اخبار داغ

در گردهمایی مسئولین هیاتهای مذهبی و پیرغلامان بافت عنوان شد؛

هیچ افتخار بالاتر از نوکری اباعبدالله الحسین(ع) نیست/ هیئت ها بحث امنیت را جدی بگیرند

هیچ افتخار بالاتر از نوکری اباعبدالله الحسین(ع) نیست/ هیئت ها بحث امنیت را جدی بگیرند
گردهمایی هیئات مذهبی مساجد، حسینیه ها و تکیه ها شهرستان با حضور ریش سفیدان هیئات، مداحان و مسئولین شهرستانی در محل تالار رستگاری برگزار گردید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اقطاع؛ گردهمایی هیئاتهای مذهبی مساجد، حسینیه ها و تکیه ها شهرستان  با حضور ریش سفیدان هیئات، مداحان و مسوولین اجرایی شهرستان از جمله حجت الاسلام آقا ملایی رییس شورای تبلیغات، پوراحمدی فرماندهی انتظامی، کردی فرمانده سپاه، حمزه جواران فرماندار شهرستان در محل تالار رستگاری برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اقطاع,

در ابتدا حجت الاسلام طاهر آقاملایی، رئیس شورای تبلیغات اسلامی شهرستان،  ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) بیان کرد: برای اولین بار موکب ولایتمداران شهرستان بافت در خود کربلای معلا این امسال برپا می شود که کار بسیار مهمی است، در این ایام روز تاسوعا در شهربافت و صبح عاشورا در بزنجان پخش مستقیم عزاداری از صدا و سیما داریم.

,

در ادامه، سرهنگ پور احمدی فرماندهی انتظامی شهرستان در خصوص رعایت مسایل امنیتی در این ایام ابراز داشت: همشهریان عزیز در تمامی موارد همراه پلیس باشند تا امنیت شهر به بهترین نحو برقرار باشد، هدف همه ما زنده نگهداشتن ایام محرم و عزاداری است و همه در این روز یکسانند با این تفاوت که وظیفه ها متفاوت است، بوجود آوردن امنیت کار همه مردم است وظیفه ما حفظ و نگهداری آن است.

,

وی در خصوص رعایت برخی مسایل از سوی هیاتها در این ایام افزود: با توجه به مسایل امنیتی هیاتها از آوردن خودرو به در هیاتها خودداری کنند،جلسه هماهنگی ساعات حرکت هیاتها در بین خودشان صورت گیرد تا نظم حرکت بهم نخورد، تا میتوانند از به میان آوردن طبلهای بزرگ و گوش خراش در هیاتها جلوگیری شود، ساعت حرکت هرشب از ۸تا۱۰/۳۰ باشد، از ذبح گوسفند در مسیر حرکت هیاتها برای رعایت بهداشت و مسایل شرعی خودداری کنند، هیاتها فیلمبرداران را به اطلاعات ما معرفی کنند تا کارت مخصوص تردد ان روز صادر شود، احترام متقابل هیاتها در مسیرها رعایت شود و رقابتی نشود، استفاده از الم و زنجیرهای چاهقو دار ممنوع است، در هیاتها افراد را بشناسند چه انهایی که پذیرایی می شوند چه آنهایی که به صورت ناشناس وارد می شوند در صورت مشکوک شدن به اطلاعات ما خبردهند، از پارک خودروها در مسیر عبورعزاداران خودداری شود، به مردم توصیه شود تا میتوانند خودروها را از منازل بیرون نیاورند.

,

همچنین در ادامه سرهنگ اکبر کردی، فرمانده سپاه شهرستان بافت ضمن تسلیت ایام محرم گفت: همه ما میدانیم که هیچ افتخار بالاتر از نوکری اباعبدالله الحسین(ع) نیست، خادم امام حسین(ع) قبل مقایسه با هیچ سمت و مسوولی نیست، توفیق خادمی حسین(ع) شامل هر کسی نمیشود پس باید از این مهم که دارید مراقبت کنید، هیاتها باید کار خود بر بسنجند که ایا رسالت خود را خوب انجام داده اند یاخیر؟ رسالت هیاتها سنگین است.

,

وی با اشاره به دهه امر به معروف و نهی از منکر در ایام محرم خاطر نشان کرد: هیاتها این مهم را ترک نکنند، اگر هیاتی تعطیل شود بهتر از آن است که امربه معروف ترک شود، قیام اصلی امام حسین(ع) بخاطر احیاء امربه معروف و نهی از منکر بود، از تجمع پسرهایی که در میان صفوف خانم ها هستند جلوگیری شود که متاسفانه صحنه های بدی را رقم می زنند، بهتر است هیاتها چندنفر را جهت امربه معروف در میان صفوف تعیین کنند.

,

کردی منبرهای سخنرانی ایام محرم را مهم دانست و تاکید کرد: این ممبرها بود که ما را به اینجا رساند، باید به منبرها بیشتر توجه شود، هیاتها وقت بیشتری را صرف نشستن پای منبر کنند و افراد بیشتری را جذب این مهم کنند، مسایل امنیتی در بحث پذیرایی ها و ترددها و حضور افراد ناشناس و مشکوک رسیدگی شود و مقامات امنیتی را در جریان قرار دهند.

,

همچنین در ادامه، سپهری رییس دادگستری بافت بااشاره به بحث تعظیم شعائر الهی بیان داشت:۴حلقه متصل بهم وجود دارد که شیطان میخواهد ما را از آنها جداکند، بعثت، غدیر، عاشورا و ظهور که این ۴ حلقه همچون زنجیری متصل بهم هستند و اگر کسی یکی از اینها را قبول نداشته باشد قطعا دچار انحراف می شود،انچه که باعث بوجود آمدن عاشورا شد مسئله غفلت از غدیر بود.

,

وی در خصوص کلام رهبر معظم انقلاب در خصوص عاشورا گفت: در غدیر مردم به نوعی بیعت هم کردند که عثمان جز اولینها بود، اما وفاداری نکردند، اگر به غدیر و بعثت توجه می شد در خانه حضرت زهرا(س) نمی سوخت و عاشورا اتفاق نمی افتاد، آنچه ما را امیدوار میکند بحث ظهور است که دشمنان برای خنثی کردن این مهم و شک پیدا کردن مردم در حال کار هستندف امروز داعشیان زمان همچون بنی امیه و امویان کارها پلید انها را انجام می دهند، امروز در بحث ظهور و ولایت پذیری میثاقی در حال انجام است.

,

در ادامه همچنین، حمزه جواران فرماندار بافت، ضمن گرامیداشت ایان دفاع مقدس و یادو خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و همزمان شدن این ایام با محرم بیان داشت: ان شاالله امام حسین(ع) توفیق خدمت به مردم را دهند تا این مراسم هرچه باشکوهتر برگزار شود، هیاتها از بطن و درون مردم هستند و به دولت وابسته نیستند، مردم با عشق به امام حسین(ع) تجمعاتی را رقم می زنند که دولت هرگز نمیتواند چنین کند، کمکهای هیاتها مردمی است و این از شور حسینی است، اگر امروز ما نتوانیم جوانان را جذب کنیم ضعف از ما است و از جوانان نیست.

,

حمزه جواران گفت: باید رییس هیاتها جوانان را پای منبرها بیاورند، کارها فرهنگی و مذهبی به ایشان دهند، جوانان ارزشمندی داریم و همین جوانان جنگ را به پیروزی رساندند، که همه نشات گرفته از همین جلسات و برنامه ها بود وما میتوانیم بهترین برنامه ها را برای اینده نظام با این جوانان رقم زنیم.

,

در ادامه، قاسمی مسوول موکب شهرستان در کربلا با اشاره به تاسیس موکب در کربلا برای اولین بار به نام شهرستان این کار را بزرگ دانست و اظهار داشت:از آنجا که بسیاری از شهرهادر مسیر کربلا هر ساله موکب داشتند ما نیز احساس تکلیف کردیم و این مهم را به سرانجام رساندیم، تعداد افراد اعزامی به موکب کربلا که در خود شهر کربلاست ۲۰۰نفر است که بیشتر از میان پیرغلامان و هیاتها است.

,

مسوول موکب کربلای شهرستان افزود: ما برای این موکب نیاز به اقلامی و پتوف چراغ و وسایل ضروری داریم تا بتوانیم موکب را برپا کنیم لذا نیاز به کمک های مردمی و هیاتها داریم و در این خصوص اطلاعیه ای صادر شده و که شماره حساب مخصوص موکب نیز نوشته شده است و از مردم عزیز خواستاریم تا کمکهای مردمی برای برپایی این موکب را در اختیار ما قرار دهند.

,

محمد رجایی مسوول کانون بسیج مداحان نیز در پایان گفت: مراقب باشید مداحان هر چیزی نخوانند، هر کس را به اسم مداح اجازه خواندن ندهندف هدف نوکری امام حسین(ع) است و نباید گذاشت هرکسی در مداحی ها سبکی و اهنگی را دخیل کند که در شان عزاداری نباشد چرا که دشمنان روی سلیقه گریهای مداحی برنامه ریزی کردند.

,

در پایان همچنین از پیرغلامان، ذاکرین و خادمین اباعبدالله الحسین(ع) با حضور مسوولین تجلیل شد.

,

انتهای پیام/م

, انتهای پیام/م]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه