اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

خط امام حسین(ع) دکترین اساسی و سیاست کلان برای زندگی شیعه است/ برای داشتن زندگی حسینی باید شعور حسینی را جدی بگیریم

خط امام حسین(ع) دکترین اساسی و سیاست کلان برای زندگی شیعه است/ برای داشتن زندگی حسینی باید شعور حسینی را جدی بگیریم
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ماجرای کربلا یک نقطه نبود بلکه خطی بود که امتداد دارد گفت: خط امام حسین(ع) دکترین اساسی و سیاست کلان برای زندگی شیعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌الله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی شنبه شب در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش که در حسینیه عاشقان ثاراله برگزار شد، با اشاره به اهمیت شور و شعور حسینی اظهار کرد: شعور حسینی مهمتر از شور حسینی است یعنی بدانیم که برای چه کسی عزاداری می‌کنیم و سخن، هدف و منطق آن کسی که ما به خاطرش به سر و سینه می‌زنیم چه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: این ماجرای شور و شعور تنها اختصاص به محرم و عزاداری ندارد چرا که نماز هم شور و شعوری دارد، صدای موذن خوش صدا، اذان و اقامه، خم و راست شدن شور نماز است اما شعور نماز این است که بفهمیم باطن و حقیقت نماز چیست. قرآن کریم در سوره مبارکه فرقان برخی از بندگان خوب خدا را مورد تشویق قرار داده و آنها کسانی هستند که وقتی آیات پرودگار را می‌بینند بدون تامل و تفکر در برابر این آیات خم و راست نمی‌شوند و سجده و خشوع آنها با فهم و شعور است.

,

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اظهار اینکه حضور در مراسم حسینی و عرض ادب به ساحت سیدالشهدا(ع) که از آیات الهی است از این امر مستثنی نیست، عنوان کرد: این افراد در مراسم عزاداری شرکت کرده و به سر و سینه می‌زنند اما به هدف آن بزرگوار نیز می‌اندیشند، وقتی شعور حسینی بالا برود باید مجالس سخنرانی نیز جدی گرفته شود و برای بخش معرفتی محافل حسینی سرمایه‌ ویژه قائل باشیم و زمان را به گونه‌ای تنظیم کنیم که در کنار عزاداری و اشک ریختن پای سخنرانانی که از قرآن و حدیث می‌گویند نیز بنشینیم.

,

وی بیان کرد: اگر ما در کنار شور حسینی شعور حسینی نیز داشته باشیم در درجه نخست حیات و ممات ما حیات و ممات اهل بیت(ع) می‌شود، ما نمی‌خواهیم فقط  در یک دهه محرم حسینی باشیم بلکه زندگی را سرتاسر حسینی  و سفر آخرت را نیز حسینی می‌خواهیم.

,

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم با تاکید بر اینکه برای داشتن زندگی حسینی باید شعور حسینی را جدی بگیریم، ابراز کرد: اگر شعور حسینی در کنار شور حسینی به دست بیاید آن وقت امام حسین(ع) منحصر به دهه محرم نشده و تمام سال حسینی می‌شود.

,

وی با بیان اینکه ماجرای کربلا یک نقطه نبود بلکه خطی بود که امتداد دارد، خاطرنشان کرد: ماجرای کربلا یک حادثه نبود بلکه جریانی است که تا قیامت این جریان امتداد دارد و انسان باید در شعاع این جریان قرار گیرد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز اینکه زندگی امام حسین(ع) درسهای اساسی و خطوط زندگی ما را  تعیین می‌کند، اظهار کرد: وقتی آن حضرت را دعوت کردند تا با یزید کنار بیاید فرمود کسی که مثل مانند حسین است با کسی که مثل یزید بوده بیعت نمی‌کند، این یک دکترین اساسی، درس کلی و سیاست کلان برای زندگی شیعه است یعنی یپوند حق با باطل امکان پذیر نیست و این در همه عرصه‌های زندگی قابل تعمیم است.

,

وی افزود: به فرض مثال در عرصه ازدواج کسی که دل در گرو دین نهاده است با کسی که تمام فکرش لذتهای دنیا بوده و دین در نگاه او ارزشی ندارد پیوند نمی‌خورد یعنی پیرو مکتب امام حسین(ع) با خانواده‌ای وصلت نمی‌کند که آن خانواده، سیدالشهدا و دین و مذهب را به مسخره می‌گیرد.

,

آیت‌الله حاج‌‌ابوالقاسم با تصریح اینکه سخن امام حسین(ع) در پیوند نخوردن با یزید برای ما خط ترسیم کرده است، عنوان کرد: پیوند دوستی انسان در مدرسه و دانشگاه و دیگر  عرصه‌ها نیز چنین است. این پیوندها در انسان اثر داشته و کم کم او را به سمت خود متمایل می‌کند، پس انسان حق‌مدار با انسانی که طرفدار باطل است پیوند دوستی برقرار نمی‌کند.

,

وی بیان کرد: یکی از درسهای مکتب سیدالشهدا(ع) این است که دینداری هزینه دارد و کسانی که به دینداری علاقه دارند بدانند که این دینداری هزینه دارد و باید پای این هزینه بایستید.

,

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به علامت‌های دین ظاهری و سطحی گفت: طبق فرموده امام حسین(ع) وقتی خداوند انسان را با بلاها آزمایش می‌کند، کسانی که اهل دین و دیندار واقعی هستند کم خواهند بود که از این آزمایش سربلند بیرون می‌آیند و راست‌گویان و دروغگویان نیز در آزمایش الهی مشخص می‌شوند.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از هزینه‌های دینداری گذشتن از گناهان است، افزود: کسی که دیندار بوده و محب سیدالشهدا(ع) و اهل بیت(ع) است باید از گناه چشم بپوشد، نمی‌شود انسان علاقه‌مند به معاصی باشد و از طرف دیگر به امام حسین(ع) علاقه‌مند باشد.

,

آیت‌الله حاح‌ابوالقاسم با بیان اینکه برای گذشتن  از گناه سه دستورالعمل وجود دارد، گفت: پزشکان برای نجات بیمار از بیماری سه دستورالعمل پیشگیری، کنترل و درمان را می‌دهند، در حوزه گناه نیز همین سه دستور از اهل بیت(ع) برای ما نقل شده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه