اخبار داغ

هنرمند البرزی:

پرفروش ترین کتابها در دنیا مربوط به ادبیات جنگ و دفاع است/ مردم تشنه دانستن اتفاقات جنگ تحمیلی هستند

پرفروش ترین کتابها در دنیا مربوط به ادبیات جنگ و دفاع است/ مردم تشنه دانستن اتفاقات جنگ تحمیلی هستند
هنرمند البرزی گفت: یکی از پرفروش ترین ادبیات در کل دنیا مربوط به ادبیات جنگ و دفاع است در کشور ما نیز در سال های اخیر بیش از هر گونه ادبی خاطره نگاری در ادبیات دفاع مقدس بوده که در بازار کتاب مورد اقبال مردم قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خسرو عباسی مسئول انجمن ادبیات پایداری حوزه هنری استان البرز در گفتگو با نگارانه اظهار داشت: ادبیات دفاع مقدس و انقلاب هر دو در یک شاخه هستند اما در زمینه تولید اثر و تاثیرگذاری خاطره نگاری ادبیات دفاع مقدس در سال های اخیر با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگارانه ,

وی ادامه داد: در دوره ای که جنگ  جریان دارد توجه به ادبیات تبلیغی، رشادت ها، ایثارگریها و شهادت پررنگ تر می شود و در دوره ای که از جنگ فاصله می گیریم آسیب ها و پیامدهای جنگ، پرداختن به جبهه و صحنه های جبهه در ادبیات بیشتر مورد توجه نویسندگان قرار می گیرد.

,

عباسی تاکید کرد: یکی از پرفروش ترین ادبیات در کل دنیا مربوط به ادبیات جنگ و دفاع است در کشور ما نیز در سال های اخیر بیش از هر گونه ادبی خاطره نگاری در ادبیات دفاع مقدس بوده که در بازار کتاب مورد اقبال مردم قرار گرفته است.

,

وی افزود: کتاب هایی مانند دا، دختر شینا، آن بیست و سه نفر، سلام بر ابراهیم، غرش رعد، من زنده ام، پایی که جا ماند، بابا نظر و… در سال های اخیر یکی پس از دیگری تجدید چاپ شدند و نگاه های بازار نشر را چنان به خود معطوف کردند که ادبیات دفاع ثابت کند می تواند هنوز هم خوانندگان بسیاری داشته باشد.

,

عباسی خاطر نشان کرد: پرداختن به واقعیت ها و حقیقت های پنهان جنگ مهترین ویژگی برای ترغیب مردم به استقبال از ادبیات دفاع مقدس است، گریز از کلیشه ها نیز باید در تولید آثار مورد توجه نویسندگان قرار گیرد.

,

این هنرمند البرزی در پاسخ به این سوال که سفارش‌نویسی چقدر ادبیات دفاع مقدس را از اهداف خود دور می‌کند، اظها کرد:سفارشی نویسی برای ادبیات دفاع مقدس اتفاق بدی نیست به شرط اینکه به اهلش سپرده شود و نظارت خوب نیزانجام شود ، وقتی اثر به فردی سپرده شود که قابلیت نویسندگی ندارد هزینه ای که در این راه صرف می شود به هدر رفته و کار دیده نمی شود.

,

وی در پایان گفت: مردم تشنه دانستن ازاتفاقات جنگ تحمیلی هستند. اهمیت کار در این حوزه بالاست به همین دلیل باید مستند کار کرد و هزینه های زیادی در ادبیات دفاع مقدس صرف می شود لذا باید ادبیات دفاع مقدس توسط نویسندگان برجسته نوشته شود تا آثار ماندگار شود .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه