اخبار داغ

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

میانگین معلم به دانش آموز در خلیل آباد یک به 12 است

میانگین معلم به دانش آموز در خلیل آباد  یک به 12 است
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: میانگین معلم به دانش‌آموز در جهان 1 به 18 است ولی امروزه در شهرستان خلیل‌آباد میانگین معلم به دانش‌آموز 1 به 12 است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، سید جواد حسینی امروز در نشست با پارلمان زنان و خانواده و دانش‌آموزی شهرستان خلیل‌آباد که در دبیرستان حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: مهر متقارن با هفته دفاع و محرم و آغاز نقطه تعادل جامعه برای رسیدن به تکامل و جوشش کل جامعه و آغاز زنگ زندگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

تقوا مهم‌ترین شاخصه انسان بالنده و شکوفنده است

, تقوا مهم‌ترین شاخصه انسان بالنده و شکوفنده است,

وی بابیان اینکه مهر نقطه تعادل است و این ملاک در زنگ مهر تجلی دارد، خاطرنشان کرد: خداوند انسان‌هایی را که علیه ظلم و استبداد و قیام و مبارزه می‌کنند بر آن‌هایی که بی‌تفاوت هستند فضل وبرتری می‌بخشد.

,

 

,

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: جهادگران و مجاهدان درراه خدا، خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان که دل درگرو مبارزه و جهاد دارند برتر از کسانی هستند که نسبت به جهاد و مبارزه درراه دین بی‌تفاوت‌اند.

,

 

,

وی تقوا را دومین مؤلفه‌ای دانست که خداوند انسانی را بر انسان دیگر برتری می‌بخشد، اذعان کرد: محصول نظام تعلیم و تربیت باید انسان بالنده و شکوفنده ای باشدکه تقوا مهم‌ترین مشخصه او هست و این نمونه‌ای از آموزش‌وپرورش تمام ساحتی است.

,

 

,

محرم و امام حسین (ع) منشأ دانایی و دانش است

, محرم و امام حسین (ع) منشأ دانایی و دانش است,

حسینی دانش‌آموزی و عالمی به معنای عام کلمه را از دیگر مؤلفه برتری انسان‌ها دانست، عنوان کرد: خداوند دانایان را بر نادانان، عالمان را بر جاهلان را برتری می‌بخشد و مدرسه سرچشمه دانش، خرد وبرتری است.

,

 

,

وی بابیان اینکه محرم و امام حسین (ع) منشأ دانایی و همه این فضائل است که کمتر به آن پرداخته‌شده است، تأکید کرد: سراسر سفر امام حسین (ع) از مکه به کربلا دانش و خردورزی است که کمتر به آن توجه می‌شود.

,

 

,

این مقام مسئول تقوا، دانایی و جهاد را مثلث تکامل آفرین یک انسان دانست و بیان کرد: تعلیم و تربیت تمام ساحتی به معنای تربیتی است که دانش‌آموزان را تنها به یک ساعت خاص در مدرسه متمرکز نمی‌کند و دانش‌آموزان را تنها کنکور زده و مدرسه محور و کتاب محور تربیت نمی‌کند.

,

 

,  ,

تعلیم و تربیتی که تنها ذهن دانش‌آموز را هدف می‌گیرد تمام ساحتی نیست

, تعلیم و تربیتی که تنها ذهن دانش‌آموز را هدف می‌گیرد تمام ساحتی نیست,

وی با تأکید بر اینکه تعلیم و تربیت تمام ساحتی تنها حافظه، کلاس، نمره، امتحان، معلم و مدرسه را عامل یادگیری نمی‌داند، تشریح کرد: دانش‌آموز زمانی تمام ساحتی خواهد شد که جامعه، خیابان، بیابان، خانه، تلویزیون، دوست، کتاب وزندگی منشأ تعلیم و تربیت است.

,

 

,

حسینی بابیان اینکه در تعلیم و تربیت تمام ساحتی دانش‌آموز برای زندگی پرورش پیدا کند نه برای زنده ماندن، افزود: دانش‌آموزان در تعلیم و تربیت تمام ساحتی باید طوری پرورش پیدا کنند که مدرسه آن‌ها مدرسه درس زندگی باشد.

,

 

,

وی در ادامه ابراز کرد: تعلیم و تربیتی که تنها ذهن دانش‌آموز را هدف قرار داد و مفاهیم آموزش داده‌شده در زندگی دانش‌آموز سودی نداشته باشد تمام ساحتی نیست.

,

 

,

چرا کیفیت‌بخشی تنها برای 10 درصد مدارس خاص صورت می‌گیرد؟

, چرا کیفیت‌بخشی تنها برای 10 درصد مدارس خاص صورت می‌گیرد؟,

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خراسان رضوی بابیان اینکه انسان تک ساحتی، جامعه تک ساحتی را رقم می‌زند و هیچ‌یک از آن‌ها روی تعادل و تکامل را نخواهند دید، اظهار کرد: تعلیم و تربیت باید تمام ساحتی باکیفیت، عدالت و برنامه محوری باشد.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه عدالت جغرافیایی، توزیعی، جنسیتی، موقعیتی و مبتنی بر منابع باید مدنظر باشد، تصریح کرد: زمانی صحبت از عدالت می‌شود یعنی مسئولان آموزش‌وپرورش به این بیندیشند که چرا 10 درصد مدارس خاص و 90 درصد دیگر مدارس عام هستند و تمام تلاش کیفیت‌بخشی برای 10 درصد مدارس خاص انجام می‌گیرد.

,

 

,

حسینی بابیان اینکه 90 درصد مدارس عام بیشتر به کیفیت‌بخشی نیازمند هستند، اذعان کرد: 90 درصد دانش‌آموزان در مدارس عام حضور و نیاز بیشتری به خدمات کیفی و برتر آموزشی دارند ولی نسبت به آن‌ها غفلت می‌شود.

,

 

,  ,

در آموزش‌وپرورش تمام ساحتی باید به مدارس کم برخوردار بیشتر توجه شود

, در آموزش‌وپرورش تمام ساحتی باید به مدارس کم برخوردار بیشتر توجه شود,

وی بابیان اینکه زمانی که صحبت از عدالت آموزشی می‌شود درب هیچ مدرسه‌ای نباید باز شود مگر آنکه کیفیت در آن حکم‌فرما باشد، عنوان کرد: نیاز است که به مدارس روستایی، مرزی، عشایری و شهرستان‌های کم برخوردار بیش از شهرستان‌های برخوردار باید بیشتر رسیدگی شود و این مفهوم عدالت است.

,

 

,

این مقام مسئول همچنین در ادامه تأکید کرد: توزیع امکانات و معلمین باکیفیت و فضای آموزشی، آزمایشگاه و پژوهشگاه باید برای مدارس روستایی باکیفیت بیشتری صورت گیرد.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه پارلمان مشورتی بانوان برای رعایت عدالت جنسیتی در تصمیم‌گیری‌ها شکل‌گرفته است، خاطرنشان کرد: 1200 زن توانمند از استان با حمایت مردم انتخاب شدند تا در تصمیم‌گیری شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان و 13 کارگروه آن منشأ اثر باشند.

,

 

,

پیام سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است

, پیام سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است,

حسینی بابیان اینکه تمام پیام سند تحول بنیادین، آموزش‌وپرورش تمام ساحتی است، تصریح کرد: تعلیم و تربیت 6 وجهی سیاسی، دینی، اخلاقی، سلامت، زیبایی‌شناختی، هنری، اقتصادی و حرفه‌ای از زمینه‌های تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.

,

 

,

وی در پایان با تأکید بر اینکه در شهرستان خلیل‌آباد 99 درصد نرخ بی‌سوادی محقق شده است، خاطرنشان کرد: میانگین معلم به دانش‌آموز در جهان 1 به 18 است ولی امروزه در شهرستان خلیل‌آباد میانگین معلم به دانش‌آموز 1 به 12 است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه