اخبار داغ

نبرد هم چنان ادامه دارد؛

رزمنده کرمانی؛ از جنگ سخت دیروز تا نبرد فرهنگی امروز

رزمنده کرمانی؛ از جنگ سخت دیروز تا نبرد فرهنگی امروز
حمید عطار پور رزمنده کرمانی دوران دفاع مقدس است که در دوران دانش آموزی راهی جبهه نبرد حق علیه باطل می شود و با جانبازی کارنامه جنگ تحمیلی او بسته می شود اما امروز هم به عنوان یکی از افسران جنگ نرم رد حوزه فرهنگی هنوز مشغول دفاع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  آرمان کرمان، دفاع مقدس دوران پیروزی اراده مردان غیور سرزمین مان در برابر جهان کفر بود و کرمانی ها هم به عنوان جزئی از سرزمین ایران، در این دفاع مقدس حضوری چشمگیر و پررنگ داشتند و شهدا و جانبازان زیادی را در این راه تقدیم کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

یاد کردن از بازماندگان و رزمندگان این دوران کمترین کاری است که می توان انجام داد و البته نشستن پای صحبت ها و خاطرات آن ها شاید چراغ راهی برای همه ما جوانانی باشد که آن دوران را درک نکردیم.

,

حمید عطار پور رزمنده ای است که در دوران دانش آموزی راهی جبهه نبرد حق علیه باطل می شود، یعنی درست زمانی که خود را برای ورود به دانشگاه آماده می کرد، او سال چهارم دبیرستان بود که با شنیدن فرمان جهاد امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه هر کسی توانایی گرفتن اسلحه به دست دارد به جبهه برود، آماده رفتن می شود، با خانواده این مسئله را در میان می گذارد ولی با مخالفت آن ها رو به رو می شود، بالاخره بعد از اصرارهای فراوان موفق می شود  آن ها را راضی کند و راهی شود.

,

ادامه ماجرا را حمید عطار پور خود برای ما این گونه تعریف می کند: بعد از موافقت خانواده به پادگان 05 کرمان جهت آموزش معرفی و بعد از اتمام دوره عازم جبهه شدیم، شهر اهواز با صدای تیراندازی و آسمان غبارآلود از ما استقبال کرد و گرمای بی سابقه اش را به عنوان پیشکش به ما تقدیم کرد.

,

این جوان کرمانی به همراه هم رزمانش در یکی از دبیرستان های اهواز بر روی زیر اندازهایی در حیاط مستقر می شوند، اولین حضور او در جبهه درست قبل از عملیات طریق القدس  برای آزاد سازی بستان بود، این تازه وارد ها را در گردان پشتیبانی و تدارکات سازماندهی کردند و این اولین فعالیت آن ها در جبهه محسوب می شد.

,

بارها و بارها در عملیات های مختلف مجروح می شود و بعد از بستری در بیمارستان های صحرایی دوباره به جبهه بر می گردد تا اینکه بعد از مدتی تعدادی از رزمنده ها از او می خواهند که به گردان اطلاعات و عملیات لشکر 41 ثارالله بپیوندد.

,

عطار پور اظهار کرد: شهید مرادی و دوستانش از من خواستند که در واحد اطلاعات و عملیات خدمت کنم که من هم موافقت کردم و به آن ها ملحق شدم و چند باری در جریان شناسایی ها مجروح شدم ولی اصلا دوست نداشتم به این دلیل جبهه را ترک کنم.

,

وی افزود: در عملیات کربلای 5 از ناحیه شکم ترکش خوردم و به اجبار من را به عقب برگرداندند و تا زمان مداوای من عملیات مرصاد انجام شد که من در آن حضور نداشتم و بعد از آن هم قطعنامه 598 صادر شد و جنگ تمام شد.

,

بعد از اتمام جنگ، خانواده رزمنده جوان ما به فکر ازدواج او می افتند و بساط ازدواجش را فراهم می کنند، او در حال حاضر صاحب سه فرزند و یک نوه است، وقتی برای ما از خاطرات آن دوران تعریف می کند حس خاصی را به ما منتقل می کند، می گوید اگر دوباره جنگ شود هم خود او و هم فرزندانش برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی چیزی کم نگذاشته و همه زندگی خود را تقدیم خواهد کرد.

,

عطار پور معتقد است که روحیه رزمنده های دوران جنگ تحمیلی را جوان های امروز ندارند ولی باز هم غیرت آن ها را عاملی می داند که اگر امروز باز جنگی شود همین جوان ها از کیان این انقلاب دفاع خواهند کرد.

,

جالب است بدانید حمید عطار پور و همرزمانش با گذشت سال های زیادی از دوران جنگ تحمیلی هنوز با هم ارتباط دارند و معتقدند جنگ هنوز تمام نشده است؛در برابر تهاجم فرهنگی دشمن سپر به دست گرفته و از طریق برگزاری جلسات ماهیانه به صورت حضوری و مجازی هنوز هم نبرد را ادامه می دهند و به هم کمک می کنند و چه خوب است این روحیه همدلی و مهربانی آن ها را الگو قرار دهیم و دست در دست هم میهن اسلامی خود را آباد تر از قبل کنیم.

,

اومی گوید: جوان ها وصیت نامه شهدا را بخوانند و راه و روش آن ها را مطالعه کنند تا بتوانند مسیر درستی را در زندگی انتخاب کنند چون عمر اگر بگذرد دیگر قابل برگشت نیست ، آن ها مدیون خون شهدا هستند لذا باید راه آن ها را ادامه دهند چرا که جنگ هنوز تمام نشده است و فقط از نوع سخت به نوع نرم تبدیل شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه