اخبار داغ

انتقاد هنرمندان سینما از عدم حمایت مسئولان از سینمای دفاع مقدس؛

معضلی به نام بیکاری بازیگران سینمای دفاع مقدس/ لزوم حمایت مسئولان دولتی از فیلم سازان حوزه مقاومت/ ماجرای اجرای نمایش تئاتر یک بازیگر در جبهه

معضلی به نام بیکاری بازیگران سینمای دفاع مقدس/ لزوم حمایت مسئولان دولتی از فیلم سازان حوزه مقاومت/ ماجرای اجرای نمایش تئاتر یک بازیگر در جبهه
اهمیت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در میان نسل های امروزی و عدم توجه مدیران فرهنگی به این مقوله، بیکاری بازیگران حوزه ایثار وشهادت،فاصله گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس در سینما،عدم حمایت مسئولان دولتی از فیلم سازان حوزه مقاومت و… از جمله انتقادهای بازیگران سینما و تلویزیون در حوزه دفاع مقدس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز ، ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹، رژیم بعث عراق با حمایت مستقیم امریکا، جنگ نابرابر خود علیه ایران را آغاز کرد و در این روز، به چند نقطه از کشورمان حمله کرد و مدتی بعد دیدیم که خرمشهر به اشغال این رژیم منحوس در آمد، اما این پایان ماجرا نبود. مردم گروه به گروه به صورت داوطلبانه و بسیجی وار به میدان های جنگ شتافتند و هشت سال مقابل این رژیم ایستادگی کردند و جنگیدند و توانستند شهرهای ایران را از چنگال صدام جنایتکار بیرون بکشند و در این عملیات پیروز شوند. حالا چندین سال از پایان جنگ تحمیلی می گذرد و شاهد رشادت ها و از جان گذشتگی های بسیاری از شهدای دفاع مقدس در طول این چند سال بودیم و فرارسیدن هفته دفاع مقدس، فرصت مناسبی است تا دوباره یاد آن روزهای مقاومت زنده شود و نسل های امروزی بدانند که این امنیت و آسایش به همین آسانی ها به دستمان نرسیده است و بابت آن، خون داده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

ترویج فرهنگ دفاع مقدس از طریق سینما

, ترویج فرهنگ دفاع مقدس از طریق سینما,

انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های امروزی، کاری است که باید در الویت مسئولان فرهنگی کشور باشد و فیلم سازی و سینما، می تواند عامل مهم و اثرگذاری در ترویج این فرهنگ داشته باشد، چرا که هنر اثرگذارترین ابزاری است که باعث نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس در میان جامعه می شود اما متاسفانه به مرور زمان که از دوران دفاع مقدس فاصله می گیریم، انگیزه فیلم سازان برای ساخت فیلم های دفاع مقدس کاهش می یابد و به گفته خودشان، عمده ترین دلیلش عدم حمایت مسئولان دولتی و فرهنگی از ساخت فیلم های دفاع مقدس است.

,

فرارسیدن هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برایمان بود تا با تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون به گفتگو بنشینیم و نظراتشان را راجب سینمای دفاع مقدس جویا شویم.

,

بیکاری بازیگران وایفاگران نقش های دفاع مقدس در سینما

, بیکاری بازیگران وایفاگران نقش های دفاع مقدس در سینما,

رضا توکلی بازیگر سریال “زیرزمین ها” در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی «تهران نیوز» با اشاره به اینکه مسئولان باید حمایت بیشتری از فیلم های دفاع مقدس داشته باشند، اظهار داشت: متاسفانه حمایت مسئولان فرهنگی کشورمان از تولید آثار فاخر دفاع مقدس کاهش یافته و این در حالی است که همین فرهنگ ایثار و شهادت است که باعث امنیت در این مرز و بوم شده است.

,

وی ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی از بازیگران سینما و تلویزیون که در نقش های دفاع مقدس خوش درخشیدند، بیکار هستند و از استعداد آنها در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ساخت فیلم های اثرگذار دفاع مقدس استفاده نمی شود، این در حالی است که نسل امروز نیاز دارد که تا نسبت به واقعیت های دفاع مقدس، مطالبی بداند.

,

لزوم حمایت مسئولان دولتی از فیلم سازان حوزه دفاع مقدس

, لزوم حمایت مسئولان دولتی از فیلم سازان حوزه دفاع مقدس,

پروانه معصومی بازیگر سریال یوسف پیامبر علیه السلام در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی «تهران نیوز» با بیان اینکه در تنظیم و نگارش فیلمنامه های دفاع مقدس باید دنبال نوآوری و ابتکار و جذابیت بود و از کلیشه باید فاصله گرفت، گفت: عدم حمایت مسئولان دولتی و فرهنگی باعث می شود که تهیه کننده ها به جای ساخت فیلم های دفاع مقدس به دنبال ساخت فیلم هایی باشند که فروش بالایی داشته باشند و سرمایه شان با سود بازگردد و به همین دلیل شاهد ساخت فیلم هایی با مفاهیم پوچ هستیم، در حالی که اگر بتوانیم فیلم نامه های قوی و جذاب با مضمون ایثار و شهادت تولید کنیم، قطعا مخاطبان زیادی از آن استقبال می کنند و همه این ها به حمایت مسئولان فرهنگی کشور بستگی دارد.

,

وی افزود: دولت باید در زمینه ساخت فیلم های دفاع مقدس از تهیه کننده ها و کارگردانان حمایت کنند، چرا که ما داستان های جذاب زیادی در خصوص رشادت ها و از جان گذشتگی های شهدا و جانبازان دفاع مقدس داریم که نباید آن را به شیوه کلیشه ای به مردم نشان دهیم.

,

معصومی در پایان گفت: باید فیلم نامه خوب در مورد دفاع مقدس نوشته شود تا در این حوزه آثار خوبی به وجود بیاید.

,

شهدای مدافع حرم،سندگویای اثرگذاری فرهنگ دفاع مقدس هستند

, شهدای مدافع حرم،سندگویای اثرگذاری فرهنگ دفاع مقدس هستند,

جعفردهقان بازیگر سریال “اصحاب کهف” در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی «تهران نیوز» با بیان اینکه، بیکاری بازیگران به معضلی بزرگ تبدیل شده است، گفت: در گذشته شاهد ساخت فیلم های خوبی با موضوع دفاع مقدس بودیم اما در حال حاضر اکثر بازیگران بیکار هستند و امکان تولید چنین فیلم هایی به دلیل نبود بودجه کافی، میسر نیست.

,

وی ادامه داد: دفاع مقدس در سینمای حال حاضر کشورمان مورد مظلومیت واقع شده است و باید از آن حمایت کرد، چرا که فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگی است که ضامن امنیت این مرز و بوم بوده است و اکنون شهدای مدافع حرم، بهترین سند برای نشان دادن اثرگذاری فرهنگ دفاع مقدس هستند، چرا که آنها هم با الهام گرفتن از همین فرهنگ و توکل بر خدا، نگذاشتند که پرچم ناب محمدی در عراق وسوریه به زمین بیفتند و رفتند تا از حرم حضرت زینب(س) و اسلام دفاع کنند.

,

ماجرای اجرای نمایش تئاتر در جبهه

, ماجرای اجرای نمایش تئاتر در جبهه ,

مجید مظفری بازیگر سریال “روزهای زندگی” در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی «تهران نیوز» با اشاره به خاطراتش از دوران دفاع مقدس گفت: من از دوران نوجوانی، کار تئاتر را آغاز کردم و مفتخرم که تا به امروز این کار را ادامه داده ام اما شیرین ترین خاطراتم به اجرای تئاتر در جبهه ها باز می گردد، چرا که ما برای تقویت روحیه رزمندگان، به جبهه می رفتیم و برایش نمایش اجرا می کردیم و این نقش را در شهرهایی همچن اسلام اباد، قصرشیرین و … اجرا نمودیم و بحمدالله رزمندگان از این نمایش ها استقبال خوبی کردند.

,

وی افزود: در جنوب، شبی با یکی از دوستانم برای استراحت به مسجدی رفتیم. در آنجا دو رزمنده خوابیده بودند و ما به این دلیل با صدای بلند صحبت نمی کردیم. مشخص بود که خیلی خسته شده اند که این گونه آرام به خواب رفته بودند. صبح فردایش فهمیدیم که آن دو نفر شهید شده اند و ما خیال می کردیم که خوابند. خیی تعجب کرده بودم وهرگز تا به امروز این صحنه را از یاد نبرده ام. ما آن شب همنشین دو شهید بودیم و خودمان خبر نداشتیم.

,

مظفری در پایان گفت: فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگی است که باید در میان نسل های امروزی انتقال داده شود چرا که فرهنگ انقلاب ما به فرهنگ دفاع مقدس و عاشورا گره خورده است و سالارشهیدان علیه السلام بهترین الگو برای جوانان امروزی است تا راه حق را بشناسند و حاضر شوند که برای رسیدن به حق، جانشان را هم فدا کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه