اخبار داغ

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

دفاع مقدس؛ ریشه در فرهنگ عاشورا دارد/ملت ایران از تحریم‌ها هراسی ندارد

دفاع مقدس؛ ریشه در فرهنگ عاشورا دارد/ملت ایران از تحریم‌ها هراسی ندارد
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه دفاع مقدس, ریشه در فرهنگ عاشورا دارد، گفت: تمامی شهدا، جانبازان و میلیاردها خسارت مالی که در طول جنگ هشت ساله به کشور وارد شد تنها برای حفظ اسلام و انقلاب بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح محلات، سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان محلات به مناسبت هفته دفاع مقدس ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یادآوری حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول ۸ سال دفاع مقدس گفت: خداوند در قرآن کریم بهشت را به مومنین وعده داده و برای مومنین ۹ صفت را عنوان کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح محلات,

 

,

, ,

 

,

وی ادامه داد: توبه کردن از گناهان، عبادت برای خدا، حمد و ستایش‌گری خدا، عبادت، سجده در برابر خدا، دعوت مردم به نیکی، نهی مردم از پلیدی و ادای وظیفه اجتماعی و تلاش در جهت حفظ حدود الهی؛ ۹ ویژگی و صفت مومنان است که خداوند به پیامبر بشارت رستگاری آنان را داده است.

,

کریمی با اشاره به آغاز ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: ادای وظیفه اجتماعی و تلاش در جهت حفظ حدود الهی از ویژگی‌های مهم مومنین است که نمود اصلی آن در بحث امر به معروف و نهی از منکر گنجانده شده است.

,

 

,

دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشورا دارد

,


فرمانده سپاه روح الله همچنین افزود: عاشورا دو بال شعور و شور را به همراه هم دارد که شور آن همین مجالس عزا و سوگواری است و شعور آن نیز پیام‌ها و درس‌های عاشورا است و همه باید بدانند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشورا دارد.

,
,

وی افرود: پیام عاشورا مقاومت، صبر و پایداری، امر به معروف و نهی از منکر، انس با قرآن، خدا و دعا، رعایت حق‌الناس، بصیرت، ایثار فداکاری، پیروزی و از خودگذشتی است.

,

کریمی، یکی از مهمتربن درس‌های عاشورا را از خود گذشتی دانست و بیان کرد: امام حسین(ع) در عاشورا برای احیای امر به معروف و نهی از منکر از همه چیز خود گذشت و در دوران دفاع مقدس نیز امت ایران و ایثارگران از رفاه و آبروی خود برای حفظ امت اسلامی گذشتند و نشان دادند از عاشورا درس خوبی گرفته‌اند.

,

 

,

در جنگ تحمیلی تمام ابرقدرت‌های جهانی برای ساقط کردن نظام اسلامی وارد میدان شدند

,


فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، با اشاره به دسته بندی‌های رایج در دنیا برای جنگ‌ها گفت: جنگ هشت ساله و دفاع مقدس جانانه ملت ایران در بحث وسعت، محلی یا منط‌قه‌ای نبود بلکه جنگی جهانی بود چرا که طبق مستندات موجود بیش از ۱۰ کشور در جنگ با ایران شرکت داشتند و در پایان جنگ ما بیش از ۳۰ کشور اسیر داشتیم، و بلوک شرق و غرب با تمامی امکانات خود به مقابله با انقلاب پرداختند.

,
,

وی ادامه داد: تجهیزات نظامی صدام در پایان جنگ نزدیک به سه برابر ابتدای جنگ بود و این در حالی است که در طول جنگ هشت ساله، تعداد بی‌شماری از تجهیزات صدام توسط رزمندگان منهدم یا به غنیمت گرفته شد بود. و کشورهای مختلف در طول این سال‌ها مواد شیمیایی، موشکهای دور بُرد، هواپیماهای جنگنده، پول و تعدادی نیز، نیروی نظامی در اختیار صدام قرار دادند.

,

کریمی تصریح کرد: در حالی که ملت ایران داوطلبانه برای دفاع از کشور وارد صحنه دفاع مقدس می‌شدند، دولت‌های غربی و منطقه‌ای با انگیزه‌های مختلف با ملت و مردم ایران در جنگ بودند.

,

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: الگویی که حضرت امام(ره) بعد از ۱۴۰۰ سال موفق شد به بشریت ارائه کند، الگوی انقلاب اسلامی بود و همه باید بدانند انقلاب اسلامی الگویی قابل ارائه به کل بشریت است. 

,

وی ادامه داد: افرادی که بعضا مغرضانه در مقابل جمهوری اسلامی شبهه ایجاد می‌کنند باید بدانند انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) در مسیر مکتب پیامبر اسلام(ص) و امام حسین(ع) شکل گرفت و دین اسلام احیا شد. و در حالی که در انقلاب شعارهای مختلفی مطرح می‌شد حضرت امام(ره) شعار "جنگ، جنگ تا نابودی فتنه‌های عالم" را مطرح فرمودند و دشمنان اسلام و انقلاب این شعار حضرت امام راحل را به خوبی درک کردند.

,

کریمی اظهار کرد: امام(ره) فرمود "جنگ ما، جنگ دنیای کفر و اسلام است" و تمامی شهدا، جانبازان و میلیاردها خسارت مالی که در طول جنگ هشت ساله به کشور وارد شد تنها برای حفظ اسلام و انقلاب بود.

,

 

,

مدافعان حرم با همان ادبیات دفاع مقدس با دشمنان مقابله می‌کنند

,

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور مدافعان حرم در سوریه و عراق برای مقابله با دشمنان اسلام گفت: شهدای مدافع حرم در حال حاضر در سوریه و عراق با همان ادبیات دفاع مقدس در حال جنگ هستند و با توکل به خدا و معنویت اقدام می‌کند نه با تجهیزات.

,

کریمی همچنین افزود: خداوند جنگ را به گونه‌ای تمام کرد که هیچ احدی نمی‌تواند ادعا کند ما جنگ را به پایان بردیم.

,

 

,

ملت ایران از تحریم‌های دشمن هراسی ندارد/سخنان سخیف ترامپ ناشی از شکست استکبار در برابر اراده ملت ایران است

,

 

,

وی تصریح کرد: در حال حاضر همه چیز ما خداست و ما بنده ابزار نیستیم، و از تحریم اقتصادی و سلاح و تجهیزات هراسی نداریم و همانطور که در دفاع مقدس با تجهیزات اندک پیروز شدیم امروز هم در سوریه و عراق با تجهیزات اندک در حال تسخیر سنگرها یکی پس از دیگری هستیم.

,

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در خاتمه با اشاره به سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل خاطرنشان کرد: اظهار نظرهای سخیف ترامپ دیوانه، به خاطر به بن بست رسیدن تمام تلاش‌ها و هزینه‌های غرب در مقابل اراده ملتی است که تنها بر خدا تکیه دارد و با خدا عهد بسته تا راه انبیاء را ادامه دهد.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه