اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

حقوق کارگران «هپکو» ظرف یک هفته آینده پرداخت می‌شود/مشکلات «آذرآب» و «هپکو»، نتیجه واردات و سوء مدیریت

حقوق کارگران «هپکو» ظرف یک هفته آینده پرداخت می‌شود/مشکلات «آذرآب» و «هپکو»، نتیجه واردات و سوء مدیریت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: سازمان خصوصی سازی مکلف شد حقوق کارگران هپکو را ظرف یک هفته آینده پرداخت و بر سهامدار جدید شرکت نظارت داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ در خصوص جلسه بررسی مشکلات شرکت هپکو و آذراب اراک به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عصر روز شنبه اول مهرماه در جلسه سه ساعته با تیم اقتصادی دولت، حضور نمایندگان کارگران هپکو، آذراب، نمایندگام اراک و جمعی از مسئولان کشوری و استانی مشکلات هپکو و آذراب اراک بررسی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

حاجی پور اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد مجمع آذرآب به زودی و با حضور نماینده ناظر بورس و بانک در استانداری برگزار شود و پس از برگزاری مجمع مدیرعامل شرکت انتخاب شود.

,

وی ادامه داد: با توجه به شبهاتی که در خصوص منابع مالی شرکت آذرآب وجود دارد مقرر شد حسابرس بورس در شرکت مستقر و وضعیت منابع مالی شرکت را رصد کند.

,

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: همچنین مقرر شد پس از برگزار مجمع و انتخاب مدیرعامل بدهی‌های شرکت آذرآب در بخش تامین اجتماعی و مالیاتی تقسیط و زمینه ترخیص مواد اولیه مورد نیاز شرکت بدون ضمانت بانکی ترخیص شود.

,

حاجی پور اظهار کرد: پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی مصوبه کارگروه ملی توسط بانک ملی، مشمول شدن شرکت های آذرآب و هپکو برای دریافت تسهیلات رونق تولید و پیگیری قرار دادهای منعقد شده توسط کارفرمایان با شرکت های آذرآب و هپکو و جلوگیری از لغو قرار دادها از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

,

وی اضافه کرد: در خصوص شرکت هپکو هم مقرر شد سازمان خصوصی سازی مکلف شد تمام حقوق کارگران را ظرف یک هفته آینده پرداخت و بر سهامدار شرکت نظارت داشته باشد و از ثبت سفارش خرید تجهیزات راه سازی جلوگیری، و واردات متوقف شود و قرار داد هپکو با سازمان همیاری های شهرداری‌های وزارت کشور نیز تمدید شود.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با تاکید بر اینکه مجموعه‌های هپکو و آذرآب در زمینه تولید مشکلی ندارند، بیان کرد: مشکلات این دو شرکت بیشتر به واردات و سوء مدیریت است.

,

حاجی پور اظهار کرد: در خصوص شرکت هپکو به دلیل اینکه مدیریت قبلی به تعهدات خود عمل نکرده است، سازمان خصوصی‌سازی وارد میدان شده است و تعهدات را دنبال می کند.

,

وی با بیان اینکه شرکت آذرآب ۸۰۰ میلیارد تومان قرار دادکاری دارد، خاطرنشان کرد: به دلیل سوء مدیریت شرکت این نتایج حاصل شدکه با برگزار مجمع و انتخاب مدیرعامل جدید مشکلات برطرف خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه