اخبار داغ

یادداشت؛

عشق به ولایت؛ فصل مشترک دفاع مقدس و عاشورا/احیای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه جاماندگان قافله عشق و شهادت

عشق به ولایت؛ فصل مشترک دفاع مقدس و عاشورا/احیای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه جاماندگان قافله عشق و شهادت
همانطور که مهم‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) مبارزه با طاغوت و گسترش دین الهی و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل حکومت اسلامی و دفاع از اسلام و ولایت و امامت بود؛ در دفاع مقدس نیز ما همین اهداف را دنبال می‌کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سلام کمیجان؛ همزمانی آغاز هفته دفاع مقدس با شروع ماه محرم الحرام و ایام سوگواری و عاشورای حسینی می‌تواند مطلع تحلیل‌ها و بررسی‌ها در مورد خاستگاه و اهداف این دو واقعه مهم باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان,

دفاع مقدس، استمرار حرکت عاشورای حسینی 

, دفاع مقدس، استمرار حرکت عاشورای حسینی , دفاع مقدس، استمرار حرکت عاشورای حسینی ,

همانطور که مهم‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) مبارزه با طاغوت و گسترش دین الهی و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل حکومت اسلامی و دفاع از اسلام و ولایت و امامت شایستگان و منصوبان از جانب خداوند بود؛ دقیقاً در دفاع مقدس نیز ما همین اهداف را دنبال می‌کردیم.

,

وقتی امام حسین(ع) در مقابل یزیدی قیام می‌کند که قصد دارد ریشه های دین خدا را بخشکاند و با انجام فسق و فجور عملاً هدف نابودی حاکمیت دینی را دارد، دقیقاً ما هم در مقابل صدامی ایستادیم که قصد نابودی حکومت اسلامی را در ایران داشت که پس از قرن‌ها آرزوی انبیاء الهی و امامان معصوم علیهم السلام با تشکیل جمهوری اسلامی محقق شده بود.

,

عشق به ولایت؛ فصل مشترک دفاع مقدس و عاشورا  

, عشق به ولایت؛ فصل مشترک دفاع مقدس و عاشورا  , عشق به ولایت؛ فصل مشترک دفاع مقدس و عاشورا  ,

در تقارن این دو واقعه شباهت‌های زیادی را می‌بینیم که می‌تواند درس‌های بزرگی برای نسل‌های آینده باشد. ماجرای کربلا و رشادت‌های شهدا و رجزخوانی آنها و عشق به ولایت و خلوص در حد اعلی و فداکاری تا مرحله نثار جان در راه معبود، دقیقاً در جبهه های ۸ سال دفاع مقدس ما اتفاق افتاد و می توان نتیجه گرفت که مقتدای رزمندگان اسلام هم امام حسین(ع) بود.

,

عشق به معبود و اخلاص کامل و دوری از دنیا و زخارف آن و رابطه عمیق با خداوند از آنان، مردانی ساخت که برخی عرفای اهل مکاشفه رسماً اعلام کردند برخی شهدای ما در مقام و جایگاه از برخی شهدای کربلا از رتبه بالاتری برخوردارند.

,

احیای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه جاماندگان قافله عشق و شهادت

, احیای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه جاماندگان قافله عشق و شهادت, احیای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه جاماندگان قافله عشق و شهادت,

و اما از منظر دیگر؛ اگر به این تقارن نگاه کنیم می بایست همه کسانی که از قافله عشق و شهادت جا مانده ایم، به وظیفه شرعی و تکلیف دینی خود عمل کنیم و آن چیزی جز امر به معروف و نهی از منکر نیست.

,

البته  امر به معروف و نهی از منکری که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد؛ آن چیزی نیست که در این زمان محدود به آنها کرده‌ایم.

,

در  امر به معروف و نهی از منکر دریایی از معارف نهفته است که یکی از اهداف بزرگ امام حسین(ع) از قیام محسوب می شود.

,

بزرگترین معروف دعوت به ولایت‌پذیری

, بزرگترین معروف دعوت به ولایت‌پذیری, بزرگترین معروف دعوت به ولایت‌پذیری,

مهم‌ترین کاری که ما باید انجام دهیم اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر همیشه زنده و پویا و فراگیر باشد چراکه باعث رشد و تعالی امت اسلامی می‌شود.

,

دایره امر به معروف و نهی از منکر محدود در دعوت به ظواهر واجبات و ترک محرمات نمی‌شود، بلکه بزرگ‌ترین امر به معروف دعوت به اطاعت از ولایت و بزرگترین نهی از منکر دعوت به دوری و اجتناب از طاغوت و شیطان است.

,

در انجام امر به معروف باید با تحریف ها و بدعت ها و فسادها مبارزه کرد. مطالبه گری، افشاگری و از همه مهم‌تر تبیین و بصیرت‌افزایی برای اصلاح امور امت از وظایف افراد مؤمن و انقلابی است.

,

وظیفه فعلی ما مبارزه با سکولاریسم است

, وظیفه فعلی ما مبارزه با سکولاریسم است, وظیفه فعلی ما مبارزه با سکولاریسم است,

در شرایط فعلی وظیفه دیگر ما مبارزه با سکولاریسم و عادی سازی دین در بطن جامعه است، چرا که متأسفانه دشمن به دنبال القاء این تفکر غلط است که دین توان حکومت داری و اداره جامعه را ندارد.

,

و در آخر باید بدانیم هرگاه افراد متدین، انقلابی و حزب اللهی به وظیفه و تکلیف خود عمل کرده‌اند، جامعه به سوی فلاح و رستگاری و نشر ارزش‌های اسلامی رفته است و هرگاه کوتاهی‌هایی صورت گرفته، مخالفان ارزش‌ها و باورهای دینی بر جامعه حاکم شده اند؛ و از این موارد در تاریخ نمونه‌های فراوانی سراغ داریم.

,

فاعتبروا یا اولی الابصار

,

ابوالفضل فخرالاسلام

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه