اخبار داغ

پس از پیگیری نماینده مردم زابل؛

سه نیروگاه بزرگ انرژی بادی در میل نادر احداث می شود

سه نیروگاه بزرگ انرژی بادی در میل نادر احداث می شود
نماینده مردم زابل، زهک و هامون عنوان کرد: سه نیروگاه بزرگ انرژی بادی با سرمایه گذاری سرمایه گذاران کره ای در منطقه میل نادر احداث می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب الله دهمرده در گفت وگو با خبرنگار اوشیدا؛ ابراز کرد: با توجه به ظرفیت عظیم سیستان در زمینه انرژی بادی پیگیری های فراوان جهت احداث نیروگاه بادی در منطقه از طریق مجلس شورای اسلامی و وزارت نیرو انجام دادم.

وی افزود: کلنگ سه نیروگاه تولید برق از طریق انرژی بادی در منطقه میل نادر توسط سرمایه گذاران کره ای بر زمین خواهد خورد چرا که این منطقه از شرایط بسیار خوبی برای انجام چنین کاری برخوردار است.

دهمرده ادامه داد: سیستان از ظرفیت های منحصر به فردی برخوردار است اما تاکنون از این پتانسیل ها به خوبی بهره برداری نشده در حالی که اگر این فرصت ها مورد استفاده قرار می گرفت منطقه سیستان از رشد و توسعه بسیار خوبی برخوردار می شد.
وی همچنین گفت: سیستان از نعمت باد بسیار خوبی برخوردار است به طوری که بادهای ۱۲۰ روزه تنها بخشی از وزش باد در منطقه به شمار می رود و این انرژی همیشه وجود دارد که با بهره برداری از آن در صنعت برق می توان علاوه بر تامین نیاز منطقه، زمینه صادرات آن را نیز به کشورهای همسایه ایجاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,

 

, , , ,


دهمرده تاکید کرد: بعد از پیگیری های فراوان در خصوص ایجاد ردیف احداث نیروگاه بادی در منطقه میل نادر زابل در قانون بودجه سال۱۳۹۶ ایجاد سه مزرعه بزرگ انرژی پاک بادی به ظرفیت ۱۵۰ مگاوات توسط شرکتی از کره جنوبی در منطقه عمومی میل نادر انجام می شود.

وی با بیان اینکه خداوند را شاکرم که توانستیم گامی در جهت بهبود شرایط منطقه برداریم، تصریح کرد: تاکنون سرمایه گذاران بسیاری تمایل خود را برای سرمایه گذاری در منطقه اعلام کرده بودند اما پس از بررسی های انجام شده توافقات با شرکت کره ای انجام شد.

دهمرده اظهار کرد: نیروگاه های بادی یاد شده در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار با اعتباری معادل ۲۲۰ میلیون دلار احداث می شود.

نماینده مردم سیستان بیان کرد: تلاش هابرای بهره برداری بیشتر از انرژی های بسیار ارزشمند بادی و خورشیدی منطقه انجام خواهد شد که در صورت ایجاد شرایط مطلوب می توان تحولاتی چشمگیر در سیستان ایجاد کرد.

انتهای پیام

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه