اخبار داغ

در راستای تبیین شعار سال؛

دانش آموزان رابری موفق به ساخت ۴ دستگاه در عرصه اقتصاد کشاورزی شدند

دانش آموزان رابری موفق به ساخت ۴ دستگاه در عرصه اقتصاد کشاورزی شدند
مخترعین جوان رابری موفق به ساخت دستگاه گرد افشانی خرما، دستگاه مکانیزه خرفه تکان، دستگاه بازگردانی آب حاصل از سوختن سوخت های فسیلی در صنعت و دستگاه فراری دهنده حیوانات وحشی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح رابر؛ در ایام تابستان نیز دانش آموزانی هستند که از زمان خود به نحو احسن استفاده می کنند و تمام زمان خود را صرفا جهت تفریح سپری نمی کنند، بلکه هم تفریح هم تابستانی به یادماندمی در ذهنشان ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح رابر,

دانش آموزان مخترع رابری در تابستان هم  مشغول به فعالیت و کار پژوهشی بودند که در ادامه به معرفی چند نفر از آنها می پردازیم.

,

 

,

, , ,

 

,

رضا مهدی پور دانش آموز پایه پیش دانشگاهی در رشته  علوم  تجربی دبیرستان آیت الله خامنه ای موفق به کسب رتبه سوم کشوری در هجدهمین دوره جشنواره خوارزمی سال گذشته شد.

,

این مخترج جوان گفت: این طرح را من از سال اول دبیرستان شروع کردم،  طرح من دستگاه  گرد افشانی خرما به صورت مکانیزه و نیمه اتوماتیک که حدود چهار سال طول کشید تاساخته شد.

,

رضا مهدی پور افزود: گرده افشانی  به دو صورت انجام می دهد که به روش مکانیزه این  دستگاه کار انجام می دهنداما در روش سنتی  علاوه برتلفات جانی، وقت زیادی هم  می برد.

,

وی گفت: این طرح در چند مرحله ساخته شده و هزینه اولیه آن حدود پنج میلیون شده است  نمونه  نهایی این  طرح حدود  ۱۵ میلیون است که  به صورت کاملا  اتوماتیک عمل می کند.

,

همانطور که میدانید گردافشانی خرما یکی از حساس ترین کارهای نخل داری و مهمترین فرایند تولید خرما است. که گرد افشانی مکانیزه علاوه بر صرفه جویی در وقت و نیروی انسانی موجب بالا رفتن کیفیت محصول می شود و نیز با این دستگاه مکانیزه دیگر نیاز به بالا رفتن از نخل خرما نیست.

,

 

,

, , ,

 

,

امیر حسین سالاری پایه یازدهم رشته الکتروتکنیک میگوید: در چند مرحله حدودد دوماه  موفق به ساخت طرح تولید آب حاصل از سوخت های فسیلی در کارخانجات، بخاری شد که هر چه ورودی دود باشد دو برابرآن بخار آب  تولید می کند.

,

وی افزود: این طرح در چند مرحله ساخته شده که هزینه اولیه آن  حدود چهار میلیون است اما طرح تمام شده ما  حدود ۷۰۰هزار تومان هزینه شد.

,

 

,

, , ,

 

,

امیر حسین فیروزی پایه دهم  مکانیک طرحی را  با همکاری  دوستمش ابوالقاسم انصاری کار کرده که می گوید:  حدود سه ماه  تابستان طول کشید تا ساخته شد این طرح  کار برداشت محصول خرفه را انجام می دهد.

,

وی افزود: قبلا برداشت خرفه  به روش دستی انجام می شد اما  با این دستگاه به روش مکانیزه برداشت می شود که  خیلی کار  کشاورزان را آسان تر کرده است.

,

فیروزی گفت: هزینه اولیه این دستگاه در ساز کوچکی  که ما ساخته ایم  حدود ۱۰میلیون  تومان شد، اما در سایز های بزرگ مثل  کامباین یک  تیغه دو تا سه متری دارد که حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون می شود.

,

 

,

, , ,

 

,

ابوالقاسم انصاری با همکاری دوستش فیروزی  طرحی را  به نام  دستگاه  فراری دهنده  حیوانات  وحشی  به اصطلاح عامیانه  دستگاه  گراز ترسان ساخته که می گوید: این طرح حدود ۲سال طول کشید تا تکمیل شود، این دستگاه انرژی مورد  نیاز خود را در روز  تأمین میکند و در شب به صورت خودکار شروع به کار می کند که با  تولید پارس های صوتی و  فلش های نوری متعددی مانع ورود حیوانات وحشی مانند  گراز به زمین کشاورزی می شود.

,

انتظار این مخترعین جوان از مسئولین این است که این همه تلاش می کنند تا نامی برای شهرستان  به وجود آورند  و در  پله های بالاتری بدرخشند آنها ر را حمایت کنند تا زحماتشان بی پاسخ نماند.

,

شایان ذکر است این اختراعات همزمان با بازگشایی مدارس مورد بازدید مسئوولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

,

 

,

 

, , , , , , , , , , , , , , ,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه