اخبار داغ

رئیس کانون مداحان خراسان جنوبی:

اشک گوهر ناب و عامل اتصال به پروردگار است

اشک گوهر ناب و عامل اتصال به پروردگار است
رئیس کانون مداحان خراسان جنوبی گفت: ریختن اشک برای مظلومیت آل الله حلقه اتصال انسانها به خداوندمتعال است وبا ریختن این اشکها به حضرت حق متصل می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن نجف زاده رئیس کانون مداحان خراسان جنوبی درگفتگو با سرایان بیدار، گفت: اشک مناجات و توسل متفاوت از اشکی است که انسان در مشکلات بر دیدگانش جاری می‌شود. اشک در مناجات با خدا و توسل به اهل ‌بیت(علیهم‌السلام) اشک‌هایی است که انسان‌ها را به حضرت حق متصل می‌کند. کسانی که در مصایب اهل ‌بیت گریه می‌کنند و در توسل و مناجات اشک می‌ریزند زمان تمام شدن این محافل گویی روی ابرها راه می‌روند و گویی خداوند پر و بال دیگری به آنها داده.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار,

وی افزود:اشک‌ها علاوه بر ظاهر، ازنظر معنی و حقیقت نیز متفاوت هستند؛ در حادثه عاشورا عده‌ای برای این مصیبت بزرگ گریه کردند ولی عده‌ای نیز آنقدر خندیدند که اشک از چشمانشان سرازیر شد.

,

رئیس کانون مداحان استان وشهرستان اظهارکرد: با اشاره به رتبه‌بندی اشک‌ها از نظر معنی و حقیقت گفت: اولین رتبه، اشکی است که دارای احساس و عاطفه هست ولی همفکری ندارد.

,

نجف زاده گفت:در این رتبه، گریه کننده برای حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) گریه می‌کند ولی در مسیر ایشان نیست؛ او برای امام حسین(ع) اشک می‌ریزد ولی این اشک، اشکی نیست که امام(ع) فرمودند موجب بخشوده شدن گناهان می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد:اشک دوم اشکی است که دارای احساس و عاطفه و همفکری هست ولی همراهی ندارد.درکربلا عده ای با امام حسین(ع)همفکربودندوبرایشان اشک می ریختندولی با امامشان همراه نشدند.

,

رئیس کانون مداحان بیان داشت: این افراد تفکرات حضرت را قبول داشتند و می‌دانستند حرف امام حسین(ع) حق است ولی همراه او حرکت نکردند.

,

نجف زاده تصریح کرد:اشک سوم، اشکی است که احساس، عاطفه، همفکری و همراهی دارد و اینجاست که شما با حماسه حضرت اباعبدالله(علیه‌السلام) همراه و شریک شده و جزو اصحاب حضرت محسوب می‌شوید.

,

وی تاکیدکرد: این اشک، اشکی است که وقتی فرشته‌های الهی آن را می‌سنجند می‌گویند این گریه کننده اگر در کربلا بود در صف یاران حضرت قرار می‌گرفت.

,

هم صدای با دشمنان اهل بیت نشویم ...

,

رئیس کانون مداحان درادامه عنوان نمود:نور حسین(ع) با گذشت بیش از ۱۴ قرن خاموش نشده است، سلاطین زیادی تلاش می کردند تا نور امام حسین(ع) را خاموش کنند، اما نه تنها اندک موفقیتی نصیب آن ها نشد، بلکه خودشان به فراموشی سپرده شدند

,

وحرکت امام حسین(ع) موجب احیای اسلام ناب شد و اسلام های تقلبی (وهابیت ، تشیع لندنی)را کنار زده و اسلام واقعی را به جهانیان معرفی کرده و می کند.

,

نجف زاده اظهارداشت:دشمنان در عصر امام حسین(ع) نیز با جنگ نرم و نبرد فرهنگی می‏ خواستند اسلام را نابود کنند و همه مردم ساکت و بی‏ تفاوت نظاره‏ گر این روند بودند که سرور و سالار شهیدان با قیام خود این فرایض را احیا کرد.

,

وی افزود:دشمنان این ‌بار ما را در مقابل یکدیگر قرار داده و اتحاد مسلمانان را هدف قرار داده‌اند. آنها جنگ مذاهب به راه‌ انداخته‌اند. ما باید با این هجمه‌ها مقابله کنیم و نسبت به عواملی که موجب از بین رفتن این اتحاد می‌شود آگاه شویم. متأسفانه برخی از واعظین و ذاکرین اهل بیت(علیهم‌السلام) پشت تریبون از روی ناآگاهی و عدم اشراف مناسب چالشی را ایجاد می‌کنند در حالی که گوش ما باید به صحبت‌های ولی امر مسلمین باشد. به این نکته توجه کنیم که هر کس خارج از تصمیمات، راهکارها و بیانات رهبر معظم انقلاب حرکت کند، دنیا و آخرت خودش را از دست داده.

,

رئیس کانون مداحان با بیان اینکه مداح و ذاکری که سیاسی نباشد، وظیفه خودش را به طور کامل انجام نداده است، گفت: چون حرکت سیدالشهدا(ع) به سوی کربلا یک حرکت سیاسی بود و آن مداحی که یزید زمان و امام حسین(ع) زمان برایش مهم نباشد، در واقع نتوانسته وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد

,

و دریک جمله

,

 چشم ذاکران و مداحان در مسائل سیاسی باید به دو لب ولی امرمسلمین باشد و بر اساس منویات ایشان عمل کنند

,

 مداحان استکبارستیزی را در اذهان مردم نهادینه کنند. .

,

حسن نجف زاده با بیان اینکه در فرهنگ دینی، ظلم‌ پذیری کاری قبیح و مذموم، و ظلم‌ ستیزی امری پسندیده بوده و مورد تأکید اهل بیت(ع) است، اظهارکرد: مداحی و عزاداری ای که از دل آن، فریاد علیه ظلم و استکبار یزیدیان زمان بیرون نیاید و ترس به جان دشمنان اسلام نیندازد، قطعاً نتوانسته پیام های عاشورای حسینی را به طور کامل منتقل کند.

,

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه گریه بر مظلوم، فریاد مقابل ظالم است، بیان کرد:به شهادت رساندن امام حسین(ع) بزرگترین ظلم و جنایت یزیدیان بود اما نشناختن ایشان و عدم معرفی راه و مکتب ایشان به مردم جهان در طول تاریخ، ظلم بسیار بزرگتری است.

,

وظیفه‌ای که بر‌عهده مداحان است :

,

رئیس کانون مداحان تصریح کرد:مداح و ذاکری که در هیأت به وظایف ستایشگری  می‌پردازد باید یک الگو برای قشر جوان باشد و به آنچه می‌گوید عمل کند. باید به این نکته توجه کنیم که مطالب را عالمانه و هنرمندانه بیان کنیم. نقش ذاکرین سیدالشهدا(ع) در دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، حماسه نهم دی و هر جایی که نام اسلام به میان آمده به عنوان یک رسانه بی‌بدیل شیعه بسیار حائز اهمیت است. لذا باید نقش‌آفرینی نماید .

,

نجف زاده گفت: یک مداح باید دین خود را به دنیا نفروشد و دنیا را هم برحسنات و نعمات آن سراى ، اختیار نکند.

,

وی با اشاره به بیانی از مقام معظم رهبرى که فرموده‏ اند شما همیشه سخت‏ترین کارهاى تبلیغى را در مقابله با دشمنان حق و حقیقت بر دوش گرفته‏‌اید عنوان کرد شیوه ی مداحی از زمان ائمه اطهار (ع) بوده است و باید با قوت ادامه یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه