اخبار داغ

لیست امید در تبریز از هم پاشید؛

انتخاب شهردار تبریز با رای حداقلی/شهین باهر شهردار شد+سوابق

انتخاب شهردار  تبریز با رای حداقلی/شهین باهر شهردار شد+سوابق
در جلسه صبح امروز شورای شهر تبریز، ایرج شهین باهر در رقابت با مهدی سلیمان پور، پیروز شد و بر صندلی مدیریت شهرداری تبریز تکیه زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ائل ، بالاخره بعد از یکماه از شروع به کار شورای پنجم تبریز، امروز تبریز شهردار خود را شناخت و ایرج شهین باهر در رقابت با مهدی سلیمان پور، پیروز این ماراتن شد و بر صندلی مدیریت شهرداری تبریز تکیه زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ائل ،,

در جلسه صبح امروز شورای شهر تبریز، بعد از بررسی موضوعاتی چون مشاوران شورا و نظارت بر بودجه، نوبت به بحث انتخاب شهردار رسید.

,

مهدی سلیمان پور و  ایرج شهین باهر گزینه های نهایی برای شهرداری اعلام شدند که منجر به اعتراض برخی اعضا نسبت به کنار گذاشتن برخی نامزدهای دیگر شد و سرانجام پس از قرائت تعهدات شهردار نسبت به شورا نوبت به رای گپیری رسید که شهین باهر با رای حداقلی و ۷ رای در برابر ۶ رای سلیمان پور، شهردار تبریز شد.

,

نگرانی هایی از نوع سنگ اندازی و سهم دادن به مخالفان

,

اعضای لیست امید در حالی که اکثریت شورا را در اختیار داشتند و سلیمان پور، گزینه آنها بود اما تشتت آرای پیش بینی شده بین آنها در این جلسه ظهور کرده و ۲ تن از آنها برخلاف مرام طیف سیاسی خود، به گزینه طیف اقلیت یعنی شهین باهر رای دادند و می تواند بیانگر این موضع باشد که  لیست امید علی رغم اکثریت ۸نفری از هم پاشید و در تبریز به تاریخ پیوست و شاید بتوان گفت بدنه اجتماعی لیست امید در تبریز دچار شک و بهت شده که احتمال دارد این طیف به سران خود بتازند.

,

اما از سوی دیگر نگرانی هایی مبنی بر سنگ اندازی های آتی ۶ نفری که به شهردار منتخب رای نداده اند؛ وجود دارد چرا که در شورای چهارم هم این موضوع سابقه داشت و نگرانی دیگر هم احتمال دادن برخی امتیازها از سوی شهین باهر به طیف مخخالف خود جهت دور ماندن از این سنگ اندازی ها است.

,

شهین باهر کیست؟

,

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز دارای  کارشناس ارشد  شهرسازی است و بیش از هر چیزی به فعالیت در همین حوزه شناخته می‌شود. او سابقه حضور در  شورای چهارم شهر تبریز را دارد و  در انتخابات اخیر با کسب رتبه چهاردهم عضو علی‌البدل شد و از ورود به عمارتساعت بازماند.

,

باهر پیش‌تر در ادوار پنجم و ششم عضو هیئت‌مدیره سازمان نظم مهندسی استان بود و در بخش‌ها و کمیته‌های مختلف این سازمان فعالیت کرده است. وی کارشناس رسمی قوه  قضائیه است و مدتی هم رئیس کانون کارشناسان رسمی استان بود.

,

وی در سال‌های ۸۵ تا ۸۹ شهردار  باسمنج بود که اتفاقاً در همین دوران توانست به‌عنوان شهردار  نمونه انتخاب شود و قبل از آن هم مشاور شهرداری مرند بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه