اخبار داغ

مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان خبرداد

افتتاح اقامتگاه بوم گردی زرین چاه در شهرستان سرایان

افتتاح اقامتگاه بوم گردی زرین چاه در شهرستان سرایان
مسئول میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان سرایان گفت: اقامتگاه بوم گردی زرین چاه واقع درکویر سه قلعه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، فرماندار سرایان ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان ، جمعی از مسئولین ادارات و نهادها و مردم منطقه به صورت رسمی افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عرب مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان در گفتگو با سرایان بیدار گفت: فانوس گردشگری در شهرستان سرایان روشن شده و رونق این صنعت در استان و شهرستان در مسیر درستی قرار گرفته و بزودی خبرهای بسیار خوبی برای رونق این صنعت در شهرستان خواهیم شنید و برنامه های مدونی با کمک بخش خصوصی در حال اجرا می باشد و در این مسیر نیازمند کمک تک تک مردم منطقه هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار ,

وی افزود: این اقامتگاه 210 متر زیربنا و در خانه های بومی عشایر با حفظ معماری منطقه ایجاد شده و ظرفیت پذیرش و اقامت 60 نفر را دارد.به گفته وی : کل سرمایه گذاری انجام شده در این اقامتگاه 1100 میلیون ریال می باشد که 500 میلیون ریال در قالب تسهیلات کم بهره و از طریق صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

,

در ادامه رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان از رشد 30 برابری گردشگران خارجی ورودی به استان در سال 95 نسبت به سال 92 خبرداد و گفت: گرچه نسبت به سایر استانها سهم کمی از گردشگران خارجی داریم ولی در مقایسه با سال های نه چندان دور ، گردشگری و ورود گردشگران خارجی به استان رشد چشمگیری داشته و همه با هم این مسیر را ادامه خواهیم داد تا شاهد رونق بیش از پیش این صنعت باشیم.

,

 وی افزود: سرایان دارای جاذبه های متعدد تاریخی ، طبیعی ، صنایع دستی است و یکی از بهترین کویرهای استان در این شهرستان واقع شده که نوید روزهای خوب برای گردشگری استان و منطقه را می دهد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی همچنین اظهارکرد : همدلی و صداقت مردم این منطقه باعث استفاده حداکثری از ظرفیت های گردشگری منطقه شده و از هیچ حمایتی دریغ نخواهد شد ولی شرط اول موفقیت خود مردم و سرمایه گذاران هستند.

,

کریمی فرماندار سرایان گفت: در سال گذشته بیش از یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه گذاران حوزه گردشگری در شهرستان پرداخت شده و امسال هم بر اساس اطلاعاتی داده شده و ورود سرمایه گذاران در کویر و دیگر مناطق مستعد سرمایه گذاری برای ایجاد امکانات مورد نیاز گردشگران ، بیش از سال گذشته تسهیلات پرداخت خواهد شد.

,

وی افزود: در سال های گذشته پروژه کویر را در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب نمودیم و در سال 95 این پروژه دارای 4700 میلیون ریال اعتبار مصوب بوده که تخصیص قابل توجه ای نداشت و عملیات اجرایی کمپ نجوم آغاز شده است.

,

فرماندارسرایان اظهارکرد: امسال نیز مبلغ 5150 میلیون ریال اعتبار برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده و با تمام توان از سرمایه گذاران این حوزه حمایت خواهیم کرد.فرماندار سرایان همچنین خواستار به روز شده مدیران و کارکنان واحد های گردشگری شهرستان شد و گفت : ارتباط با اقامتگاههای دیگر شهرستان ها و همچنین استان های موفق در این حوزه کمک شایانی به سرمایه گذاران خواهد نمود و خواستار برنامه ریزی در این خصوص شدند.

,

در ادامه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت امام جمعه شهر سه قلعه ، اقامتگاه بوم گردی زرین چاه رسماً افتتاح گردید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه