهد.

,

ارائه بیش از 97 هزار نفر ساعت آموزش درون سازمانی و برون سازمانی توسط آتش‌نشانی

,

وی افزود: در این مدت 68 هزار و 200 نفر ساعت آموزش درون سازمانی و 29 هزار و 700 نفر ساعت آموزش برون سازمانی در مدت یک ساله از سوی سازمان آتش‌نشانی ارائه شده است.

,

کمبود 197 نیروی آتش نشان در اراک

,

آقازیارتی با بیان اینکه براساس استانداردهای سازمانی باید به ازای هر 50 هزار شهروند یک ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر وجود داشته باشد در سطح شهرستان اراک 11 ایستگاه فعال داریم و لی در بخش نیرو اراک می بایست 360 نیروی اداری و عملیاتی داشته باشد که تنها 197 نیرو داریم اما با پیگیری‌های انجام شده مجوز برای جذب 100 نفر دیگر در حال صادر شدن است.

,

وی با اشاره به خرید تجهیزات گفت: خرید لوازم حفاظت فردی و ست‌های تنفسی به تعداد 300 دستگاه با اعتباری بالغ بر 180 میلیون تومان، خودرو کاپرا به عنوان پشتیبانی با رقم 80 میلیون تومان تجهیز شده است، همچنین خرید سه دستگاه فن تخصصی به مبلغ 80 میلیون، در عملیات‌هایی که تجمع دود وجود دارد و خرید لوازم تخصصی کوهنوردی با هزینه 55 میلیون تومان، خرید چراغ قوه تخصصی به ازای تعداد نیروهای سازمان، خرید لباس فرم و خرید دو دستگاه خودور پیشرو با مبلغی بالغ بر 200 میلیون تومان که پیش خرید شده است از دیگر اقدامات انجام شده در این یک سال بوده است.

,

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به اینکه در بخش تجهیزات سازمان با کمبودهایی مواجه است، گفت: شهرداری‌ها به تنهایی قادر به تامین همه تجهیزات و نیازهای آتش‌نشانی نیستند و در این راستا نیازمند حمایت دولت هستند، که در این بخش از اوقاف درخواست کردیم که کمک‌های خیرین را به سمت تامین و وقف تجهیزات آتش نشانی سوق دهیم.

,

آقازیارتی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به وجود برج‌های بلندی همچون برج سفید، کوروش، داریوش و ... در اراک در صورت وقوع حریق نیاز به خودرونردبان 68 متری هست در صورتی که در حال حاضر خودروی موجود در اراک 32 متر ارتفاع دارد که قطعا جوابگو نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه