اخبار داغ

ظهور نشانه های شکست سیاست خارجی دولت روحانی در برجام؛

بازگشت به گذشته

بازگشت به گذشته
نشانه های شکست سیاست خارجی دولت روحانی در موضوع برجام در حال نمایان شدن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سرویس بین الملل مرصاد، پرونده برجام این روزها در حالی به دلیل نقض عهد های طرف آمریکایی در حال قطور تر شدن است که دیگر حتی مدافعان آن نیز از خروج از برجام صحبت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

این توافق روزی به عنوان یکی از دستاوردهای دولت یازدهم مطرح می شود اما امروز همان دولتی ها از نقض عهدهای طرف آمریکایی صحبت می کنند که نشان دهنده ناکارآمد بودن این دستاورد دولت یازدهم بوده است.

,

تازه ترین اظهار نظر دولتی ها در خصوص خروج از برجام را محمد جواد ظریف در گفتگویی که با مجری شبکه سی ان ان داشته، مطرح کرده است.

,

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در گفتگو با «فرید زکریا» مجری شبکه تلویزیونی «سی ان ان»، به پرسش وی درباره این احتمال که آمریکا پایبندی ایران به تعهدات هسته ای را تایید نکند، اینگونه پاسخ داد: تایید برجام بخشی از توافقنامه نیست بلکه رویه ای است که در داخل آمریکا وجود دارد و این مسئله موجب رفع مسئولیت تعهد پذیری از ترامپ و دولت آمریکا در قبال برجام نمی شود چراکه تنها مرجع صاحب اختیار برای راستی آزمایی توافق هسته ای، آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

,

zarif

, zarif,

ظریف ادامه داد: ایران به خروجی این روند (بررسی پایبندی ایران از سوی کاخ سفید)، نگاه می کند و گزینه های خود را (مطابق با آن) بررسی می کند که یکی از آنها عقب نشینی از برجام و بازگرداندن برنامه هسته ای به سرعت قبل است.

,

با این حال وی تاکید کرد: این برنامه همچنان صلح آمیز باقی خواهد ماند اما دیگر محدودیت هایی را که ایران داوطلبانه پذیرفت، شامل نخواهد شد.

,

تاکید ظریف بر عقب نشینی از برجام در حالی مطرح شده است که ترامپ بارها از برجام انتقاد کرده است. در حالی که ایران تعهدات خود را به صورت کامل انجام داده است، اما آمریکایی ها حتی به این هم راضی نیستند و خواستار امتیازات بیشتری هستند و به همین دلیل برجام را نامناسب معرفی می کنند.

,

با این وجود ترامپ به صورت واضح نگفته است که برنامه اش برای برجام چیست اما در یک توئیت از او که به تازگی منتشر شده است، از وجود نداشتن توافق هسته ای گفته است.

,

او نوشته است: ایران اخیرا یک موشک بالستیک پرتاب کرده است که می تواند اسرائیل را هدف قرار دهد.

,

trump

, trump,

وی در ادامه مدعی شد: ایرانی ها با کره شمالی در یک مسیر قرار دارند و ما با آنان چیزی به اسم توافقنامه هسته ای نداریم.

,

به گزارش مرصاد، شرایط به گونه ای است که می توان دریافت که دیگر از برجام چیزی باقی نمانده است. اظهار نظر ظریف و ترامپ نشان دهنده بازگشت به گذشته است. یعنی آن زمان که دولت روحانی مذاکرات را آغاز نکرده بود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه