اخبار داغ

رئیس اداره ارشاد سیریک خبر داد:

شیعه و سنی کوهستکی در قالب کاروان استقبال از محرم+ تصاویر

شیعه و سنی کوهستکی در  قالب کاروان استقبال از محرم+ تصاویر
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک گفت: کاروان مراسم نمادین استقبال از محرم در شهربندر کوهستک با شرکت 2 هزار نفر از برادران و خواهران اهل تسنن و تشیع از پایگاه مقاومت بسیج تا مزار شهدای گمنام شهر بندر کوهستک به مسافت 2 کیلومتر برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی کریمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار آذینی در شهر بندر کوهستک اظهار کرد: این آئین به منظور یادآوری صنحه های غم انگیز کاروان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع)  و یاران باوفای  ایشان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

وی افزود: این مراسم با استقبال گسترده  اقشار مختلف مردم و هئیت های مذهبی و عزاداری با مدیحه سرایی و چاوش خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) برگزار شد

,

کریمی گفت: هدف از برگزاری این مراسم را زنده نگه داشتن آرمان ها و ارزش های واقعه عظیم عاشورا و انتقال نسل به نسل معارف اهل بیت (ع) و ابلاغ پیام عاشورا به دوستداران و عزادران حسینی است.

,

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک یادآور شد: اجرای این برنامه ها در راستای استقامت و پایداری ، حفظ اسلام و احیای امر به معروف و نهی از منکر و بهره مندی از درس های مهم محرم و عاشورا است که سیدالشهدا و یاران وفادارشان آن را در سرزمین کربلا به نمایش همه عالمیان گذاشتند.

,

این مراسم در شهر بندر کوهستک با حضور امام جمعه شهرستان سیریک حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدری ، سرگرد بخشایی مطلق فرمانده انتظامی شهرستان ، حجت الاسلام و المسلمین خلیل کریمی روحانی اعزامی حوزه علمیه قم ، بسیجیان ، اقشار مختلف مردم شهر بندر کوهستک و برخی روستاهای شهرستان سیریک برگزار شد.

,

شهر بندر کوهستک مرکز بخش بمانی با 3 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری شمال شهر بندر سیریک قرار دارد و حدود 70 درصد جمعیت شهر بندر کوهستک اهل تسنن هستند .

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه