اخبار داغ

هشتمین همایش ملی چاووش خوانی بوانات/استقبال کم مردم و مسولان از این هنر بومی بوانات + تصاویر

هشتمین همایش ملی چاووش خوانی بوانات/استقبال کم مردم و مسولان از این هنر بومی بوانات + تصاویر
هنر چاووش خوانی یکی از هنرهای اصیل مردم بوانات است که از دیر باز در مراسمات عزا و استقبال از زایرین مورد استفاده قرار می گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به گزارش حرف رسا، هشتمین همایش ملی چاووش خوانی شهرستان بوانات در روز دوم محرم و با حضور هیئات عزاداری امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل و صاحب الزمان(عج) سوریان بوانات برگزار شد اما با استقبال کم مردم و مسولان شهرستانی مواجه شد و برخی عدم اطلاع رسانی مناسب توسط ستاد چاووش خوانی را سبب عدم حضور برشمردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حرف رسا,

هنر چاووش خوانی یکی از هنرهای بومی مردمان خطه بوانات بوده و هست که در مراسمات مختلف برگزار می شده است چاووش خوانان در مراسم بدرقه و استقبال از زایرین مکه مکرمه، کربلا و عتبات عالیات و حرم امام رضا(ع) چاووشی می کردند و مردم روستا و شهر را خبر می دادند.

,

 یکی دیگر از حضور موثر چاووش خوانان در بوانات در آمدن محرم بوده که چاووش خوانان با بیرق های مشکی در دست روز قبل از محرم در روستاها و شهرها می گشتند و با اشعار پر مغز خود آمدن محرم و اقامه عزای سید الشهدا (ع) را اعلان می کنند همچنین در بین عزاداری ها که مردم خسته می شده اند و نوحه سرایان و مداحان استراحت می کرده اند چاووش خوانان این فضا را پر کرده و حلقه اتصال بین عزاداری ها با سخنرانان بوده اند و هستند.

,

این هنر اصیل بوانات سال گذشته با همت مسولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری و دفتر امام جمعه به ثبت ملی رسید و امسال هشتمین همایش رسمی چاووش خوانی با حضور بیش از 12 مداح و چاووش خوان در مرکز شهرستان برگزار شد.

,

در پایان این مراسم نیز با لوح سپاس و هدایایی از مداحان و چاووش خوانان تقدیر شد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه