اخبار داغ

اعلام شرایط جدید صادرات گل

اعلام شرایط جدید صادرات گل
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران با ارسال نامه‌ای به گمرک ایران شرایط جدید صادرات گل را اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی علی‌آبادی فراهانی با ارسال نامه ای به علی اکبر شادمانی مدیر کل دفتر صادرات گمرک ایران شرایط جدید صادرات گل و گیاهان زینتی از کشور را بر اساس درخواست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شرایط تعیین شده برای تسهیل در صادرات با هدف توسعه و رونق این صنعت صورت گرفته است و گل و گیاه های زینتی گل رز، میخک، آنتوریوم،وریزیا، ارکیده، ژرپرا،داوودی، لیسیانتوس، لیلیوم،گلایول، زنبق، لاله، سنبل آماریلیس، شیپوری،کوکب، آلسترومریا، فیکوس، فیتونیا،سیکلامن، اریکا،بنت انقنسول،بگونیا،ایمپیشن، شمعدانی، فوشیا، سانسوریا، کاکتوس و گیاهان گوشتی را شامل می شود.

,

در این نامه آمده است:

,

به پیوست تصویرنامه شماره 96/501/2305 مورخ 1396/5/28 معاونت محترم توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، موضوع عدم نیاز به اخذ مجوز صادرات برای گُل‌های زینتی با رعایت سایر مقررات و ضوابط مربوطه ارسال می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب را یادداشت و به گمرکات اجرایی ابلاغ فرمایید.

,

بر اساس این گزارش: کارشناسان عقیده دارند که ایران توانایی صادرات سالانه حداقل 300 تا 500 میلیون دلار گل¬ های زینتی (به صورت شاخه بریده و گلدانی)، درخت و درختچه را دارد با این وجود سال گذشته سهم ایران از ۲۵میلیارد دلار تجارت گل و گیاه در جهان، فقط ۶۰میلیون دلار بوده است.

,

photo_2017-09-23_17-19-23

, photo_2017-09-23_17-19-23,

 

,

اقتصادآنلاین

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه