اخبار داغ

یک کارشناس تغذیه:

مصرف هویج پخته و میوه های تازه از سرما خوردگی پاییز جلوگیری می کند

مصرف هویج پخته و میوه های تازه از سرما خوردگی پاییز جلوگیری می کند
کارشناس تغذیه شبکه بهداشت بروجرد گفت: مصرف هویج پخته و میوه های تازه به دلیل افزایش سیستم ایمنی بدن، از سرما خوردگی پاییز جلوگیری می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک "منصوره برنجی" کارشناس تغذیه شبکه بهداشت بروجرد گفت: با شروع فصل پاییز و کاهش دما سرماخوردگی افزایش می یابد و بسیاری از دانش آموزان به دلیل ارتباط با سایر دانش آموزان بیشتر در معرض سرماخوردگی و انتقال ویروس سرماخوردگی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک , سفیر افلاک ,

 

,

وی اضافه کرد: خشکی هوا و گرد و خاک ممکن است سبب گلو درد و سرماخوردگی شود که توصیه می شود در این فصل از مایعات گرم بیشتر استفاده شود.

,

 

,

برنجی اظهار داشت: ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن سبب می شود تا افراد سریعتر دچار سرماخوردگی شوند و شدت بیماری در این افراد با سیستم ایمنی ضعیف تر بیشتر است.

,

 

,

به گفته وی برای جلوگیری از سرماخوردگی در فصل پاییز توصیه می شود میوه های تازه، سبزیجات، مرکبات و هویج پخته مصرف شود چرا که مصرف این مواد غذایی به دلیل دار بودن آنتی اکسیدان سیستم ایمنی بدن را بالا برده و از سرماخودگی جلوگیری می کند.

,

 

,

کارشناس تغذیه به مصرف ویتامین "ث" اشاره کرد و افزود: مصرف مرکبات تازه نقش مهمی در جلوگیری از سرماخوردگی دارد و توصیه می شود از مصرف نوشیدنیهای خنک و یخ در این فصل خودداری شود.

,

 

,

وی مصرف صبحانه دانش آموزان را در یادگیری دروس مهم دانست و گفت: در اوایل صبح به دلیل پاین بودن قند خون، وقتی دانش آموزان بدون صبحانه راهی مدرسه شوند، گیرایی کمتری برای فراگیری درسها دارند و آنگونه که باید درس را یاد نمی گیرند.

,

 

,

برنجی تصریح کرد: مصرف مواد غذایی مورد نیاز بدن در وعده صبحانه سبب می شود که دانش آموزان با افت قند خون مواجه نشوند و درسها را بهتر فرا بگیرند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه