اخبار داغ

معاون صید بنادر شیلات هرمزگان:

توقف صید و صیادی در آب های هرمزگان با هدف حفظ ذخایر آبزیان صورت گرفته است

توقف صید و صیادی در آب های هرمزگان با هدف حفظ ذخایر آبزیان صورت گرفته است
معاون صید بنادر شیلات هرمزگان با اشاره به توقف صید و صیادی در آب های سراسر نقاط استان هرمزگان، اظهار کرد: با هدف حفظ ذخایر آبزیان صید و صیادی در اکثریت نقاط استان هرمزگان به مدت 10 متوقف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود بارانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به توقف صید و صیادی در آب های سراسر نقاط استان هرمزگان، اظهار کرد: با هدف حفظ ذخایر آبزیان صید و صیادی در اکثریت نقاط استان هرمزگان متوقف شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده ,

معاون صید بنادر شیلات استان هرمزگان با بیان اینکه توقف صید و صیادی از اول مهر سال جاری آغاز و  تا دهم همین ماه ادامه دارد، بیان کرد: طرح دریابست یکی از  رسم و رسومات صیادان در سال های قبل بوده که توسط خود صیادان انجام می گرفت که در حال حاضر با توجه به سختی صیادی به ذخایر آبزیان برای توسعه ذخایر آبزیان بخصوص میگو کمیته مدیریت صید استان تصمیمم به اجرای طرح دریابست کرد.

,

بارانی، توقف صید و صیادی یا همان طرح دریابست به معنی همگانی به معلق درآوردن تلاش ماهیگیری و صیادی در زمان و جای خاص جهت صیانت و دوام پس افت و کاهش فشار صید بی رویه بر ذخیره آبزیان عنوان کرد.

,

, ,

وی با اشاره به اینکه طرح دریابست در آب های هرمزگان بی گمان می تواند فرصت مناسب برای تدبیر صید مسئولانه و همچنین ایجاد فرصت تنفس و انجام تعمیرات تور باشد، تصریح کرد: ایجاد فرصت رویش برای آبزیان نابالغ تا رسیدن به اندازه اقتصادی، اسباب صیادی و رفع نقص شناورها و همچنین ایجاد فرصت رشد تخم ریزی به آبزیان بارور از اهداف طرح دریابست دانست.

,

معاون صید بنادر شیلات استان هرمزگان بیان کرد: اجرای طرح دریابست با همکاری نیروی انتظامی استان ، دریابانی و مرزبانی و دیگر مسئولان استانی در حال انجام است و همکاری و مشارکت مسئولان و صیادان تشکر و قدردانی می کنیم.

,

بارانی در پایان خاطر نشان کرد: هر گونه صید و صیادی در طی این ده روز تحت عنوان طرح دریابست غیر مجاز و غیر قانونی است و با صیادان متخلف توسط دستگاه های قضایی ذی صلاح برخورد جدی خواهد شد.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه