اخبار داغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر :

هیات مذهبی نباید مستمسکی برای دشمنان نظام شوند

هیات مذهبی نباید مستمسکی برای دشمنان نظام شوند
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر گفت: هیات مذهبی باید از حضور روحانیون و مبلغان به عنوان کارشناس دینی استفاده کنند تا دچار آسیب‌، خرافات و مسائل خلاف واقع و مستمسکی برای دشمنان نظام نشوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین داود ضمیر رضوانی در گفت‌وگو با اسلامشهر خبر با بیان اینکه یکی از وظایف مهم اداره تبلیغات ساماندهی، نظارت بر عملکرد و صدور مجوز فعالیت هیات مذهبی است افزود: این اداره وظیفه دارد در طول سال کارگاه‌های آموزشی برای هیات برگزار کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اسلامشهر خبر ,

وی به شرایط هیات مذهبی اشاره کرد و گفت: هیات مذهبی باید از حضور روحانیون و مبلغان به عنوان کارشناس دینی استفاده کنند تا دچار آسیب‌ها، خرافات و مسائل خلاف واقع نشوند و مستمسکی برای دشمنان نظام نشوند. رکن دیگر هیات مداحان و بانیان هستند که باید زمینه حضور حداکثری مردم خصوصاً جوانان و هم‌چنین استفاده بهینه از این ایام را فراهم کنند.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوانی با تأکید بر اینکه همه موظفیم کمک کنیم تا زمینه حضور مردم در حسینیه‌ها و تکایا فراهم شود خاطرنشان کرد: باید جلوی ترویج مطالبی که موجب وهن دین و خلاف تاریخ است گرفته شود. بعضی جاها متأسفانه به بهانه عروسی حضرت قاسم سفره عقد فراهم می‌کنند که اساس تاریخی ندارد و به این بهانه حالت عروسی بوجود می‌آوردند که مناسب شان مجالس عزا نیست.

,

وی تبیین کرد: بعضی جاها هنوز دچار آسیب قمه‌زنی هستند که باید مقابله شود و یا اقداماتی انجام می‌دهند موردپسند دشمنان اسلام است.

,

این مسئول با بیان اینکه بازرسان اداره تبلیغات شهرستان در ایام محرم به هیات ها سرکشی می‌کنند و نقاط ضعف و قوت آنان را گزارش می‌دهند افزود: اگر مواردی نیاز به تذکر و جلوگیری بود با ورود دستگاه مربوطه جلوگیری می‌شود و آنجایی که نیاز به تشویق دارد تشویق می‌شوند باید خوبی‌ها و بدی‌ها و آسیب‌ها همه را با همدیگر ببینیم. بازرسان این اداره مواردی مانند وجود روحانی، مداح، قاری، ایجاد مزاحمت برای مردم منطقه و ... بررسی می‌کنند.

,

وی با اعلام اینکه سعی می‌کنیم هیچ هیئتی بدون روحانی نباشد خاطرنشان کرد: حدود 180 مبلغ دینی که 30 نفر آنان از قم اعزام‌شده‌اند در این مدت به هیات های مذهبی شهرستان خدمت ارائه می‌کنند.

,

انتهای پیام/ 

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه