اخبار داغ

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی:

تنها حامی رفراندوم جدایی کردستان عراق، اسرائیل است/ کردها منتظر تبعات این جدایی باشند

تنها حامی رفراندوم جدایی کردستان عراق، اسرائیل است/ کردها منتظر تبعات این جدایی باشند
منصور حقیقت پور گفت: تنها حامی رفراندوم جدایی کردستان عراق، اسرائیل است و کردها منتظر تبعات این جدایی باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار ائل با اشاره به برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق در خارج از عراق، اظهار کرد: در شرایطی که کشورهایی چون سوریه، عراق و سایر کشورهای منطقه در حال مبارزه با عناصر تروریستی داعش هستند، برگزاری این رفراندوم ها به زیان مردم منطقه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ائل,

وی ادامه داد: قبل تر ها نیز سناریوی تفکیک عراق به سه بخش کردی، شیعه و سنی مطرح شده بود و اکنون مسعود بارزانی در حال تلاش به دستیابی به بخشی از این طرح است.

,

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توسعه فرقه‌گرایی قومی در منطقه بازی با آتش بوده و ادامه این روند ظلمی بر صحنه تمامیت ارضی عراق خواهد بود.

,

وی تصریح کرد: سهم خواهی بیشتر یک قوم و منطقه از دولت مرکزی شلم به کل کشور است و بر هیچ کس هم پوشیده نیست که تنها حامی این همه پرسی، رژیم صهیونیستی بوده و تنها هدف این رژیم نیز نفوذ برای تحت تأثیر قرار دادن امنیت و ثبات خاورمیانه است.

,

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود یادآور شد: به اعتقاد من جدایی قطعه کوچکی از خاک عراق به نام اقلیم کردستان سرآغاز تنش های خونینی در خاورمیانه است که تبعات حساب نشده ای برای خود کردها نیز خواهدداشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه