اخبار داغ

فرماندار شهرستان پارس‌آباد:

گردشگری پارس آباد مغفول مانده/ شعبه جهاد دانشگاهی در شهرستان راه اندازی می شود

گردشگری پارس آباد مغفول مانده/ شعبه جهاد دانشگاهی در شهرستان راه اندازی می شود
فرماندار پارس آباد گفت: گردشگری شهرستان پارس آباد در حالی مغفول مانده که جهاد دانشگاهی می تواند با راه اندازی شعبه در پارس آباد در احیا و رونق این حوزه ورود کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، اکبر صمدی در نشستی با رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل اظهار داشت: زیبنده نیست پارس آباد به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان که یک پنجم جمعیت استان را در خود دارد از پتانسیل های جهاد دانشگاهی بی بهره باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آران مغان,

وی با اشاره به ظرفیت های پارس آباد در زمینه های آموزشی، پژوهشی و مطالعاتی گفت: جهاد دانشگاهی می تواند با ورود در این حوزه ها و اجرای طرح های موفق نقش تاثیرگذاری در شهرستان ایفا کند و با توجه به توانمندی های آن برنامه های جهاد دانشگاهی با موفقیت همراه خواهد بود.

,

فرماندار پارس آباد، جهاد دانشگاهی را از نهادهای موفق در زمینه گیاهان دارویی دانست و افزود: با وجود قابلیت های بالا، زمین و آب و هوای مناسب و زیرساخت های لازم در این شهرستان، جهاد دانشگاهی باید در زمینه معرفی، کشت و تولید و فرآوری این گیاهان وارد شود.

,

صمدی با بیان اینکه گردشگری شهرستان پارس آباد مغفول مانده و جهاد دانشگاهی می تواند در احیا و رونق این حوزه ورود کند، گفت: وجود تفرجگاه های رود مرزی ارس و جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهرستان، می تواند پارس آباد را به یکی از قطب های گردشگری استان تبدیل کند.

,

وی تصریح کرد: حوزه گردشگری نیازمند اجرای طرح های مهم و شاخص است و نیاز به حمایت مسوولان و انجام مطالعات و تحقیقات زیربنایی دارد.

,

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل نیز در این نشست ایجاد شعبه این واحد را از اولویت های اصلی سال جاری ذکر کرد، گفت: در صورت حمایت و همکاری مسوولان شهرستان، شعبه جهاد دانشگاهی برای ارائه خدمات آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی تا پایان سال جاری آغاز به کار خواهد کرد.

,

مهران اوچی اردبیلی با بیان اینکه دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی با هدف ارتقای مهارت کسب و کار برگزار می شود، افزود: این واحد آمادگی برگزاری دوره های آموزشی حضوری و مجازی برای کارکنان دولت و فراگیران آزاد منجر به اشتغال زایی را دارد.

,

وی همچنین با اشاره به اینکه برای بومی سازی دانش فنی در حوزه های مختلف تلاش می کنیم اضافه کرد: هم اکنون در مرکز درمان ناباروری قفقاز امکان انجام تمام روش های کمک باروری برای زوجین نابارور وجود دارد.

,

اوچی اردبیلی با اشاره به فعالیت های جهاد دانشگاهی اردبیل در زمینه گیاهان دارویی و استقرار 15 شرکت در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی این واحد گفت: با همکاری جهاد دانشگاهی و دستگاه های اجرایی مرتبط شهرستان می توانیم شاهد پروژه های مورد نیاز برای کشت، اهلی سازی و فرآوری این گیاهان در پارس آباد باشیم.

,

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل خاطرنشان کرد: هم اکنون 400 دانشجو در 9 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در مرکز آموزش علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه اردبیل مشغول تحصیل می باشند.

,

///

, ///,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه