اخبار داغ

گزارشی از آئین های محرمی در میامی؛

"علم بندان" سنتی دیرینه در آیین های عزاداری مردم میامی +تصاویر

"علم بندان" سنتی دیرینه در آیین های عزاداری مردم میامی +تصاویر
علم از مهم‌ترین و اصیل‌ترین نمادهای عزاداری در میامی است که در ماه محرم در حسینیه اعظم (تکیه) میامی به‌عنوان نماد عزاداری قرار می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از میامی جوان، علم بندان  یکی از مراسمات سنتی و مذهبی میامی ها در ایام ماه محرم است که بعد از بستن علم و پوشاندن با پارچه های نذری که مردم به صاحب علم می دادند، مراسم "علم بندان " باشکوه و با جمعیت فراوان انجام می گرفت و هم اکنون نیز در این شهر به اجرا در می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

روز علم بندان مردم را به وسیله "چاووشی خوانی" یا اعلام از بلندگو  آگاه می کنند و پس از جمع شدن مردم، بزرگان و سادات محل، لباس، دستمال‌ها، پارچه‌ها و توغ علم را می‌بندند و در حین این کار اسپند دود می‌کنند و فردی چاووشی می‌خواند و دیگران صلوات می فرستند.

,

مراسم علم بندان صبح زود با حضور مردم در مسجدصالحیا میامی و با روضه خوانی آغاز و بعد به خانه صاحبان علم رفته و در هر خانه روضه امام حسین(ع) خوانده می شود و در انتها این علم هارا به حسینه اعظم  این شهر انتقال می دهند که تا شب تاسوعا در این حسینیه می ماند.

,

مراسم علم‌ بندان معمولا در چند روز اول محرم‌الحرام صورت می‌گیرد و علم ها در شب تاسوعا توسط علم‌داران برای مراسم ویژه از قبیل گرداندن علم‌ها به دور حسینیه و مراسم "حسن، حسین" آماده می‌شود.

,

علم از مهم‌ترین و اصیل‌ترین نمادهای عزاداری در میامی است که در ماه محرم در حسینیه اعظم (تکیه) میامی به‌عنوان نماد عزاداری قرار می‌گیرد، مردم برای آن احترام بسیاری قائل اند.

,

 

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه