اخبار داغ

مدیر آموزش دانشگاه زنجان خبر داد

ریزش دانشجو در رشته های کشاورزی و علوم دانشگاه زنجان

ریزش دانشجو در رشته های کشاورزی و علوم دانشگاه زنجان
مدیر آموزش دانشگاه زنجان با بیان اینکه آمار قطعی ثبت نام شدگان دوره کارشناسی دانشگاه  زنجان پایان این هفته نهایی می شود، گفت: در رشته های کشاورزی و علوم با کاهش دانشجو مواجه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا نوروزیان امروز در گفت و گو با خبرنگار زنجانم ، با بیان اینکه برای نیم سال اول تحصیلی ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی روزانه در رشته های مختلف بالغ بر یک هزار و 510 نفر تعیین شده است ، گفت: تاکنون ثبت نام بیش از یک هزار و 77 نفر قطعی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم,

وی با بیان اینکه با ریزش دانشجو در مقطع کارشناسی مواجه هستیم، تصریح کرد: ریزش دانشجو بیشتر در رشته های کشاورزی و علم انسانی مطرح بوده که این امر می تواند در آینده تبعات منفی بر بازار کار داشته باشد.

,

این مقام مسئول ابراز کرد:  امروزه با موجی از خواسته والدین و تمایل دانش آموزان   برای ورود به رشته های پزشکی مواجه هستیم که این امر می تواند آسیب جدی برای نیروی کار متخصص و نخبه در سایر حوزه ها وارد کند.

,

نوروزیان یکی از دلایل عدم استقبال دانش آموزان  برای ورود به رشته های کشاورزی و علوم را روند نادرست هدایت تحصیلی دانش آموزان اعلام کرد و تاکید کرد: باید گفت هدایت تحصیلی در مدارس به خوبی انجام نمی شودو در مواردی می توان گفت انتخاب دانش آموزان صرفا بر اساس موجی است که نسبت به رشته های پزشکی به راه افتاده است.

,

 

,

*در چند سال آینده ما با کمبود متخصصان و نخبگان در حوزه های کشاورزی ، علوم و صنعت مواجه  خواهیم بود

, *در چند سال آینده ما با کمبود متخصصان و نخبگان در حوزه های کشاورزی ، علوم و صنعت مواجه  خواهیم بود, *در چند سال آینده ما با کمبود متخصصان و نخبگان در حوزه های کشاورزی ، علوم و صنعت مواجه  خواهیم بود,

مدیر آموزش دانشگاه زنجان گفت: با ادامه این روند در چند سال آینده ما با کمبود متخصصان و نخبگان در حوزه های کشاورزی ، علوم و صنعت مواجه  خواهیم بود و مهندسین نخبه کم خواهیم داشت.

,

نوروزیان با بیان اینکه باید فرصتهای شغلی برای رشته های علوم انسانی، فنی و کشاورزی متناسب با نیاز استانها ایجاد شود، عنوان کرد: دولتمردان باید در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

,

مدیر آموزش دانشگاه زنجان ابراز کرد: برای مقابله با ریزش دانشجو ایجاد رشته های جدید و متناسب با نیازهای روز بازار کار و همچنین توجه به کارآفرینی در دستور کار قرار گرفته است.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار زنجانم در خصوص توجه به پذیرش دانشجو بر اساس نیاز بازار کار استان تصریح کرد : در این مهم تلاش ما همکاری با مسئولان استانی مربوطه و شناسایی ظرفیتهای موجود در بازار کار استان است که در برخی از رشته ها نیز هم اکنون پذیرش بر مبنای نیاز انجام می شود.

,

نوروزیان با بیان اینکه در کنار آموزش و پژوهش نیازمند کارآفرینی هستیم، گفت: برای رسیدن به دانشگاه های نسل سوم یا همان دانشگاه کارآفرین سیاستها به خوبی جا نیفتاده است هر چند در بعد آموزش و پژوهش به خوبی عمل کرده ایم اما در بعد کارآفرینی و ایجاد شرکتهای دانش بنیان عملکرد قابل قبولی نداشته ایم.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه