اخبار داغ

گفت وگوی خواندنی با برادر شهید حسینعلی سراوانی؛

آرامش و وقار شاخصه بارز حسینعلی/ دلتنگی هایی که پس از ۳۴ سال پایانی ندارد

آرامش و وقار شاخصه بارز حسینعلی/ دلتنگی هایی که پس از ۳۴ سال پایانی ندارد
شهادت تنها هنر مردان و زنان الهی است به طوری که هرکس در این وادی پای نهاد آرامش ابدی را از آن خود کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اوشیدا: چه بسیار نوجوان، جوان و میانسالانی که در صحنه های دفاع مقدس حضور فعال داشتند و جام شیرین شهادت را با اشتیاق نوشیدند.

شهدا رفتند تا امروز در آسایش، آرامش و امنیت و باخیالی آسوده روزگار بگذرانیم در حالی که اگر جانفشانی و فداکاری آنان نبود امروز تنها نامی از ایران و ایرانی باقی می ماند.

سیستان و بلوچستان دارای شهدای ارزشمندی است که در این راستا می توان به حسینعلی سراوانی اشاره کرد که در دوران دفاع مقدس در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافت و با آغوش باز و روی گشاده شهادت را پذیرفت.

خبرنگار اوشیدا با حضور در منزل برادر شهید سراوانی به گفت و گو با وی پرداخته که در ادامه خواهید خواند.

آرامش و وقار حسینعلی بی نظیر بود

برادر شهید سراوانی عنوان کرد: حسینعلی در سال ۱۳۶۱ دیده به جهان گشود و طبق گفته پدر و مادر مرحومم با آمدن خود خیر و برکت را به ارمغان آورد.

حیدرعلی سراوانی به خبرنگار اوشیدا گفت: حسینعلی از آرامش و وقار خاصی برخوردار بود به طوری که عصبانیت و خشم در وجود او جایگاهی نداشت و قبل از انجام هرکاری خوب فکر می کرد و سنجیده عمل می کرد.

وی افزود: نسبت به اعتقادات دینی بسیار پایبند بود و در برابر فریضه های دینی هیچ گاه کوتاهی نمی کرد.

سراوانی تصریح کرد: تمام لحظاتی که با حسینعلی گذراندم سرشار از خاطرات زیبایی است که هر بار به یاد می آورم داغ دلتنگیم تازه می شود.

وی خاطرنشان کرد: حسینعلی در کنار تحصیل در کارهای سیاسی هم مشارکت داشت به طوری که در دوران انقلاب در تظاهرات ها حضور فعال داشت و به دور از چشم ماموران رژیم ستم شاهی اقدام به شعارنویسی بر دیوارها می کرد.

سراوانی گفت: عبادت و مطالعه از جمله مهم ترین علاقمندیهای شهید بود به طوری که از هر فرصتی برای عبادت و مطالعه استفاده می کرد.

وی ابراز کرد: بعد از پیروزی انقلاب همچنان فعالیت های سیاسی حسینعلی در جهت رشد روزافزون انقلاب ادامه داشت به طوری که پس از پیروزی انقلاب به شاخه‌ی دانش‌آموزی حزب جمهوری اسلامی پیوست.

سراوانی ادامه داد: پدر و مادر مرحومم و خواهرانم وابستگی شدیدی به حسینعلی داشتند و همیشه دلتنگ او بودند و جای خالی او را احساس می کردند.

وی با بیان اینکه هروقت دلتنگ حسینعلی می شوم به خاطراتی که با او داشتم فکر می کنم، تاکید کرد: خوشا به سعادت حسینعلی که جسم خاکی خود را آسمانی کرد و با تاسی از سیدالشهدا راه درست را انتخاب کرد.

برادر شهید با اشاره به نحوه شهادت حسینعلی اظهار کرد: سرانجام حسینعلی در اوج جوانی یعنی در سن ۲۱ سالگی در سال ۱۳۶۲ در مریوان جام شهادت را نوشید و به دیدار حق شتافت.

وی تاکید کرد: مردم با مطالعه دوران دفاع مقدس بیشتر با رزمندگان اسلام آشنا شوند و با الگو گرفتن از شخصیت آنان بیشتر با خدا مانوس شوند و با تلاش بیشتر برای سربلندی ایران اسلامی نقشه های شوم اجانب و استکبار را خنثی کنند.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
, اوشیدا ,
,
, آرامش و وقار حسینعلی بی نظیر بود, آرامش و وقار حسینعلی بی نظیر بود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه